Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestilt en Soul EV? Post her!

Startet av Alfano, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 21:59

« forrige - neste »

OlavEmil

Sitat fra: mortenegeland på fredag 21. november 2014, klokken 19:20

Sitat fra: OlavEmil på søndag 16. november 2014, klokken 22:46
Ut frå utstyrslista og samanlikningar med alternativa til Soulen, er det først og framst fjernstyring via telefon eg kjem til å sakne. Adaptiv cruice control er eit fantastisk hjelpemiddel som hadde vore supert å hatt, men det kjem meir inn under kategorien "luksusutstyr".

Men adaptiv cruise kontroll, mener du da at den bremser/følger bilen foran? For så lenge du har på cruise kontroll, å gir enten i vanlig eller B modus, så holder den faren bortover og oppover.. Men kommer du til en nedoverbakke der farten ville økt, så bremser jo regenereringen farten ned til satt cruise kontroll fart.

Er ikke dette godt nok?

Joda, det er godt nok :) . Som sagt, adaptiv cruise control hadde vore deilig, men eg reknar det som luksusutstyr, klarar meg fint utan.

Og ja, adaptiv cc vil seie at bilen automatisk følgjer bilen foran med t.d. 3 sekund avstand (slepestangprinsipp).
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Evlenol

En ting jeg tenker mer og mer på er i forhold til ryggekameraet. Vi har også en ny Mazda 6 med ryggekamera, og der er det slik at opptegningen i kameraet som viser hvor bilen går justerer seg etter hvordan man vrir på rattet. På Soul EV gjør ikke opptegningen med strekene det. Dette gjør at jeg synes Mazdaen er langt enklere å rygge perfekt inn på en parkeringsplass. Jeg synes også dette er litt rart, jeg har jo kjørt Cee'd 2010-modell som har ryggekamera hvor disse strekene justerer seg etter rattutslaget?
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

Verdensrekord

Såvidt jeg vet er det vel ingen Kia jeg har sett som oppstrekingen justerer seg etter rattutslag. Har hatt Ceed 2010 modell selv for noen år siden og den gjorde ikke det. Kjører endel Kia på jobben også men ikke noe sånt på de.

Evlenol

Sitat fra: Verdensrekord på lørdag 29. november 2014, klokken 08:59
Såvidt jeg vet er det vel ingen Kia jeg har sett som oppstrekingen justerer seg etter rattutslag. Har hatt Ceed 2010 modell selv for noen år siden og den gjorde ikke det. Kjører endel Kia på jobben også men ikke noe sånt på de.

Merkelig. Jeg synes så tydelig å huske at Cee'd jeg hadde som lånebil da min egen (ikke fullt så velutstyrte) Cee'd var på service hadde ryggekamera som fungerte slik? Mulig jeg husker feil da, kjørte en del Leaf også på den tida - så kan være den jeg blander med :)
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

Evlenol

Jeg vet ikke om noen har nevnt dette før, men jeg savner rett og slett en CD-spiller i bilen :)
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

Gnilre

Sitat fra: Evlenol på fredag 05. desember 2014, klokken 09:58
Jeg vet ikke om noen har nevnt dette før, men jeg savner rett og slett en CD-spiller i bilen :)
Jeg har rippet alle cd'ene mine til mp3 320kB og savner ikke CD-spiller i bilen. Men har ennå ikke prøvd en minnepinne i USB-porten i Kiaen. Kan noen bekrefte at det går an å plugge inn minne-pinne, harddisk, telefon osv der og spille mp3-filer slik ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Evlenol

Sitat fra: Gnilre på fredag 05. desember 2014, klokken 10:41
Sitat fra: Evlenol på fredag 05. desember 2014, klokken 09:58
Jeg vet ikke om noen har nevnt dette før, men jeg savner rett og slett en CD-spiller i bilen :)
Jeg har rippet alle cd'ene mine til mp3 320kB og savner ikke CD-spiller i bilen. Men har ennå ikke prøvd en minnepinne i USB-porten i Kiaen. Kan noen bekrefte at det går an å plugge inn minne-pinne, harddisk, telefon osv der og spille mp3-filer slik ?

Jeg jobber med å kopiere CDene mine over på iTunes / Mac, og venter på iPod i posten - så jeg regner med at dette skal bli brukbart - det ble bare litt jobb og litt utgifter til en iPod :) Jeg regner med at jeg da kan spille musikk fra iPod på Bluetooth på bilen?
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

goev

Tror det skal gå fint ja. Evnt. kan du bruke usb-kabelen også. Jeg mener å ha lest at det er støttet. Da vil ikke iPod-en gå tom for strøm med det første heller :-)
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

KiaSoulEV

Ikke noe problem med minne-pinne, vi har brukt det hele tiden!
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

Oyssjo

Kan ikke se at bilen har lyktspylere... Greit å ha på langtur nå om dagen. Savner som andre har nevnt en god mulighet for å varme opp bilen uten planlegging.

SA Lunde

Har kjørt biler med ryggekamera med firkanter som vrir seg etter rattutslaget, og uten firkant i det heletatt. Helt håpløst synes jeg. Eneste det er fint til er å rygge perfekt inn på henger (ikke veldig aktuelt). Ellers er speil beste hjelpemiddel og dette er vel standard utstyr :-) Jo forresten vanlig ryggesensor med pipelyder hadde vært bedre synes jeg, det er et ok hjelpemiddel.
Elbilist siden 31.12.14

TS

For meg var mangel på app.mulighet en "dealbraker" .
Bruker det hver dag og de fleste nye elbiler har det.
De kunne bare ha tatt en telefon til sin landsbroder Samsung og bestilt dette satt opp en server og lagt på 3000kr på prisen..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

KiaSoulEV

Sitat fra: SA Lunde på onsdag 10. desember 2014, klokken 21:43
Har kjørt biler med ryggekamera med firkanter som vrir seg etter rattutslaget, og uten firkant i det heletatt. Helt håpløst synes jeg. Eneste det er fint til er å rygge perfekt inn på henger (ikke veldig aktuelt). Ellers er speil beste hjelpemiddel og dette er vel standard utstyr :-) Jo forresten vanlig ryggesensor med pipelyder hadde vært bedre synes jeg, det er et ok hjelpemiddel.

Jeg synes ryggekamera er perfekt, når man skal rygge ut fra steder ser man bedre enn om man skal se fra side til side eller ved lukeparkering. Det er god vidvinkel på kameraet, så lenge ryggekamera ikke er fullt av møkk da..
Bilen har jo parkeringssensorer både foran og bak (som piper) og visuell visning i instrumentpanelet i tillegg til ryggekamera på Exclusive utgaven. Vil vel si at man får i både pose og sekk.  :)
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

SA Lunde

Sitat fra: KiaSoulEV på onsdag 10. desember 2014, klokken 22:09
Sitat fra: SA Lunde på onsdag 10. desember 2014, klokken 21:43
Har kjørt biler med ryggekamera med firkanter som vrir seg etter rattutslaget, og uten firkant i det heletatt. Helt håpløst synes jeg. Eneste det er fint til er å rygge perfekt inn på henger (ikke veldig aktuelt). Ellers er speil beste hjelpemiddel og dette er vel standard utstyr :-) Jo forresten vanlig ryggesensor med pipelyder hadde vært bedre synes jeg, det er et ok hjelpemiddel.

Jeg synes ryggekamera er perfekt, når man skal rygge ut fra steder ser man bedre enn om man skal se fra side til side eller ved lukeparkering. Det er god vidvinkel på kameraet, så lenge ryggekamera ikke er fullt av møkk da..
Bilen har jo parkeringssensorer både foran og bak (som piper) og visuell visning i instrumentpanelet i tillegg til ryggekamera på Exclusive utgaven. Vil vel si at man får i både pose og sekk.  :)

Litt bedre oversikt rett bak bilen får man jo. Tenker spes på barn og lignende. Men med "gameldags" piping blir vel jeg fornøyd også da :-)
Elbilist siden 31.12.14

Leo

Jeg kjører Rio idag, denne har faste oppmerkinger på kamera. For meg virker det lettere å parkere med fast oppmerking enn med bevegelig, men nå er det en stund siden jeg kjørte bil med bevegelig da.

Uansett, kamera på Rioen er vinklet annerledes enn på Soulen. Mer ovenfra og ned, litt usikker på hva jeg syns er best..  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA