Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Muffinman


pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

charliefoxtrot


Teslanewbie

#573
Hvis det viser seg at de nye DU ikke holder mål og fremdeles haverer .. Ja, da har Tesla et skikkelig troverdighetsproblem.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tuxedo

Det høres tvilsomt ut at en nylig byttet DU skulle ryke etter en uke, med mindre det har vært gjort noe feil under installasjonen.

Jeg merker at jeg begynner å tvile på om alt som skrives på FB er sant  :D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Høgis

#575
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 12. desember 2014, klokken 11:52
Har nå prøvekjørt en P85  med ny DU og den er ikke like sprek som min gamle P85 . Det er ikke så stor forskjell i akselerasjon fra stillestående men veldig stor forskjell i akselerasjon fra 80 og oppover. Rykket som er på de gamle P85 er totalt fraværende når jeg trykker på gassen ...

Samme erfaring her, dette er ikke synsing. Kjennte ikke igjen bilen etter DU bytte. Merker størst forskjell fra f.eks 60-100 km/t. Et er en egen post om dette. Jeg har tatt opp dette med Tesla og skal inn i slutten av februar. Ikke det at jeg trår inn høyrepedalen i bunn i tide og utide, men jeg betalte omtrent 80 K ekstra for den røde P'en på bakluka.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Sitat fra: Høgis på søndag 14. desember 2014, klokken 19:47
betalte omtrent 80 K ekstra for den røde P'en på bakluka.
Burde være unødig å holde på slik  :( Jeg har for øvrig tatt av den røde P``en, så da sitter jeg vel muligens igjen med en _litt_ dyr spoiler? Har ikke testet etter siste DU-bytte riktignok, men innser nok at det var en tabbe å kjøpe P. Spoiler og mørke 21" skulle jeg alltids fått tak i, og pianolakk interiør kan folieres i karbon. Ikke for det, nå får man jo alt utenom spoileren på S85.

BTW, linken din later til å være røten...

mj

Eier en vanlig S men har en P85+ loaner nå. Ikke tvil om at den sparker MYE mer. Ikke bare i fra start men over hele linja. Selv ved forbikjøring på motorvei i fra 110 merker man tydelig forskjell. Så tviler på at de har gjort noen særlige endringer. Har og tidligere prøvekjørt et par P og kan ikke registrere forskjell.
Så at dere nå kjører rundt i noe som er redusert til en vanlig S stemmer nok ikke. Se om ikke dere kan prøve en så vil dere straks merke forskjellen.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

JohanH

Gleder meg til bytte i begynnelsen av januar. Langtur tirsdag - kjører ekstra pent nå og håper allt holder frem til DU bytte. Syns muligens klunk blitt tydeligere siden sept, men kan være meg som er mer oppmerksom. Spark og rykk er der som når bilen var ny :)

Tesla P85D

Sitat fra: P85TMS på søndag 14. desember 2014, klokken 21:39
Fått ny DU. Ingen tvil om at software reduserte effekt på den gamle. Regen passerer også 60kW igjen.

Så du merket reduksjon på aks på din bil ved software oppdatering for så å få bilen tilbake med ny DU og nå er den like rask som den gangen før software oppdatering?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Lille Lance

Ny DU i forrige uke. Silkemykt må ...  ;D ... og ganske stille ved hastigheter over 80km/t.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

getor

Har notert meg tråden om klunkelyder og dess like og tenkte dette ikke gjelder meg. Fikk bilen i oktober i fjor og har ikke kjørt mer enn 15,000km. Siden lydanlegget er så bra og husfreden opprettholdes med å få utløp for ørenslyst i bilen så har jeg gjort det, spiller normalt for full musikk. Da hører man kun det man vil høre. Inntil forrige dagen, hvor det gikk i stillhet... og klunkelyd oppdages ved både akselerasjon og deselerasjon. Ikke mye men nok til at nakkehårene står. Ligner på drivakselklikkene på min veteran 2CV. Forskjellen er at på 2Cven skal det lyde sånn men ikke på en P85+.
Årlig service ble bestilt for lenge siden og skal inn i slutten på januar. Har gitt beskjed om klunkelyden og de har bekreftet at de skal se på det.
Men utgjort da! Her kommer julen og familie og gamle skal transporteres på kryss og tvers. En nagende følelse at katastrofen lurer har gjort seg gjeldende.
Det er ikke OK!

eadie

I følge Tesla Bergen har de egne lister med biler som innkalles for bytte, på mistanke, dvs batcher som de vet har svake DU.
Hvis du hører lyder bør du iallefall ringe raskt.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Li-Ion

#583
Var inne hos Tesla i Trondheim for å diagnostisere lyden på DU i dag(tok 2 mnd. for å få time for dette).
Etter 3 minutters test var konklusjonen at DU må byttes.... første mulighter for dette var 10. mars 2015.... Går altså noen spennende måneder i møte fremover UTEN at jeg tar sjansen på å legge ut på noen langtur.... jommen sa jeg "nybilfølelse"....  ;D

Men hyggelig betjening og flott service da... med kaffe, pepperkaker og til og med nye vidusviskere som virker MYE bedre enn de originale :)

Be afraid...

laumb

10. Mars ja... Ikke helt på pár med Espen Pedersen sin uttalelse om at de skulle bytte alle innen 4 uker fra vi skapte mediestorm (og Elon sin meget optimistiske tidsfrist som vi aldri publiserte - i tråd med Espen sin.)... Hadde nok klaget på den timen i Mars altså...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA