Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Sitat fra: Bonk3rs på torsdag 23. april 2015, klokken 19:55
Det er vel som det pleier, at det har alt å si hvem man kommer i kontakt med hos dem.
Når det er ren bingo
både om du som nybilkjøper får utlevert en bil med ingen, gjennomsnittlige eller mange feil
og om behandlingen du får når du blir nødt til å reklamere,
må det være tillatt å mene Tesla er rette kjøpet for alle som liker å krydre tilværelsen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Havebigfun

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 23. april 2015, klokken 21:18
Sitat fra: Bonk3rs på torsdag 23. april 2015, klokken 19:55
Det er vel som det pleier, at det har alt å si hvem man kommer i kontakt med hos dem.
Når det er ren bingo
både om du som nybilkjøper får utlevert en bil med ingen, gjennomsnittlige eller mange feil
og om behandlingen du får når du blir nødt til å reklamere,
må det være tillatt å mene Tesla er rette kjøpet for alle som liker å krydre tilværelsen.
-eller for alle de som har høyere mål som eks fossilfri liv/fremtid som gjør at de aksepterer det som jeg fortsatt oppfatter som voksesmerter.
Så er det mange som elsker bilen sin (nærmest på uforklarlig vis 8)) på tross av disse feilene- det er nesten som med våre bedre halvdeler ::).
Teslas svikt i noen sammenheng skal ikke neglisjeres men vi må også se at det er en bragt å starte en bilprodusent fra scratch i vår tid med så mektig konkurranse og å oppnå så mye på omtrent en dekade- det kan ikke gå helt glatt. Men det går bedre enn fryktet/forventet- da de første av oss tegnet for bilene sine viste ingen at man kom til å kjøre Tesla så billig- realistisk sett måtte man kalkulere mulig tap av hele beløpet ila kort tid.

Bonk3rs

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 23. april 2015, klokken 21:18
Sitat fra: Bonk3rs på torsdag 23. april 2015, klokken 19:55
Det er vel som det pleier, at det har alt å si hvem man kommer i kontakt med hos dem.
Når det er ren bingo
både om du som nybilkjøper får utlevert en bil med ingen, gjennomsnittlige eller mange feil
og om behandlingen du får når du blir nødt til å reklamere,
må det være tillatt å mene Tesla er rette kjøpet for alle som liker å krydre tilværelsen.

Ser ut til at jeg klarte å skremme opp et troll her... ;D
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Griffel

Sitat fra: eldanz på torsdag 23. april 2015, klokken 16:02
Hei Cookie Monster;
Jeg har et forslag til en god og hyggelig benevnelse på "pedalen" som du nevner; La oss kalle den for Wattpedal det er både en riktig og en hyggelig og anderledes benevnelse enn hva fosilbilistene kaller sin pedal .
Da blir det å gi watt , watte på og bånn watt ;D ;D ;D ;D
Historiske forslag:
Sitat fra: Griffel på lørdag 27. januar 2007, klokken 16:17
Hva heter det:
En elektrisk dreven bil heter nå Elbil. Da bør vell samlebetegnelsen på blir som drives med fossilt brennstoff bli:
Fossilbil evt. Fobil?
og de som går på biologisk brennstoff
Biobil eller Bibil?

En annen ting er gasspedalen hva skal vi kalle den.
Noen forslag:
Effektpedalen
Pådragspedalen
Framdriftspedalen
Disse blir ganske korrekte men litt vanskelig sammenlignet slanguttrykket «gassen»

Så kanskje heller det nesten riktige Strømpedalen
jfr. trå strømmen i bånn.

Andre forslag?

:)
Strømpedalen slo ikke helt an, noen mente det kunne leses strømpe-dalen, så watt i wei.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ksandal

Sitat fra: ksandal på torsdag 23. april 2015, klokken 12:05
hvor mange biler i Norge har byttet DU tro? 500?  1000?
Vet det kom et "dårlig parti" i startyen fra Tesla, men trodde de nye bilene nå ikke skulle ha slike problem?


ingen som vet noe om dette?
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

OleT

Sitat fra: amund på torsdag 23. april 2015, klokken 20:44
Sitat fra: eldanz på torsdag 23. april 2015, klokken 16:02
Wattpedal det er både en riktig og en hyggelig og anderledes benevnelse enn hva fosilbilistene kaller sin pedal .

Jeg foreslår spenningspedal, teknisk feil men humoristisk sett en meget bra dobbelt betydning.  8)

Jeg bare gir full guff... :D
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

snurrehue

Gikk tidligere i dag en tur. Befant meg på ei gangbro over hovedveien når jeg hørte en merkelig motorlyd. Første som slo meg var at det måtte være en dårlig vedlikeholdt småbilmotor med ei eller annen slitt reim. Overraskelsen var stor da jeg så ned på veien og det viste seg at ulyden kom fra en Model S med regnr i 5xxxx-serien. Var for langt unna til at jeg kunne se noen ytterligere betegnelse, men det hørtes uansett ikke særlig bra ut. Var flere andre også som snudde seg når de hørte lyden. Skal jeg beskrive den, så var det noe ala sirkelsag.

I går ble jeg passert av en NAF-bil med en tilsynelatende uskadd nyere Model S på planet. Så jeg antar at havarier dessverre ennå ikke helt kan fraskrives. 

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

joda

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 22. april 2015, klokken 22:13
Sitat fra: Amoss på onsdag 22. april 2015, klokken 18:31
Sitat fra: Trustno1 på onsdag 22. april 2015, klokken 16:08
Jeg opplever det gjerne slik at bakmotoren prøver en liten akselerasjon etter man har stoppet, derav følelsen av at man blir dultet borti bakfra. Dette skjer gjerne i kø for meg også, hvorvidt det er med eller uten TACC har jeg ikke tenkt over.
Sannsyneligvis er dette noe som blir fikset i software.
Hmm... Dere som opplever dette, har dere "creep" påslått?

Jeg kjører ikke med creep.
Verdt å merke at dette ikke oppleves som noe problem, kun en "minor annoyance"
Det er langt fra daglig jeg opplever dette, men kommer sikkert an på kjøremønsteret. Jeg har heller ikke tatt bryet med å melde det til Tesla, satser på det fikses i en softwareoppdatering etterhvert.

Har nå kjørt noen dager med .168 versjonen av R6.2, og har ikke opplevd dette igjen med den versjonen.
Kan altså se ut som at det er SW relatert som dere nevner, så da senker jeg skuldrene litt igjen..
TMS 85D

nortrahof

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 24. april 2015, klokken 17:26
Sitat fra: Bonk3rs på torsdag 23. april 2015, klokken 22:49
Ser ut til at jeg klarte å skremme opp et troll her... ;D
Det klarte NSU RO80 og Citroen CX også.
Ikke akkurat biler i denne klassen:
http://www.curbsideclassic.com/blog/reliability-day-toyota-auris-hybrid-first-car-to-ace-100000-km-reliability-test/

Jeg jobbet et par år i Tyskland på slutten av Ro80-epoken.
Der husker jeg at Ro80ene hilste på hverandre med å vise en finger over rattet for hver motor de hadde skiftet.
Etter sigende, var det en som hadde skiftet 20+ motorer! - Da tar det lang tid å hilse!

- Noe for TMS-eiere også?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Krishell

Svært få det gjelder..  Tenk om Volvo eiere skulle hilst pga det samme..

Dennis

Svært få? Må jo være den ene bilmodellen i Norge som har byttet flest motorer i forhold til antall solgte

timingbeltkiller

@Krishell:

Betyr "Svært få det gjelder":
- RO eiere som skiftet motor på olja og ikke omvendt?
- Tesla eiere med DU skifte?

Og sier du her indirekte Volvo eiere må regne med hyppig motorhavari?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Tuxedo

#778
Forskjellen er vel at å skifte motor i en Tesla er en triviell jobb i forhold til en fossilbil.  Det vil altså være noe av det første verkstedet forsøker.  I motsetning til fossilbiler så blir ikke motoren forsøkt reparert på verksted, den blir bare skiftet og den gamle sendt tilbake til fabrikken.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Krishell

Alle vi som eier nyere Volvo vet at det ved ca 120k kommer et havari..  longlife olje som kokser igjen oljekanalene i toppen..  2000-2008. Var dette std. står ofte om det i annonsene. Ellers får man opplyst om det når man kjøper. Man kjøpte simpelthen ikke en bil som ikke hadde fått ny motor. Eller eier hadde byttet olje ofte på. Det samme med automatkassene med "evigvarende" olje..   spør taxisjåfører ;) Trenger du forresten en billig xc70 så ta kontakt. Ny motor og automatkasse for 50k siden. Selges veldig billig fordi jeg snart får min P85D :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA