Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

ellholt

Ja en liten slakk skal det være. Jeg har en økende slakk , med tydelige klunk klunk lyder|. Særlig om en tar av creep og setter på max regen. Ulyden er til stede ved ca 50-60 km/t og med lett pådrag, samt i hastigheter >120 km/t. Da høres det ut som om en motorsykkel kommer opp bak meg.

Etter at jeg flere ganger har påpekt dette,  mener Tesla fremdeles at det ikke er nok ulyd ( ubegripelig spør du meg) selv om det er MYE verre enn for bare noen måneder siden.
Jeg kan leve med det her i Norge, men er svært skeptisk siden jeg skal på to langturer/ferier nedover europa i våres/sommer. Hadde vært svært kjedelig om DU ryker på Autobahn eller hvor det nå enn skulle være med full bagasje og 4 barn i bilen......
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

BMW850

#676
Begynner de med å bli restriktive med å bytte DUer nå? Er DUen du har nå en av de som er skiftet? Jeg hadde som sagt INGEN ulyd eller klunk i det hele tatt før byttet.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ellholt

Jeg har min originale DU :-). som har gått 26500km med relativ pen kjøring :-)
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

BMW850

Ok, så du er ikke en av dem som blir innkalt for bytte?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bonk3rs

Sitat fra: BMW850 på søndag 08. februar 2015, klokken 13:47
Begynner de med å bli restriktive med å bytte DUer nå? Er DUen du har nå en av de som er skiftet? Jeg hadde som sagt INGEN ulyd eller klunk i det hele tatt før byttet.
Sitat fra: ellholt på søndag 08. februar 2015, klokken 13:25
Ja en liten slakk skal det være. Jeg har en økende slakk , med tydelige klunk klunk lyder|. Særlig om en tar av creep og setter på max regen. Ulyden er til stede ved ca 50-60 km/t og med lett pådrag, samt i hastigheter >120 km/t. Da høres det ut som om en motorsykkel kommer opp bak meg.

Etter at jeg flere ganger har påpekt dette,  mener Tesla fremdeles at det ikke er nok ulyd ( ubegripelig spør du meg) selv om det er MYE verre enn for bare noen måneder siden.
Jeg kan leve med det her i Norge, men er svært skeptisk siden jeg skal på to langturer/ferier nedover europa i våres/sommer. Hadde vært svært kjedelig om DU ryker på Autobahn eller hvor det nå enn skulle være med full bagasje og 4 barn i bilen......
Til BMW850:
Du er vel en av dem som var i det sjiktet med DU'er som Tesla viste hadde en defekt...?

Til ellholt:
Jeg påpekte også på 20K service at DU lagde durelyd ved 115km/t +
De på Tesla skøyen hadde ikke merket den når de testkjørte. Men nå har jeg lest her på forumet et sted at Tesla nekter å teste i hastigheter over lovlig fartsgrense... :-\

Det Tesla hadde gjort var å re-torque DU'en. Det hjalp faktisk en del. Men durelyden er der fortsatt. Merket det på langkjøring nedover E6 til Fredrikstad i går. Jeg mener det er helt unødvendig at durelyden skal være der. Tør nesten ikke tenke på hva som vil skje hvis jeg en gang skal på autobahn. Ser for meg at DU'en hopper ut av bilen.

Skal inn med bilen på Tesla Grorud snart. Skal nevne det for dem der. Kansje de har en annen oppfatning  enn Skøyen.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Olauten

Hadde samme durelyd på min i 115 og oppover, ingen klunk eller andre ulyder. Tesla byttet den etter at jeg prøvekjørte med tekniker, dette var på Skøyen. Så dette skal de fikse :)
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

BMW850

Til BMW850:
"Du er vel en av dem som var i det sjiktet med DU'er som Tesla viste hadde en defekt...?"

Ja, jeg var en av dem som fikk innkalling for proaktivt bytte. Hadde som sagt ingen ulyder, klunk eller slack mellom pådrag og regen før. 100% tight! Men merker nå at det er litt slack der. Regnet med at det er "updaten" som har skylden.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bonk3rs

Sitat fra: Olauten på søndag 08. februar 2015, klokken 15:42
Hadde samme durelyd på min i 115 og oppover, ingen klunk eller andre ulyder. Tesla byttet den etter at jeg prøvekjørte med tekniker, dette var på Skøyen. Så dette skal de fikse :)

Hvem var det som foreslo at du skulle være med på en prøvetur?
Jeg fikk aldri det tilbudet når jeg hadde den inne på service. Kanskje jeg ikke var proaktiv nok... Selv om jeg i flere mailer hadde understreket min bekymring for den durelyden.
For det jeg vet, var de kanskje ikke ute å prøvekjørte i det heletatt  ???.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Olauten

Jeg fikk beskjed av mekanikern at de ikke kunne teste bilen i det hastighetsområdet feilen inntraff i (naturlig nok, de kan jo ikke bryte fartsgrensene, ikke har de rulle heller tror jeg), så da dro jeg han med ut på en prøvetur, så det ble noen hastighetsprøver fra skøyen til Lysaker i 80-sonen  ::) Allerede før vi kom til Lysaker konstaterte han feil i DU.
Så med andre ord, som jeg har gjort flere ganger, be om å få med en mekaniker på testtur og kjør selv.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

Bonk3rs

Sitat fra: Olauten på søndag 08. februar 2015, klokken 20:53
Jeg fikk beskjed av mekanikern at de ikke kunne teste bilen i det hastighetsområdet feilen inntraff i (naturlig nok, de kan jo ikke bryte fartsgrensene, ikke har de rulle heller tror jeg), så da dro jeg han med ut på en prøvetur, så det ble noen hastighetsprøver fra skøyen til Lysaker i 80-sonen  ::) Allerede før vi kom til Lysaker konstaterte han feil i DU.
Så med andre ord, som jeg har gjort flere ganger, be om å få med en mekaniker på testtur og kjør selv.

Det skal jeg absolutt gjøre! Takk :)
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Tuxedo

Sitat fra: Olauten på søndag 08. februar 2015, klokken 20:53
Jeg fikk beskjed av mekanikern at de ikke kunne teste bilen i det hastighetsområdet feilen inntraff i (naturlig nok, de kan jo ikke bryte fartsgrensene, ikke har de rulle heller tror jeg), så da dro jeg han med ut på en prøvetur, så det ble noen hastighetsprøver fra skøyen til Lysaker i 80-sonen  ::) Allerede før vi kom til Lysaker konstaterte han feil i DU.
Hvor fort kjørte du fra Skøyen til Lysaker, da?  Sikker på at dette ikke var noe han bare sa for å komme seg ut av bilen med livet i behold?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Leif1

Blir med andre ord enkelt for de med P85D.
Mekanikeren går med på hva som helst for å komme hel tilbake..
Konvertitt fra S til X

Olauten

Sitat fra: Tuxedo på søndag 08. februar 2015, klokken 22:03
Hvor fort kjørte du fra Skøyen til Lysaker, da?  Sikker på at dette ikke var noe han bare sa for å komme seg ut av bilen med livet i behold?
Kanskje det er det som gjorde susen ja  ;D
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

El-boy

#688
Lyden kommer ved lavere og lavere hastighet etterhvert som feilen utvikler seg. Hørte den først 115kmt i Danmark i sommer, nå er den der nesten uansett hastighet.
Det går tydeligvis å kjøre svært lenge med denne feilen før havari... går sikkert å knekke DU en med noen heftige akselerasjoner nå...

iCar

Noen her som vet om de fremdeles bytter til helt nye DU eller har de startet med gjenbruk av gamle som er fikset.

Og hvordan tenker dere om at feks bilen deres som er noe mnd gammel og kun kjørt et par tusen km 5-6000km og at den for alt du vet byttes ut med DU som før reparasjonen kan ha vært på en bil med noen titusener 50-60000 km på seg?

Tar Tesla noe hensyn eller er bytter dem bare uavhengig?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA