Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Jimpec på mandag 17. november 2014, klokken 08:04
I sum har jeg nå en bil jeg ikke tør stole på.

Akkurat dette er problemet. Har vel hatt alle de mest omtalte feilene på Model S, utenom 12V problemet så har det vært ting som ikke påvirker driftsikkerhet. 12V problemet var og ganske lett å unngå. Men å kjøre rundt i en bil med en påvist feil som når som helst kan føre til driftstans, det er kjipt. Hadde det vært kun meg, så hadde det ikke vært så ille, men på tur med kone og tre små barn, da kommer det til å smelle om jeg blir stående på fjellet i vinterstorm og vente på NAF. Sist gang jeg var i kontakt med NAF får å få hjelp, kunne de komme om to og en halv time   :o
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

finn_roen

Merker at det ikke er like trivelig å lese om model S her på forumet om dagen, når jeg bestilte bilen min i mars, var jeg klar over at det var mange feil med bilen, men leste på forumet at Tesla tok problemene på alvorlig og fikset det så godt de kunne, jeg håper Tesla har så gode marginer på bilene som selges i Norge, at de kan yte den servicen vi forventer, særlig da alvorlige feil som med Drive unit..

Jimpec

Personlig opplever jeg at for mange har vært for positive for lenge. Meg selv inkludert. Vi har dullet oss inn i et slags groupielignende oppsett der hvor Tesla kommer unna med alt for mye. De er nye i markedet ja - men det er ikke en butikk på hjørnet heller. Det er milliardbutikk. Da kan vi ikke stå med lua i hånda og synes at det er greit at det tar måneder og år å kommunisere noe rundt at de har en alvorlig designfeil på motorene de leverer i sine biler.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

D.O

Jeg har også den nye DU hvor feil skal være fikset. Får se etter hvert. Men det var i alle fall som en helt ny bil med ny DU. :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

kjølholdt

Sitat fra: Jimpec på mandag 17. november 2014, klokken 10:11
Personlig opplever jeg at for mange har vært for positive for lenge. Meg selv inkludert. Vi har dullet oss inn i et slags groupielignende oppsett der hvor Tesla kommer unna med alt for mye. De er nye i markedet ja - men det er ikke en butikk på hjørnet heller. Det er milliardbutikk. Da kan vi ikke stå med lua i hånda og synes at det er greit at det tar måneder og år å kommunisere noe rundt at de har en alvorlig designfeil på motorene de leverer i sine biler.
+1
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

JO

DU problemer er faktisk en så alvorlig feil at dette må Tesla ta på alvor og få fikset på alle biler som har
hw som er problematisk. Hvis dette ikke ordnes opp i raskt er jeg redd ryktet til Tesla får en kraftig knekk.
Småproblemer som ikke har noe å si for fremdrift av bil går ann å leve med sålenge de tas ved service osv.
En bil man ikke tør legge ut på langtur med er for meg en ubrukelig bil.

Har selv slakk i DU og den hyler ved pådrag, nevnte dette for Tesla fikk ingen respons etter flere henvendelser så har jeg vel konkludert med at man bare får kjøre til det ryker. Mitt inntrykk er at Tesla kunderservice har falt i kvalitet. Har henvendt meg for å booke service får beskjed om at de skal ringe og gi meg tid. Men hører aldri noe til tross for gjentatte henvendelser. Har omsider fått servicetid nesten 3 måneder frem i tid, det er ikke godt nok.

Kjenner meg usikker på kvaliteten på produktet og kvaliteten på selskapet bak for tiden.
Svart Model S Levert 11 Mars

sven erik

hei
jeg har  som sakt kjørt over 25000 km med min  bil å en ny DU som holder 25000 til gjør at jeg får  reist det jeg skal uten å tenke  men både Naf direkte og falken sier at deres  bergninger  gjelder ikke på kjent problem
med bilen
men vil tesla heller låne meg en  annen tesla i litt over 4 måneder er jo det samme for meg  om min  blir sående  der  men jeg kan ikke legge ut p en tur p runt 300 mil kjøring en vei med en sån feil   og med kansje en uke p verksted i frankrike ja får leie bil men du får ikke lov å kjøre ut av landet  jeg skal møte folk der nede med nøkler +++

Jimpec

Mitt lokale servicesenter har fått beskjed - jeg har sendt mail til Jerome Guillen - jeg har snakket med flere Teslakunder som har store problemer - felles for alle er at ingen kan svare og ingen vet hva som skal skje.

Jeg har imidlertid lykkes å komme såpass tett på en mekaniker at jeg forstår at dette er ikke så lett å fikse som Elon har formidlet. Alle skjønner at det ikke er bare å sette på "et par skiver" i giret og så er det fikset. Hele greia skal demonteres og settes sammen igjen. Vil du at det skal skje med din bil?

En hel del drive units - eller la oss heller kalle det motorer slik at alle forstår hva det er snakk om - må byttes og vi snakker om en betydelig kostnad Tesla må ta på dette. Designet er sikkert deres eget så de må nok ta regningen selv. Det er jo ikke motoren det er noe feil med, det er jo måten den er montert for å skape fremdrift.

En veldig lei sak dette. Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Nå håper jeg bare at flere kan komme ut av transen og innse at det må bli litt styr rundt denne saken før det kan bli bedre. Og til dere som sier dere ikke har noen problemer.. Prøv å kjør fremover i 15 km/t på flat asfalt - flytt så foten bort fra gasspedalen raskt. Litt friskt kanskje, men jeg er temmelig sikker på at alle Model S med over 15000 km på telleren har denne slakken og forskjellige grader av "klunk".
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Teslanewbie

Sitat fra: Jimpec på mandag 17. november 2014, klokken 14:31
Mitt lokale servicesenter har fått beskjed - jeg har sendt mail til Jerome Guillen - jeg har snakket med flere Teslakunder som har store problemer - felles for alle er at ingen kan svare og ingen vet hva som skal skje.

Jeg har imidlertid lykkes å komme såpass tett på en mekaniker at jeg forstår at dette er ikke så lett å fikse som Elon har formidlet. Alle skjønner at det ikke er bare å sette på "et par skiver" i giret og så er det fikset. Hele greia skal demonteres og settes sammen igjen. Vil du at det skal skje med din bil?

En hel del drive units - eller la oss heller kalle det motorer slik at alle forstår hva det er snakk om - må byttes og vi snakker om en betydelig kostnad Tesla må ta på dette. Designet er sikkert deres eget så de må nok ta regningen selv. Det er jo ikke motoren det er noe feil med, det er jo måten den er montert for å skape fremdrift.

En veldig lei sak dette. Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Nå håper jeg bare at flere kan komme ut av transen og innse at det må bli litt styr rundt denne saken før det kan bli bedre. Og til dere som sier dere ikke har noen problemer.. Prøv å kjør fremover i 15 km/t på flat asfalt - flytt så foten bort fra gasspedalen raskt. Litt friskt kanskje, men jeg er temmelig sikker på at alle Model S med over 15000 km på telleren har denne slakken og forskjellige grader av "klunk".

send tips til 2200@vg.no
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

#189
Jeg tror også at alle har denne lyden mer eller mindre når bilen har rullet +15.000 km, jeg merket første gang til dette på 8.000 km, nå har den gått 17.000 og det har ikke blitt mye verre, men en del. Jeg har som sagt mange ganger før "løst" dette med å kjøre stort sett i low, da er overgangen mellom pådrag og regen mye mykere.

Jeg ble også litt skuffet over Tesla når jeg var inne for å vise blant annet dette, de tok det sånn sett seriøst, men det var jo åpenbart med en gang at det var så lite lyd i min at han regnet det som "det blir ikke bedre enn dette" og ville ikke ha noe snakk om at det var ett problem på alle bilene, men jeg så på uttrykket han gav damene på "kontoret" når han skulle be dem notere hva som var grunnen til at jeg var der, at de er rimelig oppgitt over DU problemene...

Sånn er det, dette dysses ned og jeg har på en måte forståelse for det, hva skal de gjøre, de har ikke noe permanet løsning, de har en backlogg som ett vondt år på verkstedene...

Men selvsagt glansbildet slår litt sprekker. Det mest fornuftige en kan gjøre er å kjøre pent, bruke low og kose seg med bilen i påvente av at det kommer en løsning, tolmodighet må til! Selvsagt er mange kommet lengre i proessen og har lyder som ikke er gode å kjøre med og det er jo synd at Tesla ikke klarer å ta unna disse, det er ikke noe godt tegn for oss andre som nok er der om 10-20.000 km...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

En ting er at DU går sønder men hva hvis det skjer når du skal kjøre forbi en bil eller det oppstår en trafikkfarlig situasjon grunnet at denne konker ut når det er som mest kritisk ?

Her burde Tesla gå ut med en TOTAL RECALL ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Brede

Jeg lurer litt på hvorfor jeg (og sikkert en del andre også) IKKE får lyd/klunk..
Er det bare tilfeldigheter, eller har det med innmat i DU å gjøre?
Dersom det f.eks er inkonsekvens i kvalitet på noe av innmaten kan det være at Tesla ikke har kontroll på hvilke DU'er som blir rammet og hvilke som ikke blir det? Det kan jo forklare hvorfor de oppfører seg som hodeløse høns rundt problemet..

Jeg er på 15.000km nå på min P85 og har absolutt ingen stygge lyder, alt høres ut som dagen den ble utlevert fra Tesla. Og ja, jeg ER sikker. Er det noen som skjærer grimaser når det er klunk, knirk, dunk, hvin, eller skurr så er det meg!  ;)

Dennis

#192
Er nok bare tids spørsmål før dette kommer ut i media, dette gjelder nok alle biler produsert fram til en viss dato, for regner med de har fikset det på biler produsert i etterkant når det ble oppdaget.
At noen ikke opplever det har nok å si på kjørestil.

Rett å slett dårlig laget "differensial"  med for svake deler tipper jeg. Symptomene tyder på for svake drev som til slutt gir etter. Typisk samme symptomer som på en vanlig bil når differensial begynner å bli sliten før det til slutt gir seg.

At det bare er få som opplever dette er bare tull, snakket med en som jobber på havna i Drammen og han sa at de siste månedene har de fått lass på lass med drive units til Tesla.

Dennis

#193
Fant bilde av Tesla Roadster sin "differensial".



Ser ganske pinglete ut de drevene i den i iallefall og langt fra hva man ser i andre biler med tilsvarende effekt. Nå har vel ikke Roadster hatt noe problemer med det? Så tipper det holder på en såpass lett bil. Men har de ikke oppgradert veldig kraftig på Model S er jeg sikker på at det er der det ryker. Passer også med at folk beskriver et smell og man hører motoren går men hjula står i ro.

Muffinman

Roadster fikk i følge en Teslaansatt også ulyd uten at det hadde noe å si visstnok. Mistenker at det var mest et forsøk på å normalforklare DU-problemene på TMS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA