Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Jimpec

Sitat fra: SR på mandag 17. november 2014, klokken 23:05
Det er ingen tvil om at Tesla har et stort problem, og som de foreløpig ikke har kontroll på. Her er det en kombinasjon av få reservedeler og for liten kapasitet på servicesentrene som gjør seg gjeldende. Det vil være veldig trist om det må en ulykke til før Tesla rydder opp i dette.

Takk for at du deler historien.
Hvordan er bilen med ny DU? Helt tight og fin? Ingen slark?

Liten tvil om at de har et rødt håndtak å trekke i når slike ting oppstår. Det styrker at de er godt kjent med at dette er et stort problem.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

SR

Med den nye DU-en er bilen som ny igjen. Dvs en nytelse å kjøre, og igjen er den en fantastisk bil. Hadde nesten glemt det....
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

fhovlan

Det merkelige er at Tesla er heilt tause om dette problemet. TOCN bør ta dette opp med selskapet. Få eit var på alt det som berre skaper frustrasjon, usikkerheit og spekulasjonar. Tesla må ta ned ballen!

Jimpec

Helt fullstendig krise at man skal måtte kjøre rundt med klunkelyder slark og usikkerhet på en bil som er ett år gammel. Om jeg selger bilen etter to år så har jeg altså kjørt i 1,5 av dem med ulyd i motoren.. Eller - jeg kommer jo rett og slett ikke til å få solgt den.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

sven erik

min er  ikke 6 måneder en gang å jeg tror min ryker  snart  hører siklig lyd når en gir på eller slakker av  høres ut som en har turbo   noen ganger som en vanlig bil med råde bank  var på servise for 14 dager siden da sa de denne går 25000 km til men tror nokk ikke det

fonberg

Sitat fra: fhovlan på mandag 17. november 2014, klokken 23:38
Det merkelige er at Tesla er heilt tause om dette problemet. TOCN bør ta dette opp med selskapet. Få eit var på alt det som berre skaper frustrasjon, usikkerheit og spekulasjonar. Tesla må ta ned ballen!

Tesla er da vitterlig ikke helt tause om problemet - Musk sjøl har jo tvitra om det, og sagt at dette problemet er årsaken til at drivlinjegarantien utvides til 8 år. Han påsto jo også at fiksen de har på gang er ei skive som koster en cent eller en dime eller hva det var, om han har sine ord i behold der gjenstår å se  :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OddB

Sitat fra: fonberg på tirsdag 18. november 2014, klokken 01:14
Sitat fra: fhovlan på mandag 17. november 2014, klokken 23:38
Det merkelige er at Tesla er heilt tause om dette problemet. TOCN bør ta dette opp med selskapet. Få eit var på alt det som berre skaper frustrasjon, usikkerheit og spekulasjonar. Tesla må ta ned ballen!

Tesla er da vitterlig ikke helt tause om problemet - Musk sjøl har jo tvitra om det, og sagt at dette problemet er årsaken til at drivlinjegarantien utvides til 8 år. Han påsto jo også at fiksen de har på gang er ei skive som koster en cent eller en dime eller hva det var, om han har sine ord i behold der gjenstår å se  :)
Fixen er ikke fiksa før skiva er i kassa ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Jimpec

Og skiva skal vel inni kassen. Er temmelig sikker på at operasjonen er dyrere enn å bytte DU i arbeidstid.
Musk kommenterte dette under en kvartalspresentasjon. Etter det var det stille samtidig som Tesla ansatte forteller diverse røverhistorier om omfang, løsning osv.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Teslanewbie

Sitat fra: SR på mandag 17. november 2014, klokken 23:05
Min DU tok kvelden i går (27.000 km). Jeg har hatt klunk siden ga 12.000 km. Rundt 20.000 km fikk jeg en sterk durelyd i hastigheter over 90 km. Jeg hadde bilen på service for 2 mnd siden (ca 22.000 km). Da ble feilen konstatert og "godkjent", men den ble definert som ikke kritisk og DU ble derfor ikke skiftet.

Denne helgen ble klunken merkbart værre. Da klinket det kraftig bare ved at jeg satte bilen i gir og slapp bremsen sakte. Så i går kveld, etter ga 12 mils kjøring og kun 300 meter hjemmefra (snakk om flaks) så smalt det skikkelig og DU bare "surret". Ingen fremdrift slik som andre har beskrevet.

Jeg var heldig ved at dette skjedde i en situasjon som ikke var farlig. Men det er ikke vanskelig å forestille seg at det kan oppstå meget farlige situasjoner når kraften plutselig blir helt borte.

Dette skjedde i Oslo seint i går kveld. Upåklagelig service når jeg meldte dette til Tesla.  Lånebil levert og TMS-en hentet innen 40 min. Kl 16 i dag kunne jeg hente ut min bil med ny DU.

Det er ingen tvil om at Tesla har et stort problem, og som de foreløpig ikke har kontroll på. Her er det en kombinasjon av få reservedeler og for liten kapasitet på servicesentrene som gjør seg gjeldende. Det vil være veldig trist om det må en ulykke til før Tesla rydder opp i dette.

Huff .. 2 av 4 av dem jeg kjenner har fått DU skiftet, den ene hadde DU failure. Min bil har ikke lyd men har ikke mer enn 11000 km.. og jeg hard kjør den.

Kan ikke dere som har skikkelig klunkelyd invitere noen motorjournalister til testing? like godt å få dette frem i lyset nå enn at det kommer senere .. for dette kommer å komme frem og blåses opp i media uansett.. Journalistene følger med på forumet med Argusøyne .. hint hint til Tesla..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

#234
Det å presse Tesla ved å gå til media vil slå direkte tilbake på oss selv sålenge Tesla ikke har en skikkelig løsning på problemet, vi må bare innse at vi er litt stuck med dette problemer og det finnes ikke annen quick fixs enn at du får en ny DU hvis det blir for ille.

Har du mye ulyd ville jeg heller gått til Tesla og sagt jeg skulle på langtur og sett om ikke det trigget ett bytte... De er jo ikke veldig tjent med TMS stående på veiskulderen på Autobahnen heller...

Når det gjelder backloggen i Norge på fix, er det noen som har "tilbydd" seg å ta bilen til f.eks Tyskland for å få tatt ting der nede, kanskje inkl DU. De kan jo ikke ha mye å gjøre på der nede enda..:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Jimpec

Og holder vi kjeft (noe særlig lengre) så slår det også tilbake på oss selv ved at kun de med driftsstans får hjelp. Og resten kjører rundt med diktafon i bagasjerommet og beskjed om at det et normalt..
Satt litt på spissen.

Tesla trenger litt fyr under baken på å kommunisere skikkelig. Ikke sånn jalla Twitterkommunikasjon..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Bjoris

Jo, jeg ser jo at full media dekning av problemet sikkert vil få noen sjefer i Tesla til å svette, men jeg har mer tro på at f.ks TOCN tar opp saken og ber om mer info som kan gis til medlemmene før dette går i media og blir en stor sak.

Misforstå meg rett, jeg er ikke fornøyd med den respons Tesla har på dette problemet, men for min del er media siste utvei, du vet aldri hva som skjer når du tar ting mot media, de skriver akkurat det de vil og vi har jo sett at de har ett svært lettvint forhold til fakta, spesielt når det gjelder elbiler!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Sjøhyene

Sitat fra: bjoris på tirsdag 18. november 2014, klokken 07:55
Misforstå meg rett, jeg er ikke fornøyd med den respons Tesla har på dette problemet, men for min del er media siste utvei, du vet aldri hva som skjer når du tar ting mot media, de skriver akkurat det de vil og vi har jo sett at de har ett svært lettvint forhold til fakta, spesielt når det gjelder elbiler!

Hva mener du vi som eiere har å frykte? Om tesla får et litt dårligere rykte i en hvis periode kunne jeg ikke brydd meg mindre om. På tide at de setter inn de nødvendige ressursene snart. For det er kun det det handler om. Foreløpig har de ikke hatt høy nok prioritert på dette problemet.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 18. november 2014, klokken 08:05
Hva mener du vi som eiere har å frykte? Om tesla får et litt dårligere rykte i en hvis periode kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Kanskje ikke du, men en som skal selge vil nok fort oppleve lavere bruktpris eller større vanskeligheter med å få solgt. For eksempel.

Lavere salg vil også kunne gå utover antallet nye SC i årene fremover.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jimpec

Smellen kommer før eller senere uansett. Og bruktmarkedet har ingen klart å diktere noen gang.
Jeg sier ikke at media er ønskelig sånn sett. Men noe må skje.

Må gjerne droppe et par tre SCer for min del dersom byttet er at alle med Tesla kan være drita fornøyd med bilen sin. Det selger mer biler i det lange løp uansett.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA