Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Denne tråden handler per definisjon om negativitet.
Men av alle trådene på dette forum er vel de som handler om positivitet, i klart flertall?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Epleskreller

Sitat fra: Lokführer på lørdag 02. mai 2015, klokken 18:58
Ny DU holdt 11-12.000km før den røyk. Null fremdrift.
Meeeeen, servicen var upåklagelig, leiebil ble ordnet kvikt. Håper at den nye DUen varer livet ut.
Jeg synes selvsagt det er uheldig at bilen får slike stopp, men aldri om jeg vil tilbake til fossilmotor..

Når var den nye DU'en fra?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

pej

Sitat fra: AndreS på søndag 03. mai 2015, klokken 07:01

Du er liksom bare aktiv når du har noe å klage på.

Da har du ikke sett mye av det jeg har skrevet i 2 år. Kanskje det er du som bare leser og henger deg opp i det negative. Har gått ut av alle gruppene på FB forresten så der har jeg ikke vært aktiv på lang tid. Grunnen var at man heller ikke der var ineteressert i å snakke om annet enn lakkforsegling og felger. Alt annet ble sett på som syting eller klaging. Jeg tar alle problemer med Tesla direkte nå og bryr meg ikke så mye om å dele dette med andre lengre. Siden veldig mange ikke vil høre de negative tingene tok jeg hensyn til det på FB. Her deriomt trodde jeg det var folk som var genuint opptatt av at Tesla lykkes både i medgang og motgang. Klager hjelper faktisk Tesla til å bli bedre.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Muffinman

Sitat fra: AndreS på søndag 03. mai 2015, klokken 07:01
Du er liksom bare aktiv når du har noe å klage på.
Da kan vi vel konstantere at man leser det man ønsker å lese, uansett hva som er skrevet. Hva med å ta denne videre på PM? Er ikke spesielt relatert til topic.

Lokführer

Sitat fra: Epleskreller på søndag 03. mai 2015, klokken 10:27
Sitat fra: Lokführer på lørdag 02. mai 2015, klokken 18:58
Ny DU holdt 11-12.000km før den røyk. Null fremdrift.
Meeeeen, servicen var upåklagelig, leiebil ble ordnet kvikt. Håper at den nye DUen varer livet ut.
Jeg synes selvsagt det er uheldig at bilen får slike stopp, men aldri om jeg vil tilbake til fossilmotor..

Når var den nye DU'en fra?
Ny DU fra 20 des 2014.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

AndreS

Sitat fra: pej på søndag 03. mai 2015, klokken 11:13
Sitat fra: AndreS på søndag 03. mai 2015, klokken 07:01

Du er liksom bare aktiv når du har noe å klage på.

Da har du ikke sett mye av det jeg har skrevet i 2 år. Kanskje det er du som bare leser og henger deg opp i det negative. Har gått ut av alle gruppene på FB forresten så der har jeg ikke vært aktiv på lang tid. Grunnen var at man heller ikke der var ineteressert i å snakke om annet enn lakkforsegling og felger. Alt annet ble sett på som syting eller klaging. Jeg tar alle problemer med Tesla direkte nå og bryr meg ikke så mye om å dele dette med andre lengre. Siden veldig mange ikke vil høre de negative tingene tok jeg hensyn til det på FB. Her deriomt trodde jeg det var folk som var genuint opptatt av at Tesla lykkes både i medgang og motgang. Klager hjelper faktisk Tesla til å bli bedre.

Helt enig i at man må ta det med tesla og fint du gjør det! jeg har også hatt min P85D hos tesla og har en dialog med de om ulike ting.

Jeg legger dette dødt nå, og lar være å kommentere mer rundt dette. Tror ikke driveunit problemet nå virker å være noe verre enn register og andre problemer på fossil motor.
I3 i bestilling

Lokführer

Sitat fra: Lokführer på søndag 03. mai 2015, klokken 15:08
Sitat fra: Epleskreller på søndag 03. mai 2015, klokken 10:27
Sitat fra: Lokführer på lørdag 02. mai 2015, klokken 18:58
Ny DU holdt 11-12.000km før den røyk. Null fremdrift.
Meeeeen, servicen var upåklagelig, leiebil ble ordnet kvikt. Håper at den nye DUen varer livet ut.
Jeg synes selvsagt det er uheldig at bilen får slike stopp, men aldri om jeg vil tilbake til fossilmotor..

Når var den nye DU'en fra?
Ny DU fra 20 des 2014.
Nok en gang superbra service fra Tesla i Sandnes.
Monterte titanskjold, bremseoppgradering og 13A til 16A oppgradering av noe ledningsopplegg. Bilen ble støvsugd og luktet nybil! APPLAUS!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Bjoris

Da har jeg hatt ett par uker med ny DU og jeg er vel ikke særlig i tvil om at den ikke er "ny". Den har minst like mye klunk som den gml og jeg merker at litt av den første entusiasmen har lagt seg, det var supert å få ny DU på rimelig kort varsel, men jeg hadde jo håpt at det var noe bedre enn den jeg hadde, men den gikk jo klunkefritt i 10.000 km iallefall, denne er ferdig "klunket" og det betyr antakelig at det er en som er fikset, men slakken er ikke gjort noe med.

Jeg hadde sirkelsag lyden i min, kan det være at de klarte å fikse dette og satte samme DU inn igjen? Jeg har ikke snakket med Tesla og venter nok litt med det, det er langt fra kritisk, bare litt synd de lot meg kjøre en ny S60 mens de monterte den nye DUen slik at jeg fikk den gode følelsen fra da bilen var ny, dessverre merket jeg at jeg satt i en "gml" bil i det jeg slapp pedalen første gang etter at jeg satt i min egen bil igjen, men syns vel det har blitt hakket verre nå de siste dagene...

Mja, veldig synd at ikke Tesla får orden på dette, nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke presset gjennom en awd i fjor høst... det var nære...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Otto

Som jeg har nevnt tidligere: Det er problemer med drivknutene i tillegg. Derfor disse klunkelydene selv etter DU skifte.

Mvh
Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Teslanewbie

Ny DU i desember .  Happy battery lyd tilbake og sirkelsag lyd er også tilbake ...

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Skal få min tredje DU. Sirkelsag lyden er nå så j..... at jeg ikke får solgt bilen. I tillegg er førersetet/ryggen knekt/løs og gnisser mot midtkonsoll ++++
Får ny bil 29.05 og de kan først fikse i slutten av juli. Blir altså hengende med to biler, og det er surt.

Muffinman

Er det mulig....hvor langt er bilen gått? Og hvor langt på DU nr. 2?

Sjøhyene

Veldig veldig rart syns jeg at de ikke klarer å fikse dette.
Kan det virkelig være at de fortsatt ikke har oversikt over hva det er som forårsaker det? Eller er det noe mer grunnleggende feil i konstruksjonen, som da blir ekstremt kostbart og fikse. Sånn at de da prøver å sno seg unna det med å fikse&trikse på ting rundt?
Tror det må være alternativ to, da det jo neppe er rocket science dette her, i motsetning til mye annet de driver med og som de gjør veldig bra.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 19. mai 2015, klokken 11:25
Veldig veldig rart syns jeg at de ikke klarer å fikse dette.
Kan det virkelig være at de fortsatt ikke har oversikt over hva det er som forårsaker det? Eller er det noe mer grunnleggende feil i konstruksjonen, som da blir ekstremt kostbart og fikse. Sånn at de da prøver å sno seg unna det med å fikse&trikse på ting rundt?
Tror det må være alternativ to, da det jo neppe er rocket science dette her, i motsetning til mye annet de driver med og som de gjør veldig bra.

Eller så har enkelte fått overhalte DUer av gammel type, istedenfor nye. Vi hører jo tross alt ikke om så veldig mange DU-problemer lengre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Tja, DU-byttene skjedde vel fra ~november 2014 og utover, så de fleste har vel ikke rukket å gå så veldig langt enda? Regner med at vi sitter med fasiten om mindre enn et år.

Selv har jeg fremdeles mye slakke i mitt drivverk, noe som to DU-bytter ikke har rettet. Har også gradvis fått klikk/kneppelyd der bak og drivaksler er vel mistenkt. Det er registrert, så får Tesla ta tak i det når de får tid. Akkurat nå har jeg større problemer med bakdekk som ødelegges på innsiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA