Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

GOS

Jeg har fått ny DU. Noen som vet om det er siste versjon? Følgende står på Repair Order:
ASY,PTRAIN,RMN,MDLS,BASE,HS,FA2+,NO_DYNO (1056680-00-Q)

EDIT: RWD, S85
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Cookie Monster

2015 P85D

GOS

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 08. juli 2016, klokken 09:27
Det er siste versjon ja :)

Takk skal du ha. Håpte/regnet med at akkurat du hadde full kontroll og kunne gi meg svar☺
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

Nyeste til P85 er vel revisjon "P" fortsatt? Kom vel rundt i fjor sommer den.

plvr

Min p85 har kjørt 35000 nå og jeg merket i ferien en lavfrekvent durelyd på motorvei, fra 110 km+. Lyden minner vel mest om en fossilmotor, lurte faktisk først på om det var de andre bilene på veien jeg hørte...har ikke merket verken klunk eller sirkelsaglyd. Har egentlig vært overrasket over at jeg fortsatt kjører med første DU. Hva tror dere? Ikke normalt det vel?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Tuxedo

Jo, dette er normalt.  En eller annen ressonans i bakluke/trunk, som mange har rapportert om.  Forrige sommer kjørte jeg med trunken stappfull av bagasje på autobahn i Tyskland, og da var diesellyden putselig fraværende.  Med tom trunk er den der ellers i hastigheter fra 120 og opp.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Ikke så sikker på at det er resonnans, eller det man kaller cabin boom - nødvendigvis. Mange, inkludert meg, hvor lyden forsvant når DU ble skiftet. Hørtes ut som en lastebil med frieksos som lå nær bilen i over ca. 115km/t.

plvr

Den er tilstede både med og uten bagasje ihvertfall. Og frekvensen øker med økende pådrag. Og muffinmannens beskrivelse av lyden høres veldig treffende ut.
Model ≡ reservert 010416

plvr

Nevnte at jeg syntes det generelt var litt mer lyd enn tidligere på forrige service og etter testkjøring mente de å høre en "weak bearing sound" som kunne vente. Litt usikker på hva det innebærer men tipper jeg vet hva det ender med.
Model ≡ reservert 010416

Brede

Passerer snart 50k km på første DU. Hører noe lav summing som jeg syyynes har kommet den siste tiden, men godt mulig jeg er paranoid.

Rart at noen DU'er holder så my lengre enn andre.. Skulle nesten ønske vår havarerte så vi fikk en nyere versjon og slapp å tenke mer på den saken.  ???

Kilroy

Jeg har også en økt summing som kommer fra ca 115 km/t og opp til ca 140 hvor den forsvinner helt. Har merket det godt kun på langturer i Europa naturlig nok pga hastigheten. Synes den har blitt verre i år enn i fjor. Lyden er der uavhengig om jeg gir gass eller regenerer, veldig rart at det blir stille i høyere hastigheter. Testet dette mye i Tyskland nå og blir altså helt stille i høyere hastighet. Har nå kjørt 53000 km, kjørt 8000 km nå de siste ukene og har også fått sirkelsaglyd. Så ligger an til mitt første DU bytte.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Tuxedo

Nytter uansett ikke å klage til Tesla Norge for ulyder som kun oppstår over 120 km/t.  Dette får de ikke testet, siden de forholder seg til norske fartsgrenser.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Hyperstress

Jeg har fått en lyd ved pådrag som ikke har vært der før. muligens sirkelsaglyden(?) kan høres litt slik ut. Den er foreløpig svak, slik at passasjerer ikke kommenterer det, og blir overdøvet av annet støy ved ca 50 km/t. Den kommer ikke ved regen, eller når jeg ruller uten pådrag. Arter sirkelsag lyden seg på samme måte?
Bilen er produsert okt-14, og kjørt 40000.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tuxedo

Dette gjelder helt generelt, og ikke svar til noen spesiell i tråden.  Det er veldig vanskelig å beskrive en lyd skriftlig. Og uansett lyd er det sannlynligvis lite hjelp å hente her.  Den opplagte fremgangsmåten er å ta ulyden opp på bånd (hvis den ikke er der konstant), og så kontakte Tesla Servicecenter.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kilroy

Jeg har bare lest om sirkelsaglyden og hørt på ett lydopptak, men når jeg selv begynte å høre det, så var jeg ikke i tvil. Enkleste måten å sjekke det på er å kjøre rolig mellom 10-50 km/t med vindu nede og gjerne slå ned setene bak og fjern hatthylle. Da høres den veldig godt hos meg. Tesla skal se på det ved neste service om ikke så lenge.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA