Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av HåkonE, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:54

« forrige - neste »

satheesh.net


BMW850

Sitat fra: AndreS på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:01
hmm, er det stor sjans for at dette kommer som oppdatering på hjemmesiden sammen med prisøkning etter dette vekkelsesmøte da kanskje.... jeg er redd for prisøkninger, ønsker egentlig ikke å bestille før om noen uker...

Det var ikke noe rart at vi fikk prisøkningen i november ifjor etter at det ble slått stort opp at brukte model S ble solgt for mye mer enn de kosta nye. Da skjønte de nok at nordmenn var villig til å betale ;) Jeg var heldig å bestilte 4 uker før. Og INGEN forventet den prisøkningen.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Car-El

Det er bare "D", ingen Model "D". Så det er en telefon. Som også går ann til å bruke som nøkkel til TMS/TMX/TM3.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Fush

Slenger inn min mening:

D = Model S AWD (Dual) - kommer i S85D og S85DP

"The other letter" = D (DD) eller P (DP) for Dual Drive eller Dual Performance

"Something else" enten reveal av produksjonsmodellen av Model X og/eller følgende
Større batteripakker (100 - 120 kWh)
Utvidet teknologi på bilen (lane assist, ACC o.l. som ligger litt i vinden nå)
prisjustering (økning?)

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

Oreo

Sitat fra: BMW850 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 12:48
Sitat fra: AndreS på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:01
hmm, er det stor sjans for at dette kommer som oppdatering på hjemmesiden sammen med prisøkning etter dette vekkelsesmøte da kanskje.... jeg er redd for prisøkninger, ønsker egentlig ikke å bestille før om noen uker...

Det var ikke noe rart at vi fikk prisøkningen i november ifjor etter at det ble slått stort opp at brukte model S ble solgt for mye mer enn de kosta nye. Da skjønte de nok at nordmenn var villig til å betale ;) Jeg var heldig å bestilte 4 uker før. Og INGEN forventet den prisøkningen.
Om jeg ikke husker helt feil så hadde det da vært en prisøkning i USA i forkant av den Europeiske prisøkningen, derav ikke kun i Norge dette gjaldt. Noe av grunnen til at folk betalte mer har vel med tilbud og etterspørsel å gjøre?
Jeg er lost når det gjelder tolkningen av "D". Kan være alt mulig, men tviler på at EM hyper opp en prisøkning.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Amoss

Sitat fra: Oreo på torsdag 02. oktober 2014, klokken 13:33
Om jeg ikke husker helt feil så hadde det da vært en prisøkning i USA i forkant av den Europeiske prisøkningen, derav ikke kun i Norge dette gjaldt.

Korrekt. Dvs, det var vel mer en pris/utstyrs justering enn en ren økning. Om jeg ikke husker feil så endte Euro-prisen med å gå ned, mens vi gikk klart opp i Norge - begge deler pga. kursutviklingen det siste året. Ser ikke noe tegn til at de snakker om å endre prisene i USA enda (men det kan jo endre seg om en uke, ikke utenkelig at de vil ha litt ekstra for de nye godbitene som installeres på nye biler :p ), men ikke unaturlig å se for seg en kursjustering omtrent ett år etter sist.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hyperstress

Ser at fonten på D er samme som P i P85. Tror derfor det er veldig sannsynlig at det blir en TMS D85, DP85 etc variant som nevnt tidligere.
(Kan være en ørliten mulighet at det er en stretchversjon for det kinesiske markedet også, men ser ikke noe åpenbar logikk i D-en da i såfall..)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tønsberg

Sitat fra: Fush på torsdag 02. oktober 2014, klokken 13:16
Slenger inn min mening:

D = Model S AWD (Dual) - kommer i S85D og S85DP

"The other letter" = D (DD) eller P (DP) for Dual Drive eller Dual Performance

"Something else" enten reveal av produksjonsmodellen av Model X og/eller følgende
Større batteripakker (100 - 120 kWh)
Utvidet teknologi på bilen (lane assist, ACC o.l. som ligger litt i vinden nå)
prisjustering (økning?)
Hmm,
Når det allerede er harselert med "SEX" og antydninger om at "D" har hentydninger til det engelske ordet for det mannlige kjønnsorganet, ville jeg vært veldig forsiktig med å bruke "DP"!

;)
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

Cobos

D for Deluxe har blitt nevnt på det TMC som navn på stretch utgaven og da muligens med en par andre luksus features?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Espen Hugaas Andersen

Dette er det alternativet som virker mest sannsynlig om det ikke er snakk om Dual Motor.

I den samme tråden ble det referert til VIN-spesifikasjonen, der det også er satt av mulighet for kun fire seter. Dette passer bedre med en deluxe-versjon for det kinesiske markedet.

Ett annet argument for at det er deluxe er at Tesla ville trolig kunne nesten doble prisen, og pengene ville rulle inn. Disse pengene er det behov for til Gigafactory. Og dette ville øke inntjeningen uten at behovet for batterier ville øke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

flux

Tesla model S D85 og Tesla model S DP85 med to motorer/awd i std og performance utgave.

B_Tesla

Svært mange merker velger å ta det andre veien. Tall og så bokstav. Så vil nesten tro 85D - med fare for å høres ut som et fosil.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren


MartinezSC

Tipper D for Dual Drive, men bare som en verstingutgave for å vise hva som er mulig. D(P)85 med over 600hk, og bare 4 seter (nye bøtteseter). 0-100 på under 3,5 sek. Prislapp på over 150k USD.

Satser på at de viser en produksjons- eller betamodell av X'en.

Sulle

Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA