Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilket RN nummer har du?

Startet av audioboy, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:09

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Undertegnede på torsdag 09. oktober 2014, klokken 12:38
Det virker ulogisk om man ikke skal se/kjøre/vise eller snakke om model X ettersom alle sig X har fått invite.
Hvor har du det fra at alle sig X har fått invite? Etter det jeg har forstått er det invitert en god miks av sig S kjøpere, sig X kjøpere, en del av de mer lojale Tesla-kjøperne/investorene, pressefolk, politikere, osv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

drphev

Eg og fekk invitasjon. Sig X-haldar. Men det er klart at det ikkje MÅ bety Model X-presentasjon, men det var jo naturleg om det skulle vera det. Får håpe for sigurdi sin del at han får ein kjekk tur uansett!
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

sigurdi

Bra tur er det allerede, bare å få møte gjengen fra TMC forumet, diskutere X med likesinnede, som ikke blir dritt lei etter 2 min. :-)

Men var en som spurte Tesla support om hvem som hadde fått innbydelse, og fikk bekreftet at Model X Signatur holdere var prioritert.
Men har du ikke krysset av for å motta "reklame" fra Tesla i profilen din får du ikke invitasjoner heller.
Eks sender du spørsmål til kundesupport er ikke dette krysset av som standard og kan vist da fjerne krysset i profilen, siden epost adressen er den samme.

Kan være forklaringen på at mange Signature X holdere ikke har fått inbydelse.
Selv var jeg både i Oslo og åpningen av Drammen butikken, var en kamerat sin gjest i Oslo. (Min inbydelse kom når det var fullt).
Drammen fikk jeg, og fikk fruen med.

Men om Signature X og S er prioritert betyr jo bare at Tesla holder ord, en av fordelene med å være Signatur holder er nettopp å få slike inbydelsen.

Tar gjerne en tur til California i vinter også jeg, men håper da på litt tidligere annonsering, slik at jeg kan planlegge bedre.
Har endel venner/familie jeg, må ta meg til å besøke her nede.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Undertegnede

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 09. oktober 2014, klokken 19:57
Sitat fra: Undertegnede på torsdag 09. oktober 2014, klokken 12:38
Det virker ulogisk om man ikke skal se/kjøre/vise eller snakke om model X ettersom alle sig X har fått invite.
Hvor har du det fra at alle sig X har fått invite? Etter det jeg har forstått er det invitert en god miks av sig S kjøpere, sig X kjøpere, en del av de mer lojale Tesla-kjøperne/investorene, pressefolk, politikere, osv.
Fikk inntrykk av dette i de fleste fora at den første runden med invites var sig X world wide. Så fikk endel sig s, roadster eiere og litt random lokale model s'er i California.

Ser nå over at Drtmx og sigurdi også "bekrefter" dette.

Foresten supert at sigurdi "blogger" om turen. Krysser fingrer og tær på at du prøvekjører tmx innen de neste 12 timene 'drømme' 'drømme'  ::)

audioboy

I en undersøkelse på teslamotorsclub-forumet svarte ~62% av Sig-X holdere at de hadde fått invitasjon.

Venter spent på oppdateringer fra Sigurdi natten igjennom  :)
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

sigurdi

Blir nok bare kort info frem til Eventen er slutt og jeg er tilbake på Hotel rommet.
Gidder ikke drasse på mer en mobil og et lite kompakt kamera, skal nyte kvelden.
Horten

sigurdi

Horten

pagal

Tesla Motors is temporarily offline for maintenance
Early CHAdeMO adapter Jæren

Silkefot

@sigurdi, synes du var litt knapp der...
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

sigurdi

Har lagt ut på egne tråder.
Snart er det test kjøring i P85D selv kjørende. :-)
Horten

sisc1337

Fy faen jeg missunder deg som får den testuren. Du får skirve en oppsumering her etterpå på hvordan det var!:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

sisc1337

For folk som vil ha et referat fra det jeg husker ifra livestreamen

D stod for som alle viste "dual drive"

- Har en akselerasjon 0-100 på 3.2 sec
- Mer ekkeftiv. Kan kjøre lenger
- Høyere toppfart
- Nytt bremsesystem elektrokeramis hvis jeg ikke husker feil?

Something else var autopilot

- Den skulle ha mange sesnsorer som gjør at man har en "sikkerhetsboble" rundt bilen
- Sensorene fungerte i alle hastigheter
- Disse hardware oppgraderingene er på de bilene som har blitt produsert de siste to ukene og alle nyproduserte biler
- Bilen skal kunne parkere seg selv i garasjen helt selv. Det vil si du kan gå ut av bilen å la den parkere seg selv
- Det skulle også bli muligheter å la bilen kjøre frem til deg på private kjøreområder. F.eks møte deg i gårdsplassen til du skal på jobb

Sikkert noe jeg glemte, men det var det jeg husket på nå i farten
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

KrW

Leser om en prislapp på $120 000 og opp for P85D. Lurer på hva det har å si for prisen på Model X. Håper P for Performance er regnet inn og 85D uten P er en del billigere.

edit: Leser noen skrive at AWD blir et tillegg på $4000 (26000kr) og at det blir en 60D og 85D variant.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Horten

Mippen

Ser på twitter at noen skriver 4000dollar ekstra for "vanlige" versjonen med awd. Spent på de andre to modellene om dagens p85 med 421hk blir mellom modell og hva den eventuelt heter med d logoen på.
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA