Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av HåkonE, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:54

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

stiberger

Battery swap med D-celler? :)

Sitat fra: F_P på torsdag 02. oktober 2014, klokken 08:38
Han har nok gitt opp. Det er naturligvis D for diesel  :o
Lo godt av den ;D
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Alessandro Volta

9. oktober avslører Elon Model D (eller 3 som den også er kalt).. og så dro han en Steve Jobs samtidig: ..and something else. Spennende! Jeg håper ikke den blir så billig og har kjempe lang rekkevidde at den dermed latterliggjør e-Golfen jeg nettopp har bestilt  8)

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Car-El

Duracell! Der er det! Batteribytte kan no gjøres ved daglighandelen. Du må bare kjøpe 8000 D-celle batterier, jekke opp bilen og bytte ut celle mot celle. De brukte batteriene, cirka 8000 stykker ++-, kan du bare legge i boksen for retur av elektrisk utstyr ved Inn-/Ut-gangen.

Supert..?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Havebigfun

det blir nok dual motor- AWD-det pusher TMS- avsetningen til nye høyder- ihvertfall i AWD-landet Norge.
Bilen blir enda sprekere både som S og som P og regen fungerer enda bedre.
Det viktigste spørsmål blir om AWD blir std eller tilvalgsmulighet 8)

Bjoris

Må ikke bilen har større batteri enn 85 kw om det det er snakk om en DP versjon med f.eks 600 gamp?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hyperstress

Sitat fra: bjoris på torsdag 02. oktober 2014, klokken 23:13
Må ikke bilen har større batteri enn 85 kw om det det er snakk om en DP versjon med f.eks 600 gamp?

Skulle tro det dersom batterihelsa skal ivaretas. Av den grunn tror jeg ikke at en 85kwh AWD blir vesentlig sprekere enn det TMS er i dag.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Amoss

Sitat fra: Alessandro Volta på torsdag 02. oktober 2014, klokken 20:07
9. oktober avslører Elon Model D (eller 3 som den også er kalt).. og så dro han en Steve Jobs samtidig: ..and something else. Spennende! Jeg håper ikke den blir så billig og har kjempe lang rekkevidde at den dermed latterliggjør e-Golfen jeg nettopp har bestilt  8)

Model D?  Her tror jeg nok du har missforstått. "About time to unveil the D and something else " - ikke noe "model" der. Bildet i meldingen viser også helt klart fronten på en Model S. Så "D" er nok en ny variant av Model S. Merk også at "D" har samme font som  "P" for Preformance.  Hva "D" står for er det nok ingen som vet, men det spekuleres på både "Dual Motor" (awd) og "DeLux". Kan så klart også være noe helt annet...

... men det er jo så klart lov å håpe på at "something else" er noe som slutter på "3" ;)

Jeg håper ikke den blir så billig og har kjempe lang rekkevidde at den dermed latterliggjør e-Golfen jeg nettopp har bestilt  8)

Når model 3 vises så håper jeg virkelig den gjør akkurat det ;)  I alle fall på rekkevidden, helst også på prisen :D

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sigurdi

Er det noen av S reservasjons holderene som har motatt inbydelse til Eventen?
Har X reservasjon og fikk inbydelse nå i kveld, ser flere X reservasjons holdere har fått.
Skal skje på en Hawthorne Airport California kl 1900.
Er det bare X reservasjonsholdere, så kan det være Demo Drive av X.
Altså D for Demo he he he
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

fredag

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 02. oktober 2014, klokken 14:13
(Kan være en ørliten mulighet at det er en stretchversjon for det kinesiske markedet også, men ser ikke noe åpenbar logikk i D-en da i såfall..)

Driver? Kineserne i denne prisklasser liker å bli kjørt med sjåfør.

En slik "kinesisk" versjon kan gjøre bilen bedre egnet som taxi også.

Men jeg tipper på D for Dual...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Alessandro Volta

Sitat fra: Amoss på fredag 03. oktober 2014, klokken 00:01

Model D?  Her tror jeg nok du har missforstått. "About time to unveil the D and something else " - ikke noe "model" der. Bildet i meldingen viser også helt klart fronten på en Model S. Så "D" er nok en ny variant av Model S. Merk også at "D" har samme font som  "P" for Preformance.  Hva "D" står for er det nok ingen som vet, men det spekuleres på både "Dual Motor" (awd) og "DeLux". Kan så klart også være noe helt annet...

... men det er jo så klart lov å håpe på at "something else" er noe som slutter på "3" ;)

Jeg håper ikke den blir så billig og har kjempe lang rekkevidde at den dermed latterliggjør e-Golfen jeg nettopp har bestilt  8)

Når model 3 vises så håper jeg virkelig den gjør akkurat det ;)  I alle fall på rekkevidden, helst også på prisen :D
Du har nok rett. Blir spennende som vanlig fra den fronten. Jeg skal iallfall nyte Golfen så lenge og trøster meg det går lenge til Teslas nye kompakte modell kommer ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA