Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

petersv

Helt umulig å se på denne, ekstra irriterende siden alt sikkert kunne vært oppsummert med 20 bilder og 10 avsnitt med tekst istedenfor timeslange videoer med snøfting.  ::)

Muffinman

Kom meg heller ikke gjennom denne. Synd.

Tuxedo

75 minutter er i meste laget for denne historien, ja.   Men den såkalte smattingen irriterte meg ikke, det er mer en klikkelyd, ikke ukjent fra buskfolket i Kalahariørkenen.

Uansett burde alle koste på seg å se de første minuttene. Svært smakfull innledning med dronefilming og fullt symfoniorkester, som vi ikke har sett maken til siden Dynastiet gikk på NRK.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

async3phase

Man kan jo si mye om fremføringen og tiden som brukes, og det er mulig at jeg er en slags mekanisk/teknisk nerd ettersom jeg synes mye av dette er interessant. Synes det kommer frem mye god info.

Sammen med videoen om limited slip differensialen fra samme kar, så har ikke jeg sett noe med tilsvarende detaljeinformasjon.

Og skal man holde seg til Drive Uniten, så er det bare 30 min video i dette klippet  ;)

Lynet

Men det med børster eller lignende som skal jorde rotoren var dessverre umulig se på videoen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Hyperstress

Noen som har byttet DU pga klunkelyd i det siste? Jeg byttet DU i høst pga sirkelsaglyd, og har nå fått klunkelyd på den nye DU-en. :(

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Trenger ikke være driveunit, kan godt være drivakslinger eller nav også.

Hyperstress

Ok, arter seg i allefall likt som den gode gamle klunkelyden  ;D Høres som klunk mellom gass og regen i lav hastighet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

overlay

Jeg får mer og mer slark, veldig merkbart i lav hastighet ved å gå fra pådrag til regen. DU byttet vinteren 2014/2015 om jeg ikke husker feil.
Har også lav sirkelsag lyd, men fikk beskjed av service teknikker at det var pga. range mode :p

Muffinman

Sitat fra: overlay på mandag 10. april 2017, klokken 09:57
Har også lav sirkelsag lyd, men fikk beskjed av service teknikker at det var pga. range mode :p
Den er drøy.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på mandag 10. april 2017, klokken 10:38
Den er drøy.

Tja, det er vel ganske normalt at forhjulsdrifta (som vel gjelder i Range Mode) er hørbar i lave hastigheter, i hvert fall ut fra TMS D-er jeg har kjørt, og da særlig på stillegående piggfri vinterdekk. Kommer naturligvis an på hva man legger i sirkelsag-lyd.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Sirkelsaglyden høres ut som nettopp det - en sirkelsag på noenlunde lav fart, mens hvinet fra den lille driveuniten er minst like høyfrekvent som et tannlegebor. Skal litt til å forveksle.

BMW850

Jeg får mer og mer slark, veldig merkbart i lav hastighet ved å gå fra pådrag til regen. DU byttet vinteren 2014/2015 om jeg ikke husker feil.

Hvilken type Tesla har du og km.stand?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

overlay

Sitat fra: BMW850 på mandag 10. april 2017, klokken 20:20

Hvilken type Tesla har du og km.stand?

P85+ og ca 60k km

overlay

Sitat fra: Muffinman på mandag 10. april 2017, klokken 13:45
Sirkelsaglyden høres ut som nettopp det - en sirkelsag på noenlunde lav fart, mens hvinet fra den lille driveuniten er minst like høyfrekvent som et tannlegebor. Skal litt til å forveksle.

Lyden er lav når jeg sitter i førersetet, så er ikke sikkert at det har utviklet seg veldig enda. Men slarken derimot synes jeg blir mer og mer merkbar. Forrige DU hadde heller ikke veldig høy lyd, men en jævlig slark. Kunne begynne med 1 mississippi etc mellom pådrag og regen.

Tenker ikke på front DU-whine når jeg hører lyden i min bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA