Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av HåkonE, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:54

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Alessandro Volta på fredag 03. oktober 2014, klokken 00:20
Jeg skal iallfall nyte Golfen så lenge og trøster meg det går lenge til Teslas nye kompakte modell kommer ;-)

Det kan du nok (dessverre) gjøre ja :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Nordtroms

Kanskje det er med to gir. Vil ikke det gi betydelig bedre spark mellom 100 og 200. Med mindre turtall uten å miste effekten. Motinduksjon blir jo en betydelig faktor når turtallet øker.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

jog

Er nok bare Tyskland versjon for å kunne kjøre fortere på autobahn.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Teslanewbie

Synes D er ganske kjedelig for å signaliserer awd ... Får assosiasjoner til Diesel .. P85X hadde vært kulere ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

bb

Sitat fra: Øggen på fredag 03. oktober 2014, klokken 00:53
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=60535&stc=1&d=1412283419

Zoom inn.....P85D
Er bildet photoshoppet eller er det ekte? I så fall tipper jeg det er AWD-versjon av Model S. Fronten på bildet ved garasjen må være fra en Model S og ikke X siden X har andre lykter.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Knut Erling Øen

Begynner å se for meg en supersportsbil... 4 hjulstrekk, 0-100 under 4 sek  og kanskje også noe økt kjørelengde sportsseter.... ;D Skulle gjerne vært på "Hawthorne Airport" 9. okt og sett demonstrasjonen...

Kan se ut som min bestilling av en P +  med levering i mars 2015 endres... ;) P85D 8)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Espen Hugaas Andersen

#66
Sitat fra: bb på fredag 03. oktober 2014, klokken 08:04Er bildet photoshoppet eller er det ekte? I så fall tipper jeg det er AWD-versjon av Model S. Fronten på bildet ved garasjen må være fra en Model S og ikke X siden X har andre lykter.
Fotoekspertene på TMC sier det ikke virker photoshoppet. Og det er ikke umulig at de ville ta med en testbil til en avsidesliggende flyplass for fotografering eller testing, så historien virker troverdig.

Det er nesten garantert AWD det er snakk om. Men bilen ser ikke ut til å ha noen tilpasninger for hengerfeste, så for min del blir det trolig Model X, da. Men forhåpentligvis kommer "D" på non-performance, og hengerfeste introduseres som en opsjon på D-bilene. *krysser fingrene* Og så må jeg overbevise kona, hun syns Model S ser harry ut, men liker Model X. :/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

satheesh.net

Kanskje "something else" hinter noe til dette? ::)

Tesla CEO promises a self-driving model for next year
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13109.msg266216.html#msg266216

HåkonE

Nå skal jeg være litt pessimist. Negative egenskaper en må forvente med dual drive:

-Økt vekt
-Økt pris
-Mindre frunk plass
-(marginalt) dårligere rekkevidde

Med tanke på problemene med drive unit på Model S, så er nok en del av strategien her å masseteste systemet før det rulles ut for fullt på Model X. De har tilsynelatende fortsatt ikke løst problemet på Model S, så det er jo også noe å ha i bakhodet som first adopter.

Batterikapasitet blir den samme, og sannsynligvis til enhver tid brukbare hestekrefter også. Se på Model X som garantert benytter samme plattform: Elon sier økt vekt ikke har så mye betydning, og X ikke mye dårligere aerodynamikk. Likevel har Tesla ikke klart å få beste akselerasjonen lavere enn "under 5 sekunder" - tilsynelatende dårligere enn en 2,4 tonn tunge BMW X6M (4.3 sekunder). Er dette dual drive systemet så vanvittig som enkelte håper og tror på, burde vi ha sett bedre ytelser på Model X.

Summert tror jeg vi snakker om maks 2-3 tiendeler bedre akselerasjon, og det hentes primært inn når man gir flatt jern fra stillestående. Salgspitchen her er nok først og fremst kjøreopplevelsen der bilen normalt ville hatt dårlig veigrep, og håpet er at den skal spise markedsandeler der kunder er vant til å kjøpe AWD-biler. Som i Norge.

En supersportsbil i ordets rette forstand er det ingen tegn på. Markedet er for lite for Tesla, og det fordrer at de tenker *helt nytt* - ikke bare legger til AWD. Senest i Juni i sommer sa Elon at nye seter er ca. 1 år unna. Bildet som Øggen linker til viser ingen andre endringer. Neste nyhet er alt sikkerhetsutstyret Tesla til nå har nektet å kommentere - det spares til 9.Oktober. Ganske garantert at det kommer noen nyheter om Model X også.

Summert er det nok til å løfte en fallende aksje, og øke omsetningen mot slutten av året som naturligvis er ekstremt viktig for Tesla.

Jeg tror heller ikke Tesla har ressurser til å realisere noen av drømmene til enkelte kunder med det første. Tesla har 2 helt nye modeller (3/X) de jobber tungt med, fortsatt en del utfordringer med Model S og Elon har flere ganger presisert når det har vært snakk om utvikling at de er et relativt lite selskap som må prioritere tungt. Selvkjørende biler er _langt_ unna. Prototyper finnes hos blant annet Google, men koster nok tilsvarende statsbudsjettet til enkelte land. Og veien er lang før noe slikt blir godkjent på veiene. Det nye sikkerhetsutstyret har ikke Tesla en gang utviklet selv, og så langt har Tesla hengt etter sine konkurrenter på det området.

Det vi nok vil se til neste år er bedre utnyttelse av Adaptiv Cruise Control-systemet, og at bilen følger svinger. Det er definitivt realistisk og garantert under testing allerede i dag, men langt fra det folk flest forventer med selvkjørende biler. Man må fortsatt holde i rattet.

NegativeElectrode

#69
Model S Design Studio kommer ikke opp nå. Ny versjon av designeren som installeres muligens.

Opp igjen nå. Ser ikke noe nytt, men det kan gjerne være datostyrt når endringer trer i kraft.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

satheesh.net

#70
Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 03. oktober 2014, klokken 09:03
Model S Design Studio kommer ikke opp nå. Ny versjon av designeren som installeres muligens.

Fungerer fint det (både den Amerikanske og Norske i hvertfall)? (Den loader ganske tregt da.) ???

sisc1337

Merkelig om noe som helst blir avslørt før datoen som er annonsert da. Kanskje bare et midlertidlig problem på siden
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Knut Erling Øen

Sitat fra: Knut Erling Øen på fredag 03. oktober 2014, klokken 08:05
Begynner å se for meg en supersportsbil... 4 hjulstrekk, 0-100 under 4 sek  og kanskje også noe økt kjørelengde sportsseter.... ;D Skulle gjerne vært på "Hawthorne Airport" 9. okt og sett demonstrasjonen...

Kan se ut som min bestilling av en P +  med levering i mars 2015 endres... ;) P85D 8)

...og "the other letter" ser ut til å være "X".... Bare å glede seg til torsdag!
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

NegativeElectrode

Autonomous cars will definitely be a reality. A Tesla car next year will probably be 90 percent capable of autopilot. Like, so 90 percent of your miles can be on auto. For sure highway travel. - Elon Musk

http://www.theverge.com/2014/10/2/6894875/elon-musk-says-next-years-tesla-cars-will-be-able-to-self-drive-90-percent-of-the-time
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Jejl

Husker når model s ble pressentert for første gang for mange år siden, så ble det sagt at det også skulle komme en utgave med 96 mil rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA