Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: SimenT på fredag 19. desember 2014, klokken 12:35

Sitat fra: sosiss på onsdag 29. oktober 2014, klokken 22:05
Her var det minsanten ufattelig mange tålmodige kunder med stor godvilje. Rett og slett motorsvikt som noe en bortimot må regne med på en bil i en tross alt nokså høy prisklasse. Skulle gjerne sett hva BMW/Mercedes-kunder hadde sagt. Teslakunder er uten tvil -og med god grunn "fans"- men det må da også ha en grense. Selvsagt er 8 år garanti en trøst og en sikkerhet, men det virker jo ikke som Tesla tar det store overordnede ansvar å finne ut hva som er årsaken til dette. Å bytte utallige DU-er koster jo også flesk- og SÅ solid og stor er ikke Tesla. Jeg har en "D"-bil i bestilling, men lurer jo på om D betyr dobbel risk for trøbbel- eller en sjanse for å klare meg selv når sirkelsagen og klunken melder seg. Mest fristet er jeg til å kansellere hele greia, og prøve igjen neste år---
Jeg spurte spesifikt om dette problemet er enda med nye biler. Han sa at problemet er løst men det gjaldt biler produsert i en bestemt periode i starten 2012/2013, og 99% performance.

Noe som kan avkrefte dette?

Min ér produsert i feb 2014 og hadde dette problem uten at jeg viste dette ... min DU sto på listen til Tesla .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: Veggen på fredag 19. desember 2014, klokken 10:28
Hvilken SW versjon var det du merket forskjellen?

Er fremdeles på .76 versjonen og kan ikke si jeg merket noen forskjell på gammel og ny DU.

Jeg har software  .77
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Fordelen med D er jo at man kan fortsette å kjøre selv om en DU tar kvelden :P så lenge noe ikke blir mos og kiler seg fast inni DU da.

SimenT


Sitat fra: Teslanewbie på fredag 19. desember 2014, klokken 12:43
Sitat fra: SimenT på fredag 19. desember 2014, klokken 12:35

Sitat fra: sosiss på onsdag 29. oktober 2014, klokken 22:05
Her var det minsanten ufattelig mange tålmodige kunder med stor godvilje. Rett og slett motorsvikt som noe en bortimot må regne med på en bil i en tross alt nokså høy prisklasse. Skulle gjerne sett hva BMW/Mercedes-kunder hadde sagt. Teslakunder er uten tvil -og med god grunn "fans"- men det må da også ha en grense. Selvsagt er 8 år garanti en trøst og en sikkerhet, men det virker jo ikke som Tesla tar det store overordnede ansvar å finne ut hva som er årsaken til dette. Å bytte utallige DU-er koster jo også flesk- og SÅ solid og stor er ikke Tesla. Jeg har en "D"-bil i bestilling, men lurer jo på om D betyr dobbel risk for trøbbel- eller en sjanse for å klare meg selv når sirkelsagen og klunken melder seg. Mest fristet er jeg til å kansellere hele greia, og prøve igjen neste år---
Jeg spurte spesifikt om dette problemet er enda med nye biler. Han sa at problemet er løst men det gjaldt biler produsert i en bestemt periode i starten 2012/2013, og 99% performance.

Noe som kan avkrefte dette?

Min ér produsert i feb 2014 og hadde dette problem uten at jeg viste dette ... min DU sto på listen til Tesla .

Kan noen gamle DU blitt installert i nyere biler før de visste hva feilen var da kanskje?
Æsj. Vil ikke ha disse problemene på nybilen
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Muffinman

Sitat fra: Otto på fredag 19. desember 2014, klokken 10:48
Det viser seg at det er drivakslene bak som står for klunkelyden! Dise blir da byttet på garanti.
Da lurer jeg på om det er dårlig holdbarhet på disse, og i tilfelle hvor mange biler er rammet? Alle? Er de som blir montert bedre? Det vil ikke være bærekraftig for min del å måtte bytte drivaksler med noen titusen kilometers intervall...


Batteritralla

Sitat fra: SimenT på fredag 19. desember 2014, klokken 12:53

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 19. desember 2014, klokken 12:43
Sitat fra: SimenT på fredag 19. desember 2014, klokken 12:35

Sitat fra: sosiss på onsdag 29. oktober 2014, klokken 22:05
Her var det minsanten ufattelig mange tålmodige kunder med stor godvilje. Rett og slett motorsvikt som noe en bortimot må regne med på en bil i en tross alt nokså høy prisklasse. Skulle gjerne sett hva BMW/Mercedes-kunder hadde sagt. Teslakunder er uten tvil -og med god grunn "fans"- men det må da også ha en grense. Selvsagt er 8 år garanti en trøst og en sikkerhet, men det virker jo ikke som Tesla tar det store overordnede ansvar å finne ut hva som er årsaken til dette. Å bytte utallige DU-er koster jo også flesk- og SÅ solid og stor er ikke Tesla. Jeg har en "D"-bil i bestilling, men lurer jo på om D betyr dobbel risk for trøbbel- eller en sjanse for å klare meg selv når sirkelsagen og klunken melder seg. Mest fristet er jeg til å kansellere hele greia, og prøve igjen neste år---
Jeg spurte spesifikt om dette problemet er enda med nye biler. Han sa at problemet er løst men det gjaldt biler produsert i en bestemt periode i starten 2012/2013, og 99% performance.

Noe som kan avkrefte dette?

Min ér produsert i feb 2014 og hadde dette problem uten at jeg viste dette ... min DU sto på listen til Tesla .

Kan noen gamle DU blitt installert i nyere biler før de visste hva feilen var da?

Ja.....
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

mj

Sitat fra: Muffinman på fredag 19. desember 2014, klokken 13:26
Sitat fra: Otto på fredag 19. desember 2014, klokken 10:48
Det viser seg at det er drivakslene bak som står for klunkelyden! Dise blir da byttet på garanti.
Da lurer jeg på om det er dårlig holdbarhet på disse, og i tilfelle hvor mange biler er rammet? Alle? Er de som blir montert bedre? Det vil ikke være bærekraftig for min del å måtte bytte drivaksler med noen titusen kilometers intervall...

Da blir det omtrent som pä Huyndai Santa Fe. Der byttes det hjulagere i hytt og pine. Alle fire för 100'og sä pä an igjen ett är og 20' senere  >:( (konas bil )
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Olauten

Har fått byttet min DU i dag pga rumlelyd i 100km/t og opp, i tillegg ble det satt på noen deksler til ledningene til parkbremsen, oppdatert firmware (fått ny fane med suspension som egen fane, så det var noe nytt der), til slutt ble det utført firehjulskontroll.
Fikk også full bilvask innvendig og utvendig, ny vaskemaskin er i gang på Tesla Skøyen  :) Som alltid toppet opp med spylervæske.. og denne gangen gikk det akkurat så lang tid i mellom verkstedbesøkene at jeg måtte fylle på 3 liter selv forrige uke  ;) Det var noe vannvittig med varer i treesker på lageret der, så antar de har lassevis med nye DU'er liggende.

DU er i alle fall stille som jeg husker den som ny, ingen rumling i høy fart og effekten er samme som før, merker ingen forskjell så det er bare velstand her. Upåklagelig service som vanlig!

Dette er en P85+ levert 18. nov 2013, gått 27k km.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

BMW850

Derfor de ønsker å få meg inn for DU-bytte  med en gang da. Antar de har en haug med kasser stående ;) Har ikke hatt noen ulyder eller problemer men er på lista. NOEN SOM VET OM OM DISSE DUene ER IDENTISK MED DE SOM STÅR I P85D utgavene??
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TS

Sitat fra: BMW850 på fredag 19. desember 2014, klokken 23:23
Derfor de ønsker å få meg inn for DU-bytte  med en gang da. Antar de har en haug med kasser stående ;) Har ikke hatt noen ulyder eller problemer men er på lista. NOEN SOM VET OM OM DISSE DUene ER IDENTISK MED DE SOM STÅR I P85D utgavene??
Elon sa vel at DU bak på P85D er en kraftigere sak, mens den foran er den samme
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Teslanewbie

Bak er motoren samme i p85d og p85 men utvekslingen er annerledes og det er trolig en sterkere konstruksjon  .. kan være at p85  har fått den som sitter i p85d . Vore greit å vite om maks hastighet har økt med de nye DU ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TS

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 20. desember 2014, klokken 00:53
Bak er motoren samme i p85d og p85 men utvekslingen er annerledes og det er trolig en sterkere konstruksjon  .. kan være at p85  har fått den som sitter i p85d . Vore greit å vite om maks hastighet har økt med de nye DU ..

P85 og S85 har vel samme DU, men forskjellig inverter ??
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Teslanewbie

#642
Sitat fra: TS på lørdag 20. desember 2014, klokken 01:37
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 20. desember 2014, klokken 00:53
Bak er motoren samme i p85d og p85 men utvekslingen er annerledes og det er trolig en sterkere konstruksjon  .. kan være at p85  har fått den som sitter i p85d . Vore greit å vite om maks hastighet har økt med de nye DU ..

P85 og S85 har vel samme DU, men forskjellig inverter ??

Leste de har samme størrelse og ser lik ut men innmaten, kablingen angivelig er annerledes i tillegg til inverter
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kallagtunet

#643
Hvordan vet du at det er slik? At det ikke bare er frontmotor som er ny med annen utveksling?

D.O

Tipper kun frontmotor er forskjellen. Bak er de like. Alle 2wd har hatt samme motor, kun inverter 800A kontra 1200A og muligens kabler er forskjellig. Vil  gjerne se dok på at motorer er forskjellige
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA