Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

BMW850

Er på en måte glad for at jeg byttet nå tidlig i januar. Min hadde gått bare 7500 km og jeg hadde ingen ulyder eller klunk av noe slag. Vil vel tro at DUene blir totaloverhalt som nye men uansett føles det greit at jeg fikk en helt ny :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

dundun



Om du ser nederst i venstre hjørne står det spesifisert at det er nye deler.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Doro

"All parts are new unless otherwise specified.", men hva er specified?

Mitt delenummer sier "ASY,P-TRAIN,MECH,COMPLETE,RC (1002633-00-K)". Antar jeg har fått en RC=reconditioned??

BMW850

#693
Det betyr jo enkelt og greit at delen er ny om det ikke er spesifisert at den IKKE er det. Uansett vil nok DUene bli totaloverhalt som f.eks. bremsekalipere og bli remontert ved ett tidspunkt. De dumper de jo ikke.

Forresten kan du ha rett med tanke på "RC". Regner med at det vil være en diffus kode.

Edit: Sjekket Servicerapporten min fra byttet, der står ikke "RC" : ASY,P-TRAIN,SPORT,MECH,COMPLETE (1002633-01-H)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sven erik

jeg fikk min byttet i desember men har bynt  å få ulyd i gjenn  noen andre som har oplevd dette ?

Muffinman

Ja. Merket umiddelbart etter bytte at det fremdeles var like mye slakk i drivverket, og etter 8000km med tredje (!) DU har en svak gneldring blitt tydeligere. Den høres bare i visse hastigheter når drivverket så akkurat er stramt den ene eller andre veien. Ved større last forsvinner det - akkurat som på en gammel stiv bakaksling som begynner å bli sliten. Jeg har også svake klakk, to i slengen for å være nøyaktig. Hvis jeg f.eks. skal rygge opp en bakke og begynner på flat mark kommer klakkene når stigningen begynner. Samme andre veien. Tipper dette er relatert til stikkakslinger ut fra DU``en eller kanskje drivaksler/knuter.

Det er meningen at dette skal sees på i april. Flere måneder ventetid på servicesentrene nå.

sven erik

jeg hører min når keg kjører mellom  30 og 50 km i timen  og  merker at bilen bruker merkbart mer strøm
todde det  de byttet  i desember var siklig fiks om det ikke blir siklig  må de gjøre en omlevering på min bil  det er å en del andre ting de må fikse  synd bare at jeg ikke får samme farge

staleand

Sitat fra: Muffinman på fredag 20. februar 2015, klokken 18:35
Ja. Merket umiddelbart etter bytte at det fremdeles var like mye slakk i drivverket, og etter 8000km med tredje (!) DU har en svak gneldring blitt tydeligere. Den høres bare i visse hastigheter når drivverket så akkurat er stramt den ene eller andre veien. Ved større last forsvinner det - akkurat som på en gammel stiv bakaksling som begynner å bli sliten. Jeg har også svake klakk, to i slengen for å være nøyaktig. Hvis jeg f.eks. skal rygge opp en bakke og begynner på flat mark kommer klakkene når stigningen begynner. Samme andre veien. Tipper dette er relatert til stikkakslinger ut fra DU``en eller kanskje drivaksler/knuter.

Det er meningen at dette skal sees på i april. Flere måneder ventetid på servicesentrene nå.

Slike historier synes jeg er svært urovekkende!! 3 DU og fortsatt problemer... Mon tro hva det koster Tesla per bytte av driveunit når man kalkulerer inn produksjon av nye uniter, frakt til Norge, kostnader forbunnet med montering (lønn) osv? Greit nok at de tjener grovt mye på en Tesla, men med 3 DU bytter og mye småplukk som er utbedret på din bil så kan det jo ikke være plussregnestykke?

Jeg håper virkelig de får kontroll på disse tingene og minimerer garantikostnadene sine slik at de kan konsentrere seg om å innovere framfor å gå konkurs om noen år.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

iCar

Fått tilbake bilen etter DU bytte, det ble tatt 4 hjulskontroll fikk jeg opplyst.

Før når jeg kjørte på rette strekninger og slapp rattet litt så gikk bilen rett, men etter at jeg fikk bilen tilbake opplever jeg at ved en rett strekning så svinger bilen straks til høyre.
Mulig det bare er jeg som bagataliserer det, men skal det være sånn?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

RaBalder

Sitat fra: iCar på søndag 22. februar 2015, klokken 05:23
Fått tilbake bilen etter DU bytte, det ble tatt 4 hjulskontroll fikk jeg opplyst.

Før når jeg kjørte på rette strekninger og slapp rattet litt så gikk bilen rett, men etter at jeg fikk bilen tilbake opplever jeg at ved en rett strekning så svinger bilen straks til høyre.
Mulig det bare er jeg som bagataliserer det, men skal det være sånn?
Selvfølgelig skal det ikke være slik  >:(

iCar

Ser nå at jeg skrev svinger, er vel mer det at den beveger seg mot høyre istedenfor før når den gikk dønn rett, man må på en måte holde og justere rattet bevisst så den ikke går mot høyre
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

fonberg

Sitat fra: iCar på søndag 22. februar 2015, klokken 07:13
Ser nå at jeg skrev svinger, er vel mer det at den beveger seg mot høyre istedenfor før når den gikk dønn rett, man må på en måte holde og justere rattet bevisst så den ikke går mot høyre
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

petersv

Samme har hendt meg, be om ny justering og be samtidig om utskrift av før- OG etterverdiene.

RaBalder

Sitat fra: fonberg på søndag 22. februar 2015, klokken 09:33
Sitat fra: iCar på søndag 22. februar 2015, klokken 07:13
Ser nå at jeg skrev svinger, er vel mer det at den beveger seg mot høyre istedenfor før når den gikk dønn rett, man må på en måte holde og justere rattet bevisst så den ikke går mot høyre

petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA