Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestilt en Soul EV? Post her!

Startet av Alfano, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 21:59

« forrige - neste »

moonbuggy

ACC hjelper også på rekkevidden. På motorvei sparer man inn mange km ved å legge seg bak vogntog i passe fart. Med ACC går det som en drøm. 

moby666

Skal være litt forsiktig å ligge bak vogntog, har litt hyppige kontroller på dette.
Men er selvfølgelig enig at ACC er det største savnet på Soul, så sant at implementeringen er på nivået til VW. Har testet bla BMW i3 med ACC, og det fungerer ikke i det heletatt.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Småfly

#17
App. Og kunne kjøle/varme uten å være tilkoblet strøm. Skjønner ikke hvorfor de ikke tillater denne funksjonen. Utrolig behagelig i leaf'en med kald bil om sommeren. Og vinteren med varm kupé og i tillegg ferdig oppvarmet sete og ratt

K S

Sitat fra: Småfly på søndag 12. oktober 2014, klokken 16:38
App. Og kunne kjøle/varme uten å være tilkoblet strøm. Skjønner ikke hvorfor de ikke tillater denne funksjonen. Utrolig behagelig i leaf'en med kald bil om sommeren. Og vinteren med varm kupé og i tillegg ferdig oppvarmet sete og ratt

TS

Sitat fra: K S på søndag 12. oktober 2014, klokken 16:48
Sitat fra: Småfly på søndag 12. oktober 2014, klokken 16:38
App. Og kunne kjøle/varme uten å være tilkoblet strøm. Skjønner ikke hvorfor de ikke tillater denne funksjonen. Utrolig behagelig i leaf'en med kald bil om sommeren. Og vinteren med varm kupé og i tillegg ferdig oppvarmet sete og ratt
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

telecaster

Etter å ha brukt bilen i tre uker er det eneste jeg virkelig savner en mulighet til å sla av/på oppvarming via app eller fjernkontroll. Ellers kan jeg leve med andre irriterende ting som litt svake hovedlys :)
____________
Kia Soul EV

torjen6

Det at bilen maglet eit godt program for oppvarmming av bilen, var ein "dødar" for meg.
På Zoe kan du programer bilen til å varme opp bilen kvar dag to gonger om dagen dette gjøres i bilen frå ein tidsurinnstilling, då varmer eller kjøler bilen i 1 time, dette bruker ein når bilen er tilkoblet lading, også kan ein hurtig starte frå app på telefonnen eller frå pc/mac, frå pc/mac kan også planlege start frå 24 timer eller om 1 min.
Så ved å varm bil om morgoen treker eg ikkje så mykje strøm for å få rett tempratur i bilen, og eg trenger ikkje varme i ratt og sete.

Eg bruker berre denne:[/size]

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Ona IX

Sitat fra: torjen6 på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:19
Det at bilen maglet eit godt program for oppvarmming av bilen, var ein "dødar" for meg.
På Zoe kan du programer bilen til å varme opp bilen kvar dag to gonger om dagen dette gjøres i bilen frå ein tidsurinnstilling, då varmer eller kjøler bilen i 1 time, dette bruker ein når bilen er tilkoblet lading, også kan ein hurtig starte frå app på telefonnen eller frå pc/mac, frå pc/mac kan også planlege start frå 24 timer eller om 1 min.
Så ved å varm bil om morgoen treker eg ikkje så mykje strøm for å få rett tempratur i bilen, og eg trenger ikkje varme i ratt og sete.

Det er jo program for oppvarming av kia i bilen? Den har ikke app dessverre, men sålenge man har faste tider man starter bilen så er det vel ikke noe problem? (jeg har ikke faste tider, så jeg får vurdere om jeg skal investere i en slik varmeflaske du har!)
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Ohm

Sitat fra: moby666 på mandag 06. oktober 2014, klokken 11:42
Skal være litt forsiktig å ligge bak vogntog, har litt hyppige kontroller på dette.
Men er selvfølgelig enig at ACC er det største savnet på Soul, så sant at implementeringen er på nivået til VW. Har testet bla BMW i3 med ACC, og det fungerer ikke i det heletatt.
Med ACC ligger du ikke for nærme, om det var det du mente.  Jeg gjør ofte det, men ligger så lagt bak at det er innenfor sikkerhetavstanden som ACC systemet mener er riktig. Eneste jeg ser på som et problem med det, er steinsprut.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

telecaster

Sitat fra: torjen6 på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:19
Det at bilen maglet eit godt program for oppvarmming av bilen, var ein "dødar" for meg.
På Zoe kan du programer bilen til å varme opp bilen kvar dag to gonger om dagen dette gjøres i bilen frå ein tidsurinnstilling, då varmer eller kjøler bilen i 1 time, dette bruker ein når bilen er tilkoblet lading, også kan ein hurtig starte frå app på telefonnen eller frå pc/mac, frå pc/mac kan også planlege start frå 24 timer eller om 1 min.
Så ved å varm bil om morgoen treker eg ikkje så mykje strøm for å få rett tempratur i bilen, og eg trenger ikkje varme i ratt og sete.
Jeg er ikke sikker på om jeg forstår problemstillingen din?
Jeg bruker den programmerbare innstillingen på Soul'n hver dag, varm bil når jeg tar avsted på morran, og varm bil på ettermiddagen når jeg er ferdig på jobb..
Så den funker helt greit, sjøl om den ikke er særlig avansert og du har, som på Zoe, to innstillinger pr. dag.
Dog savner jeg en app slik at varmeren kunne startes manuelt når man ønsker.
____________
Kia Soul EV

Jorgensen

Sitat fra: K S på fredag 03. oktober 2014, klokken 22:27
Sitat fra: ElSoul på fredag 03. oktober 2014, klokken 21:56
OK! Foretrekker 17" selv sommerstid, men ja, noe mer støy er det. Noe redusert kjørelengde betyr mindre for meg da dette er bil nr 2, a til å, med korte avstander).

i3 eksempelvis mener jeg leveres med 18" som std? Soul har SUV preg over seg, og ville unektelig sett bedre ut med 17".

Kanskje man får vinterfelgen på 17" og kan bytte dekkene om slik at disse plastdekte felgene heller benyttes vinterstid??

i3 leveres muligens med 18", men hvor kult er det med 135 dekk? :-)

De ser ihvertfall smale ut....

i3 leveres med 19" som standard og 20" som en opsjon. Dekkene er 155 foran og 175/155 bak (sommer/vinter). Siden motor er bak og det er bakhjulsdrift så kommer den like godt frem på vinteren som en gammel *Boble*

Smale dekk er uvant, men det går ikke ut over kjøreegenskapen på denne bilen. Friksjonen er mindre og da blir forbruket lavere :)
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

ElZorro

#26
Vil nok savne ACC mest og regnsensor og soltak med solceller og parkering varmer og elektrisk sete, MEN vil ikke savne å fylle drivstoff eller betale bompenger!

rifusk

Er det noen som har henvendt seg til Kia Norge og spurt om det vil komme app-styring til Soul, og om dette vil da fungere på de som allerede da vil være levert?
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

birkeland

Sitat fra: rifusk på søndag 09. november 2014, klokken 15:20
Er det noen som har henvendt seg til Kia Norge og spurt om det vil komme app-styring til Soul, og om dette vil da fungere på de som allerede da vil være levert?

Jeg har forhørt meg med ett par forhandlere på Sørlandet, og begge hevder at det ikke vil komme app som for Kia Soul EV 2015 modell iallefall. Det kan hende at det vil komme på fremtidige årsmodeller for å ha noe nytt å tilby når de skal selge nye modeller, men om disse vil bli bakoverkompatible og dermed fungere på 2015-modellen som de selger i disse dager tviler jeg på. Men blir iallefall positivt overrasket hvis det vil fungere :)

Bilene selger som varmt hvetebrød selv uten app, så jeg tror ikke de jobber så veldig hardt akkurat for å få til en app i denne omgangen dessverre.

OlavEmil

Ut frå utstyrslista og samanlikningar med alternativa til Soulen, er det først og framst fjernstyring via telefon eg kjem til å sakne. Adaptiv cruice control er eit fantastisk hjelpemiddel som hadde vore supert å hatt, men det kjem meir inn under kategorien "luksusutstyr".
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA