Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Tuxedo

Uvant måleenhet her, så nå er jeg litt nysgjerrig.  Hvor mye er en Mississippi i cm? (Eller dB, alt ettersom).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Rasmus.B

Det er en måleenhet for tid. Nærmere bestemt ett sekund. One mississippi, two mississippi ....

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

OlaM

Da er altså konverteringen: 1 mississippi = Tusen-og-en, 2 mississippi = tusen-og-to, osv.

Hodetelefoner

Slark er pga foringer. Dette merker jeg også.  Du hadde virkelig hørt om det var en slik slark imellom drevene.
Har litt lyd i min bakre DU. Hører det er lagrene på motor akselen. Teknikkeren som hadde 100.000 service på bilen brydde seg ikke en gang. Ble den verre / sjenerende så byttes det. Det er en P som har slitt ut flere dekk en de fleste i Norge. Fantastisk holdbarhet på denne drivlinjen.
Selv om noen av dere har byttet et par ganger, så er det ingenting i forhold til hvordan dette byttes på andre biler som blir kjørt hardt

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

El-boy

Noen som har oversikt over hva som havarerer i D.U'en ved fullt havari? (hva er det som er brukket?)
Kanskje Muffinmann vet noe her?
Rart motoren er rapportert å være "kjørbar" etter havari og full stopp hvis det er rotorlagerene som ryker pga lekkasjestrøm ??? Jeg vil tro rotoren fort blir ødelagt når lagringen ryker ...

Ref. til havari beskrivelse ifra trådstarter her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16923.msg266262.html#msg266262

stefse

Sitat fra: El-boy på tirsdag 11. april 2017, klokken 21:51
Noen som har oversikt over hva som havarerer i D.U'en ved fullt havari? (hva er det som er brukket?)
Kanskje Muffinmann vet noe her?
Rart motoren er rapportert å være "kjørbar" etter havari og full stopp hvis det er rotorlagerene som ryker pga lekkasjestrøm ??? Jeg vil tro rotoren fort blir ødelagt når lagringen ryker ...

Ref. til havari beskrivelse ifra trådstarter her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16923.msg266262.html#msg266262
Lagerskade pga. feil type lager/(evt. for få lager) og påfølgende slark i overføringen med hørbart gearmesh. Hvis ikke utbedret ender det i fullstendig havari ved tannoverrap. Temaet er utbrodert på youtube av mekanikere.
Man kan sikkert kjøre en stund med syngende lager og gear om man tar det med ro.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

wasted1980

Da er min levert til Tesla for bytte av DU (2 gang). Sist byttet på 70000, nå er bilen akkurat passert 100000. Får håpe den nye lever lenger...
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Muffinman

Blir bra nå, du får en versjon som holder :)

El-boy

Sitat fra: Muffinman på mandag 08. mai 2017, klokken 20:11
Blir bra nå, du får en versjon som holder :)
Det var jaggu på tide dei fikk fiksa dette...

Muffinman

Ei stund siden det, men de med eldre revisjoner vil får trøbbel før eller siden okke som. Er vel en del DU``er av nyeste type som har passert 100K etterhvert uten problemer.

BMW850

Vet du om lasten med 300 DU``er som ble fløyet inn i nov/des 2014 er den oppgraderte versjonen?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

wasted1980

TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

overlay

Sitat fra: BMW850 på mandag 08. mai 2017, klokken 21:35
Vet du om lasten med 300 DU``er som ble fløyet inn i nov/des 2014 er den oppgraderte versjonen?

Tviler litt, kjenner en med P85D som har DU som trenger replacement. Den store DUen altså

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA