Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: bompassering er gratis, ikke la dere lure av folk som hevder noe annet

Startet av urabus, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 17:58

« forrige - neste »

urabus

Hei dere har en Euroleaf 2014 som er 14 dager gammel og ved nærmere besiktigelse er det store avvik mellom dør på førersiden og panser. For ikke å nevne bakfangern.... Bilen er import men hvem dekker hva? Hva har jeg evt krav på? på Panser skiller det nesten 1 cm mellom lykten på ene siden og den andre er den helt inntil...

Bilen ellers er kanon:)

Allram

Hadde akkurat samme problem selv. Men jeg kjøpte fra norsk forhandler og bad de bare fikse problemene, eller så ville jeg heve kjøpet.. De mente det skulle være sånn, men etter omstendige diskusjoner så gav de seg og rettet opp det værste ihvertfall :-)
Dette var Buskerud Bilsenter i Lier...
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

urabus

Skal ikke henge ut importør enda da de er svært behjelpelige, heller Nissan i Åsane som fraskriver seg alt ansvar og vil ha garantier fra importøren som solgte meg bilen!!! Trodde europeisk garanti gjelder:) men skal forsøke på nytt hos kundemottak imorgen og få avtalt time for utbedring. Holder dere oppdatert:)

Daeedor

Påpekte en liten forskjell i døråpning på ene siden framdør mot bakdør da bilen var ny. Skal justeres/rettes opp nå , koster ingenting. ( Norsk bil , Nissan forhandler.)

Er nok viktig å si fra med en gang om slikt , og dersom det er import så sliter man nok litt mer. Men det avhenger av forhandler selvsagt ! Det er jo sikkert importører som tar ansvar også. 8)

E_S

Garantien er europadekkende på biler nysolgt i Europa, så det er bare trass. Ikke noe nytt.

Siste fantasihistorie hørt fra Nissan er forresten at de ikke kunne oppgi hjulstillingsdata på facelift-Leaf siden det var en USA-modell og den ifølge dem "hadde et helt annet understell" enn den europeiske. Tull og tøys, men det tok meg 10 minutter på Google å finne dataene..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Powerflux

Sitat fra: E_S på fredag 03. oktober 2014, klokken 09:58
Siste fantasihistorie hørt fra Nissan er forresten at de ikke kunne oppgi hjulstillingsdata på facelift-Leaf siden det var en USA-modell og den ifølge dem "hadde et helt annet understell" enn den europeiske. Tull og tøys, men det tok meg 10 minutter på Google å finne dataene..
Hva er det med Nissan som juger så til de grader at selv Baghdad Bob hadde rødmet stille :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Det er nok ikke bare Nissan som er "romslige med sannheten", hele bilbransjen er kreative med sannheten når det passer.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Trafikkbestyrer

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 03. oktober 2014, klokken 18:54
Det er nok ikke bare Nissan som er "romslige med sannheten", hele bilbransjen er kreative med sannheten når det passer.

Thomas

+ 1, har en Mazda mx5 som er import, Mazda kunne ikke bestille deler til meg selv om jeg hadde japansk delenummer. I di senere årene har Mazda blitt mere velvillig, med det skulle ta 15 år.....
Tror Mazda tok hintet da mx5 eiere bestillte deler fra nettbutikker....

Electric

Sitat fra: E_S på fredag 03. oktober 2014, klokken 09:58
Garantien er europadekkende på biler nysolgt i Europa, så det er bare trass. Ikke noe nytt.

Siste fantasihistorie hørt fra Nissan er forresten at de ikke kunne oppgi hjulstillingsdata på facelift-Leaf siden det var en USA-modell og den ifølge dem "hadde et helt annet understell" enn den europeiske. Tull og tøys, men det tok meg 10 minutter på Google å finne dataene..

Utrolig :-)

Electric

Sitat fra: urabus på torsdag 02. oktober 2014, klokken 19:37
Hei dere har en Euroleaf 2014 som er 14 dager gammel og ved nærmere besiktigelse er det store avvik mellom dør på førersiden og panser. For ikke å nevne bakfangern.... Bilen er import men hvem dekker hva? Hva har jeg evt krav på? på Panser skiller det nesten 1 cm mellom lykten på ene siden og den andre er den helt inntil...

Bilen ellers er kanon:)

Fangere kan være satt på dårlig - typisk ikke skrudd på sidene bak og trykket på rett foran. Festene som holder fangerne er rimelig sprø. Det kan vel være at man får mer info hvis man hadde tatt av en fanger....hva er under ?

urabus

Så over og når jeg ser etter er også bakluken avvik på. Har en stor jobb foran seg karosseri avdelingen  :) satser på at det løser seg selv om.

Daeedor

Sitat fra: urabus på lørdag 04. oktober 2014, klokken 00:16
Så over og når jeg ser etter er også bakluken avvik på. Har en stor jobb foran seg karosseri avdelingen  :) satser på at det løser seg selv om.

Håper du får ordnet det !  Men , det er viktig å huske på at man ikke har kjøpt noen "Rolls Royce". :)Visse ting må man nok godta - dog har jeg som sagt påpekt en døråpning på min bil som var "too much" , dvs vi snakker 0,5 cm forskjell i døråpning framdør bakre kant kontra bakdør framre kant , men bare nederst på døren. Det godtar jeg ikke, og selger var enig. Resten av bilen er jo full av unøyaktigheter om man ser etter , men slik er jo de fleste nye biler idag. ( inkludert varierende lakk kvalitet mht "appelsinfinish" på visse steder ::)....om man ser nøye etter !)   Nissan Leaf er nok  ikke "verst" i klassen likevel , tror jeg. 8)

urabus


Sitat fra: Daeedor på lørdag 04. oktober 2014, klokken 10:07
Sitat fra: urabus på lørdag 04. oktober 2014, klokken 00:16
Så over og når jeg ser etter er også bakluken avvik på. Har en stor jobb foran seg karosseri avdelingen  :) satser på at det løser seg selv om.

Håper du får ordnet det !  Men , det er viktig å huske på at man ikke har kjøpt noen "Rolls Royce". :)Visse ting må man nok godta - dog har jeg som sagt påpekt en døråpning på min bil som var "too much" , dvs vi snakker 0,5 cm forskjell i døråpning framdør bakre kant kontra bakdør framre kant , men bare nederst på døren. Det godtar jeg ikke, og selger var enig. Resten av bilen er jo full av unøyaktigheter om man ser etter , men slik er jo de fleste nye biler idag. ( inkludert varierende lakk kvalitet mht "appelsinfinish" på visse steder ::)....om man ser nøye etter !)   Nissan Leaf er nok  ikke "verst" i klassen likevel , tror jeg. 8)

Jepp har forståelse for toleranse verdier men cm?  Det er ikke noe fint. Ved første øyekast ser bilen ut som den har vært bygget opp etter skade.. den er dog helt ny!!  Skal nok få til en løsning.

Electric

Sitat fra: urabus på lørdag 04. oktober 2014, klokken 12:17

Sitat fra: Daeedor på lørdag 04. oktober 2014, klokken 10:07
Sitat fra: urabus på lørdag 04. oktober 2014, klokken 00:16
Så over og når jeg ser etter er også bakluken avvik på. Har en stor jobb foran seg karosseri avdelingen  :) satser på at det løser seg selv om.

Håper du får ordnet det !  Men , det er viktig å huske på at man ikke har kjøpt noen "Rolls Royce". :)Visse ting må man nok godta - dog har jeg som sagt påpekt en døråpning på min bil som var "too much" , dvs vi snakker 0,5 cm forskjell i døråpning framdør bakre kant kontra bakdør framre kant , men bare nederst på døren. Det godtar jeg ikke, og selger var enig. Resten av bilen er jo full av unøyaktigheter om man ser etter , men slik er jo de fleste nye biler idag. ( inkludert varierende lakk kvalitet mht "appelsinfinish" på visse steder ::)....om man ser nøye etter !)   Nissan Leaf er nok  ikke "verst" i klassen likevel , tror jeg. 8)

Jepp har forståelse for toleranse verdier men cm?  Det er ikke noe fint. Ved første øyekast ser bilen ut som den har vært bygget opp etter skade.. den er dog helt ny!!  Skal nok få til en løsning.

Noe feil er det nok - men cm høres litt rart ut. Har du "appelsinlakk" så tyder det vel på at den har hatt noen utbedringer. Bilen er nok knall - og dører, bakdør og fanger foran/bak er mulig å justere uten å rette den opp i de fleste tilfeller. Låsen på bakdøra kan også flyttes - dermed kan det meste justeres på disse. Jeg har vært med å dissikert en leaf - og tankene gikk ofte til Nissan Primera når vi skrudde av diverse. Det er fortsatt Nissan som lager disse - rustbeskyttelse innvendig på skjermer osv er ganske dårlig.

urabus

Har ikke sett noe appelsin lakk. Men en lakkdråpe på ene bakskjermen.
Bilen skal til Nissan og de skal få gå gjennom hele bilen. Største problemet er at plast mot STÅL er i kontakt. Dette vil etter kort tid skape vibrasjons korrosjon. Andre detaljer som ødelegger dynamikk er også utsatt.. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA