Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av HåkonE, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:54

« forrige - neste »

Car-El

Sitat fra: Alessandro Volta på torsdag 02. oktober 2014, klokken 20:07
9. oktober avslører Elon Model D (eller 3 som den også er kalt)..

Skal Tesla komme med en Model i ekte 3D?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Brede

Kanskje de skal vise frem autobrems, håper det går bedre enn når Volvo gjorde det.  ;D

Jeg er nå ganske sikker på at dette blir en stor event med:
- Model S P85D, firehjulstrekk.
- Model X Alpha-modell.
- Demo av nytt sikkerhetsutstyr.
(- Ett lite håp om å få se en prototype av Model E)

Muffinman

satheesh.net

Jeg holder en liten knapp på at de kommer med disse "lanseringene":
- Model 3 prototypen (faktisk!)
- Model S AWD
- Model X
- Noen ord rundt Giga Factory

Something else henviser nok til hjelpesystemene rundt bilen, semi-autonomous driver-assistance system, ACC, Lane deparature og Speed Assist.

Gleder meg uansett veldig til neste torsdag! :)

satheesh.net

- Model S AWD
- Model X

Something else henviser nok til hjelpesystemene rundt bilen, semi-autonomous driver-assistance system, ACC, Lane deparature og Speed Assist.

Gleder meg uansett veldig til neste torsdag! ;D

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 04. oktober 2014, klokken 08:29
- Model S AWD
- Model X

Gleder meg uansett veldig til neste torsdag! :)

Det er mange ting han burde snakke om nå, men han er også en ekspert på å holde medias interesse, og det gjør han ikke med å slippe alle kortene på en gang ;)

Han kan få store overskrifter ved å snakke om AWD MS, og han kan få store overskrifter ved å vise Alfa/Beta versjon av MX, og han kan få store overskifter ved å presentere M3 prototype. Greit, alle tegn tyder på at han nå vil kjøre en Dobbel, og presentere to av disse. Men nekter å tro han vil slippe alle tre....

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: audioboy på fredag 03. oktober 2014, klokken 21:28
Å invitere SigX holdere for "bare" å presentere AWD ModelS virker litt småfrekt syntes jeg..  "D" står nok for DualDrive, dvs. mulighet for å bestille på ModelS.  "Something else" er garantert ModelX.  Musk har senest tidligere i år sagt at AWD ModS vil komme etter/samtidig med lansering av ModX, så med scenarioet over så har han holdt ordet sitt :)
Det er også blitt invitert mange Signatur S eiere. Utifra mønsteret i invitasjonene virker det som de stort sett har invitert de som de tenker som støttespillere til Tesla.

Jeg syns ikke der er frekt å invitere X-reservasjonsholdere til en avdekking av AWD Model S. De kan ha interesse av AWD Model S, og om de ikke føler for å være med er det massevis med folk som ønsker plassen deres. De burde være glade for å bli invitert.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TRM

Tenker at å gjøre noe stort ut av noe  de aller fleste bilprodusenter har hatt i lang tid blir litt stusselig.

Litt sånn som Apple presenterer ting Android har hatt siden dag en...  ;)

Håper derfor på noe annet enn ACC, osv...

Aller mest håper jeg selvsagt på noe vi eksisterende Model S-eiere kan få glede av.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Twowheels

Å herre jemini så fett det hadde vært med model S på snøkledde vinterveier :) please please la det være mulig å ettermontere. Har ikke lyst på å selge !! Det er lov å drømme. Bruktprisen på vanlig model S går vel ned så fort det kommer 4x4 mulighet for en overkommelig pris.
_________

Tuxedo

Virker helt usannsynlig at det blir mulig å ettermontere 4x4 (hvis det er det som kommer).  Til det vil ombyggingen være for voldsom. Har forsåvidt ikke savnet det heller.  For de som må ha det, så blir det nok å bestille ny bil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

HåkonE

Sitat fra: TRM på lørdag 04. oktober 2014, klokken 18:54
Tenker at å gjøre noe stort ut av noe  de aller fleste bilprodusenter har hatt i lang tid blir litt stusselig.

Det er vel ikke så mange biler som har 2 elektriske motorer, og (kanskje) ytelser ned til 3,5 sekunder?

TRM

Sitat fra: Haknys på lørdag 04. oktober 2014, klokken 20:24
Sitat fra: TRM på lørdag 04. oktober 2014, klokken 18:54

Det er vel ikke så mange biler som har 2 elektriske motorer, og (kanskje) ytelser ned til 3,5 sekunder?
Tenkte mer på ACC, osv...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

devotio

Elon twittret jo at han var glad for at han ikke nevnte "den andre bokstaven", kan det kanskje være B som i Mercedes-Benz B-klasse? Det er jo ikke lenge til salgsstart av den! Krysser fingre for mer info om B-klasse snart!
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
Nissan Leaf ('13) - levert nov '13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA