Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 18. november 2014, klokken 08:25
Kanskje ikke du, men en som skal selge vil nok fort oppleve lavere bruktpris eller større vanskeligheter med å få solgt. For eksempel.

Lavere salg vil også kunne gå utover antallet nye SC i årene fremover.

Dummeste jeg har hørt på lenge. Mener du vi skal aktivt hjelpe til med å skyve problemer under teppet for å holde bruktverdien kunstig oppe?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

D.O

Nå er det slik at Tesla i Norge ikke visste om endringen av fargene og S60D før de selv kunne lese det på Tesla sin nettside sammen med oss andre. Så at de i Norge ikke sier så mye om DU problemene tror jeg kommer av at de heller ikke vet svaret, samt må følge USA sin policy.
Når det gjelder DU så har de vel fått beskjed om å kun bytte på de som MÅ byttes, da de får tilsendt verktøy/utstyr for å "overhale" DU lokalt. Tipper dette kommer av at det koster mye å bytte hele DU samt at du tar en DU som kunne vært brukt i en ny bil. Men dette verktøyet burde vært her nå... ???
At der er problemer med DU er i alle fall sikkert. Alle symptomene med klunk, uling i 90+kmt og brumming/during fra 70kmt ble borte og bilen føltes som en helt ny bil igjen med ny DU.
Jeg er sikker på at dette blir ordnet, men med fordel kan jo TOCN ta kontakt med Tesla. Jeg har ikke tro på at å gå via media er noen positiv ting for oss eiere.

Litt off topic(jeg har nå kjørt Volvo i snart en uke, og gjett om jeg gleder meg til å få min bil igjen!! Snakk om drit bil, during og risting, null moment og en automatkasse som girer helt idiotisk. Også dette start/Stopp tullet... har flere gang opplevd at bilen ikke er kommet ut i krysset på den tiden jeg er vant til å være kommet over, da bilen bruker tid på å først må startes og så mangler moment/girer feil. Og nå må jeg skrape is på morgenen og kjøre en kald bil og bare dette styret med nøkkel og låsing av bil som var en selvfølge før, føles nå helt idiotisk. :o Tror det er ett sjakktrekk å gi andre bilmerker til lånebiler, da innser man hvor bra man egentlig hadde det.... :-[)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

F_P

Her var det mange rare forslag til feiing under teppet, blåse opp i media osv.

Jeg har ingen løsning på hvordan dette burde vært håndtert av TOCN, eller av den enkelte bileier, men jeg registrer som flere andre at Tesla virkelig har en utfordring med kommunikasjonen. Det gjelder ikke bare rundt DU-problamtikken. Min personlige oppfattelse av kommunikasjonen i firmaet er at de virker forholdsvis ryddige, og følger godt opp frem til og med utlevering. Deretter er det bare rot. For undertegnede virker det mer eller mindre umulig å få bestilt en time for utbedring av småplukk påpekt under utlevering av bilen. Servicepersonen jeg har hatt kontakt med fremstår for meg som ikke spesielt løsningsorientert, og evnen til å besvare henvendelser er vel mer eller mindre fraværende. Når man i tillegg tydeligvis har adoptert en US tilnærming til garantier og reklamasjoner etc. så blir det liksom helt feil her på berget. Synd for bilen er tipp topp, og jeg vil aldri ha noe annet enn elbil igjen. Konseptet Tesla har tatt frem er uten tvil genialt, men de svikter altså på noe så fundamentalt som kommunikasjon og informasjon, og det gjelder tydeligvis i alle ledd.

Etter å ha lest artikkelen om Tesal Motors barndom, og om "maktkampen" internt så undres jeg på om ikke kommunikasjonsproblemet skyldes hr. Musk sin noe uortodokse lederstil.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Kagex

jeg er en av de som har fått ny DU, min service advisor klarte å lirke ut at de har gått above and beyond, med hva da? garanti reperasjoner som egentlig ikke skulle vært der? jeg fikk da ikke noe ekstra som jeg ikke har betalt for. å kalle det above and beyond er for meg bullshit da de ikke engang klarte å fikse alle feilene på 3,5 uke de hadde bilen. jeg måtte krangle med til bytte av DU.
P29687

Teslanewbie

#244
Sitat fra: Kagex på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:40
jeg er en av de som har fått ny DU, min service advisor klarte å lirke ut at de har gått above and beyond, med hva da? garanti reperasjoner som egentlig ikke skulle vært der? jeg fikk da ikke noe ekstra som jeg ikke har betalt for. å kalle det above and beyond er for meg bullshit da de ikke engang klarte å fikse alle feilene på 3,5 uke de hadde bilen. jeg måtte krangle med til bytte av DU.

Så grandiost av tesla...Du ska liksom være takknemlig at Tesla viste deg nåde og fikset bilen din som skal konkurrere med Porsche panamera,high end Mercedes og BMW?

Har også hørt noen flosker av en tesla ansatt da jeg påpeket noen feil på bilen bland annet dogg i lykter og sammenlignet med andre bilmerken .. svar fra han var at disse bilene koster mye mer enn tesla.. men så nevnte jeg at det er jo bare i Norge. da ble det tyst. 
Fikk inntrykk av at han meinte at jeg måtte akseptere feil på bilen da den er så "billige" i Norge og han klarte også å lire av seg at bilen er en beta og at man må akseptere feil.. Det var jo et pent måte av han å snakke om produktene han selger..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

F_P

Sitat fra: Kagex på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:40
jeg er en av de som har fått ny DU, min service advisor klarte å lirke ut at de har gått above and beyond, med hva da? garanti reperasjoner som egentlig ikke skulle vært der? jeg fikk da ikke noe ekstra som jeg ikke har betalt for. å kalle det above and beyond er for meg bullshit da de ikke engang klarte å fikse alle feilene på 3,5 uke de hadde bilen. jeg måtte krangle med til bytte av DU.

Det er det jeg vil kalle et praktisk eksempel på hvordan US-tankegangen har sneket seg inn hos de ansatte i Norge. Mulig slikt blir satt pris på "over there", men her i Norge oppfatter vi det som du sier bare som tullete. Det er ikke greit å la folk kjøre rundt med en vital del som med stor sannsynlighet går i stykker. Om ny DU ikke er bedre er egentlig uinteressant. Det er ikke kunden som skal ta risikoen her, det er produsenten.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Sjøhyene

For ikke å snakke om hvor mye tid og penger det har kostet meg å ha bilen på service hos tesla. Hadde de gitt meg en tesla som lånebil eller i det minste betalt for drivstoff og bom på leiebilen så hadde jeg helt sikkert holdt kjeft jeg og. Men begynner jo faktisk å bli en belastning både tidsmessig og økonomisk dette her.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Kagex

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:47
Sitat fra: Kagex på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:40
jeg er en av de som har fått ny DU, min service advisor klarte å lirke ut at de har gått above and beyond, med hva da? garanti reperasjoner som egentlig ikke skulle vært der? jeg fikk da ikke noe ekstra som jeg ikke har betalt for. å kalle det above and beyond er for meg bullshit da de ikke engang klarte å fikse alle feilene på 3,5 uke de hadde bilen. jeg måtte krangle med til bytte av DU.

Så grandiost av tesla...Du ska liksom være takknemlig at Tesla viste deg nåde og fikset bilen din som skal konkurrere med Porsche panamera,high end Mercedes og BMW?

Har også hørt noen flosker av en tesla ansatt da jeg påpeket noen feil på bilen bland annet dogg i lykter og sammenlignet med andre bilmerken .. svar fra han var at disse bilene koster mye mer enn tesla.. men så nevnte jeg at det er jo bare i Norge. da ble det tyst. 
Fikk inntrykk av at han meinte at jeg måtte akseptere feil på bilen da den er så "billige" i Norge og han klarte også å lire av seg at bilen er en beta og at man må akseptere feil.. Det var jo et pent måte av han å snakke om produktene han selger..

Jeg fikk ikke engang sammenligne setene jeg hadde i bilen med en 3 serie som koster mindre enn en tesla (norske priser). setene mine ser jo ut som huden til en 80 åring etter 9 mnds eierskap og hatt den i 7-8 mnd selv
P29687

Teslanewbie

Vi får bare håpe at problemet ikke blir så utbredt at bilene pålegges kjøreforbud til dess feilene er utbedret.. hvis det nå i vinter blir flere biler som blir stående og skaper trafikkfarlige situasjoner eller biler går i stykker og noen blir skadet grunnet uventet DU failure så er et kjøreforbud ikke utenkelig.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

timingbeltkiller

KOMBINASJONEN
"For ikke å snakke om hvor mye tid og penger det har kostet meg å ha bilen på service hos tesla. Hadde de gitt meg en tesla som lånebil eller i det minste betalt for drivstoff og bom på leiebilen så hadde jeg helt sikkert holdt kjeft jeg og. Men begynner jo faktisk å bli en belastning både tidsmessig og økonomisk dette her."

OG     
"Lykkelig eier av blå S85."

MINNER OM
min første barbermaskin: "Kjempefornøyd. Har bare en bitteliten feil. Den tar ikke skjegget."
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

RuneW

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 18. november 2014, klokken 08:31
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 18. november 2014, klokken 08:25
Kanskje ikke du, men en som skal selge vil nok fort oppleve lavere bruktpris eller større vanskeligheter med å få solgt. For eksempel.

Lavere salg vil også kunne gå utover antallet nye SC i årene fremover.

Dummeste jeg har hørt på lenge. Mener du vi skal aktivt hjelpe til med å skyve problemer under teppet for å holde bruktverdien kunstig oppe?

Hehe - ja, dette var litt av en argumentasjon. En plutselig rørende omtanke for de som er i ferd med å selge TMSen sin. Eller kanskje jkirkebo har planer om å selge bilen sin ca 13 år tidligere enn beregnet...  ::)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kagex

Hva skal man med nye SC hvis folk slutter å kjøre langt eller øde steder i frykt for at DU ryker?
P29687

Sjøhyene

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 18. november 2014, klokken 10:25
KOMBINASJONEN
"For ikke å snakke om hvor mye tid og penger det har kostet meg å ha bilen på service hos tesla. Hadde de gitt meg en tesla som lånebil eller i det minste betalt for drivstoff og bom på leiebilen så hadde jeg helt sikkert holdt kjeft jeg og. Men begynner jo faktisk å bli en belastning både tidsmessig og økonomisk dette her."

OG     
"Lykkelig eier av blå S85."

MINNER OM
min første barbermaskin: "Kjempefornøyd. Har bare en bitteliten feil. Den tar ikke skjegget."

Lenge siden jeg la inn den profilen ja.
Fikset ;)

Elsker jo fortsatt bilen, bare synd at selskapet som lager bilen er så håpløst dårlig på å fikse opp i sine egne feil. Mye av frustrasjonen min nå bunner jo i det at jeg savner å kjøre rundt i teslaen. Aldri før opplevd en sånn glede ved å kjøre bil. Hadde det vært en volvo eller audi eller noe sånt så hadde jeg sikkert svelga en uke eller to uten min nye bil uten spesielle problemer.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

pej

Jeg tør ikke lengre bruke bilen på langtur med barna i bilen med tanke på havari. Jeg leier bil hvis vi skal på fjellet. Tar ikke sjansen på d.u. feil i 10 minus med en 2 åring i bilen. Tesla har dessverre kun d.u. til de som får sammenbrudd i følge min service kontakt, så de kan ikke bytte på alle med ulyd. Det har de heller ikke kapasitet til, da det betyr i praksis at alle må inn. :-\
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Teslanewbie

Sitat fra: pej på tirsdag 18. november 2014, klokken 10:58
Jeg tør ikke lengre bruke bilen på langtur med barna i bilen med tanke på havari. Jeg leier bil hvis vi skal på fjellet. Tar ikke sjansen på d.u. feil i 10 minus med en 2 åring i bilen. Tesla har dessverre kun d.u. til de som får sammenbrudd i følge min service kontakt, så de kan ikke bytte på alle med ulyd. Det har de heller ikke kapasitet til, da det betyr i praksis at alle må inn. :-\

Det du skriver er viktig, at du ikke stoler på bilen er en milepæl og jeg trur at det er flere som tenker slik.. ikke gøy å bli strandet på fjellet med en havarert bil mitt i natten. men jeg regner med at varmeapparatet fungerer til tross for at DU havarer ? eller låser seg alle system ? 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA