Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Øggen

Har alltid hat en følelse om at hele bakenden er løs. På min kan jeg i speilet se at dekket går utover om jeg rygger og svinger. Og ja, på 22"felger  er det ikke mye gummi som beveger seg

OddB

Tar de hjulstillingskontroll når de bytter DU ? Siden hele bakstillingen byttes ....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

StianB

min var inne for reparasjon for den slengte på baken. Det var en kjent feil på tidlige biler, men de hadde ikke sett det i norge før... sa de...  Jeg fikk min bil i september 13.

Stian
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

Sjøhyene

Sitat fra: OddB på fredag 05. desember 2014, klokken 01:58
Tar de hjulstillingskontroll når de bytter DU ? Siden hele bakstillingen byttes ....

Min fikk det når de byttet DU så regner med at det er standard, da jeg ikke hadde spurt spesifikt om at de skulle hjulstillingskontroll.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

carlern

Sitat fra: TorAtle på torsdag 04. desember 2014, klokken 21:16
Myke vinterdekk pluss det faktum at TMS er tung og ikke er spesielt stivt satt opp er mitt tips.

Hadde samme følelse når jeg kjørte på sommerdekk.

@amund - Mulig det kan være feil spissing bak.. kan alltids be de sjekke ved service.

martins

Sitat fra: Tor2 på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:08
kan bekrefte at Tesla skifter alle uniter. Har ikke hatt problemer enda, fikk bilen februar 14.
Fikk varsel om time på Grorud 9 des. Ikke aktuelt under noen omstendigheter å kjører fra Bergen til Oslo på denne årstiden for å skifte. Tolker mail slik at alle må til Grorud for å skifte. For meg høres det lite gjennom tenkt ut.
Det ble levert utrolig mange biler i Bergen februar - mars, så dette må gjelde mange biler.
De må komme med bedre løsninger.
Min produsert 6 januar 2014
Har Tesla nå gått ut med at de skal bytte alle uniter? Jeg har ikke fått noen innkalling enda. I hvilket tidrom er i så fall de berørte bilene produsert? Min er produsert i mars og jeg har også begynt å få den sirkelsaglyden. Jeg merker i midlertid ingen forskjell i ytelse og kjørecomfort. Kjørt 10k. Jeg er uansett storfornøyd med bilen og slår meg til ro med at det er 8 års garanti på DU. :)

cairnz

Sitat fra: OddB på fredag 05. desember 2014, klokken 01:58
Tar de hjulstillingskontroll når de bytter DU ? Siden hele bakstillingen byttes ....
Ja, standard prosedyre. Hjulstillingskontroll (og ev. justeringer) må gjøres når drivenhet byttes.
Elbilist

Trustno1

Nå fikk jeg innkalling av Tesla i neste uke for ny driveunit på Grorud. Dette skal vissnok være en permanent fiks, så da er jeg spent på å se om det holder denne gangen :)

tho

Fikk inkalling til Forus nå. Litt ugunstig tidpunkt for min del. Men jeg får vel prioritere dette! Jeg har ikke klagd eller mast direkte på Tesla. Bare på forumet her. Så enten veldig god service eller så følger de med her! ;)

Fikk bilen i mars 2014
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

stefse

Dette har jeg også omtalt før.
Hvis akslingen er stuck i splinen vil det kunne påvirke spissingen, og dermed også lageret.
Rocket science? no.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Harlex

Jeg hører stort sett høy musikk når jeg kjører men i kjølvannet av all snakk om driveunitproblemer tok jeg av musikken idag... Jeg hører en svak klunkelyd når jeg slipper gassen i lav hastighet... Typisk køkjøring i rundt 20 km/t.På landevei og når jeg gir litt på får jeg ikke lyden.  Kan noen svare meg om denne klunkelyden i lav hastighet er symptomer på driveunitproblem? Ingen andre ulyder en den svake klunkingen i lav hastighet....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Kallagtunet


Harlex

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 05. desember 2014, klokken 19:55
JEPP! Du har ett problem.
Da er det vel bare å hive seg rundt og melde seg når ekspertisen er fløyet inn og det taes skippertak for å få skiftet driveunit-er...  :D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

sn0le

Var på Grorud i dag for å få fikset en fjær som hadde hoppet av vindusviskerarmen på førerside.
Da var det full aktivitet der, til tross for at klokka nærmet seg 18 på en fredag. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

amund

#509
Sitat fra: stefse på fredag 05. desember 2014, klokken 19:44
Dette har jeg også omtalt før.
Hvis akslingen er stuck i splinen vil det kunne påvirke spissingen, og dermed også lageret.
Rocket science? no.

Akslingen det er snakk om er mellom motor og gir.

Drivakslingene er løse med CV-ledd i begge ender, og vil ikke påvirke spissingen engang om de ramler av... som regel er det CV-leddene som tillater aksial lengdejustering, ikke splines inn i diffen.



Men flere her har rett i at hjulvinkler må settes opp på nytt om de bytter hele brua/travers/subframe for motorpakka, siden hele hjulopphenget er festet i denne, så det høres logisk ut at de stiller inn dette på nytt etter DU-bytte.

On second thought, ingen grunn til at de skal bytte ut den, de tar den ned, hiver ut motor og gir, setter den gamle ramma opp igjen med ny motorpakke, hjulvinkler trenger nok ikke røres.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA