Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: carlern på tirsdag 02. desember 2014, klokken 12:32
Hei

kjøpte brukt Tesla for noen måneder siden, strålende fornøyd btw :)
Jeg lurer litt på dette med drive unit failure, jeg har ikke noe "klunkelyd" eller "sagelyd" som det ofte blir referert til. Men jeg merker særlig i lave hastigheter at bilen "lugger/rykker" særlig når man slipper gassen, men noen ganger også i det man trår på gassen. Er dette helt normalt?
Nei - det skal være silkemykt- det er nok en form for klunk du har

Leif1

Her i Trondheim ser jeg de jobber til langt på kveld. Var bortom og etterfylte litt på batteriet v servicesenteret i går kveld og der sto det flere  mann under en doning uten bakhjul.
Konvertitt fra S til X

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

thea

Har akkurat hatt bilen på service, 20.000km, primo okt 2013. Ingen DU problemer så langt.. Ble fortalt at det var biler utlevert i nov-mar som var utsatt for DU problemer. Det stemmer jo ikke...

Leif1

Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:28
Var det type 2 der?

Du tenker på v servicesenteret ja? Det er 5 stk utenfor der. Til fri benyttelse utenom åpningstiden. Ellers må en stikke hodet inn og spørre først.
En må ha medbrakt type 2-kabel.
Konvertitt fra S til X

Havebigfun

Sitat fra: thea på tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:32
Har akkurat hatt bilen på service, 20.000km, primo okt 2013. Ingen DU problemer så langt.. Ble fortalt at det var biler utlevert i nov-mar som var utsatt for DU problemer. Det stemmer jo ikke...
hvis det var snakk om Nov 12 til Mars 15 er det nok riktig- det inkluderer iallefall det aktuelle tidsrommet - om de har full kontroll nå

Tuxedo

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:09
Sitat fra: thea på tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:32
Har akkurat hatt bilen på service, 20.000km, primo okt 2013. Ingen DU problemer så langt.. Ble fortalt at det var biler utlevert i nov-mar som var utsatt for DU problemer. Det stemmer jo ikke...
hvis det var snakk om Nov 12 til Mars 15 er det nok riktig- det inkluderer iallefall det aktuelle tidsrommet - om de har full kontroll nå
Selv de som fikk levert i september har rapportert problemer, og noen som har fått levert etter mars har også fått skiftet unit.  Dette var nok en designfeil som forhåpentligvis har blitt løst nylig, slik at utskiftingene i disse dager kommer til å holde.
Jeg tror jeg venter med å få byttet min til det verste trykket har lagt seg.  Det har ikke noen hast så lenge en har 8 års garanti, og jo lengre man venter, jo bedre blir erstatningen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

laumb

Min tur å bytte i morgen.
Bil fra September '13, byttet DU i Oktober '13 (annen feil enn de som er nå) - 41k km totalt, 38.5k km siden sist DU bytte.

teslAudun

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:09
Sitat fra: thea på tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:32
Har akkurat hatt bilen på service, 20.000km, primo okt 2013. Ingen DU problemer så langt.. Ble fortalt at det var biler utlevert i nov-mar som var utsatt for DU problemer. Det stemmer jo ikke...
hvis det var snakk om Nov 12 til Mars 15 er det nok riktig- det inkluderer iallefall det aktuelle tidsrommet - om de har full kontroll nå

Min bil ble utlevert i midten av november 13.
Da er det vel bare å vente på sirkelsag- og klunkelyder... ::)
Kjørt 23.000 km, og tror DU fortsatt holder stand.
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

BMW850

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:28
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:09
Sitat fra: thea på tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:32
Har akkurat hatt bilen på service, 20.000km, primo okt 2013. Ingen DU problemer så langt.. Ble fortalt at det var biler utlevert i nov-mar som var utsatt for DU problemer. Det stemmer jo ikke...
hvis det var snakk om Nov 12 til Mars 15 er det nok riktig- det inkluderer iallefall det aktuelle tidsrommet - om de har full kontroll nå
Selv de som fikk levert i september har rapportert problemer, og noen som har fått levert etter mars har også fått skiftet unit.  Dette var nok en designfeil som forhåpentligvis har blitt løst nylig, slik at utskiftingene i disse dager kommer til å holde.
Jeg tror jeg venter med å få byttet min til det verste trykket har lagt seg.  Det har ikke noen hast så lenge en har 8 års garanti, og jo lengre man venter, jo bedre blir erstatningen.

Samme her, mottok bilen i slutten av april 2014 og har ikke antydning. Hadde bilen inne for noen småoppgraderinger for 14 dager siden og fikk spørsmål via telefon om jeg ville bytte men takket nei foreløpig da jeg som sagt ikke har merket noe klunk. I første omgang ønsker jeg mer info og om de ønsker å bytte utifra produksjonsdato er det greit. Jeg spurte når jeg hentet bilen og da sa vedkommende at de på biler som ikke har noe problem i første omgang bytter shims...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dr.Ling

Fikk bilen 9.nov 2013 og har siste 3-4 mnd merket første tegnene på drive unit-svikt, dvs et knapt følbart nykk når jeg går av og på "gassen" i lave hastigheter, som om det er en slakk i drivverket noe sted. Ingen ulyder, men en tydelig følbar forskjell fra den silkemyke følelsen som bilen hadde som ny. Kjørt 11.000km nå, og har siden ny vekslet mellom full og low regen, liker best low. Har creep av. Har ved 3-4 anledninger merket repetert nykking de første metrene etter bilen har stått stille. Ønsker også å vente med bytte til ny DU er bekreftet å funke.

Anser meg selv som heldig. Har ellers ikke noe å klage på, bortsett fra:
- Treg mobil-app (veldig varierende)
- Manglende 3G her om dagen
- Savner varme i ratt og sidespeil
- Dårlig støydemping
- Litt dugging i lyktene
- Myk sort lakk som alltid er skitten
- Tidvis frosne sidevinduer som ikke drar seg ned.
- Parksensorer bak som tidvis ikke funker.
- Parksensorer foran som ikke funker når jeg rygger
- Skitne barneklær fra når de legger seg på bakfangern for å komme inn og ut av baggasjerommet.
- Fortsatt ikke perfekt DAB-radio
- Alltid gult ladelys, aldri grønt.
- Ladeluke kan ikke utløses fra kontakten.
- Noen riper i sidevinduene pga skraping
- 5 mm feiljustert ve bakdør, stikker litt ut i bakre kant
- At Tesla kalte den nye modellen for "D" og ikke "T"

Sorry, bagatell-listen ble litt lengre enn jeg planla :)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på onsdag 03. desember 2014, klokken 13:40
Sitat fra: Dr.Ling på onsdag 03. desember 2014, klokken 13:27
- Savner varme i ratt og sidespeil

Varme i sidespeil har du.
Kjedelig å kjøre over ett år før man oppdager at man har varme i speilene :)

Sort non-metallic lakk er konsekvens av eget valg, og frosne vinduer løses med silikon på pakningene og listen nederst på vinduet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cairnz

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. desember 2014, klokken 13:44
Kjedelig å kjøre over ett år før man oppdager at man har varme i speilene :)

Sort non-metallic lakk er konsekvens av eget valg, og frosne vinduer løses med silikon på pakningene og listen nederst på vinduet.

Kan du ta et bilde eller på annen måte illustrere hva du mener med "listen nederst på vinduet" ? Jeg har smurt på pakningene rundt vinduer, men ikke på noe på noe lister på dør-området.

Elbilist

Øyvind.h

#464
Sitat fra: cairnz på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:12
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. desember 2014, klokken 13:44
Kjedelig å kjøre over ett år før man oppdager at man har varme i speilene :)

Sort non-metallic lakk er konsekvens av eget valg, og frosne vinduer løses med silikon på pakningene og listen nederst på vinduet.

Kan du ta et bilde eller på annen måte illustrere hva du mener med "listen nederst på vinduet" ? Jeg har smurt på pakningene rundt vinduer, men ikke på noe på noe lister på dør-området.

Se vedlegg. Dette er listen nederst på vindu mellom vindu og kromlist. Å smøre gummipakning mellom dør og karosseri er vel og bra, men for å unngå at vinduet fryser fast er det viktig med silikon nederst på vinduet. Når is/snø blir til vann renner det ned vinduet og legger seg i overgangen mellom vindu/dør. Når det fryser holdes vinduet helt fast.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA