Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av HåkonE, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:54

« forrige - neste »

Asarin

Forresten .. hvor mange hester hadde den "gamle" S85? Ser at det står 380 på US-sidene .. var det sånn før også - eller har det gått opp? Dette er for normale bakhjulstrekk.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Cato76

Sitat fra: oleredv på fredag 10. oktober 2014, klokken 09:09
Er nok mest aktuelt med S85D for min del også ja. Men håpar at dei nye seta som skal vere i P85 også kan bestillast på S85 :)





Liker de nye setene! Ser også at baksetene har høyere nakkestøtter samt at det virker ut som at seteputene er litt lavere!  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

fonberg

Verdene beste bil blir enda bedre - jeg svelger i meg de titusenene i verditap dette betyr for min bakhjulsdrevne TMS uten autopilot, og tipper at Audi Q og BMW X burde skjelve mer for framtida - særlig de som selger nybiler.

Men spørsmål: er det noen som har fått med deg forklaring på:
1) Hvorfor har D-modellene lengre rekkevidde?
2) Hvordan får D-ene høyere toppfart?

Tipper svaret på begge deler har med bl.a. endret dreving å gjøre, men har hittil ikke sett konkrete forklaringer.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

Mippen

Var egentlig klar til å hive inn en bestilling nå. Hadde bestemt meg etter "D-dagen" men ble litt i tvil nå. Hadde sett for meg en p85 med awd men den her er kanskje litt for mye. Alternativet er en 85D, men den har vel ikke like mye krutt som en vanlig p85? Alternativt kan det være gode kupp å gjøre nå med ny modell? Tenker på brukt? Da får jeg bilen omtrent på dagen også.... Minuset er at jeg ikke får med det nye systemet og må gi slipp på awd.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: fonberg på fredag 10. oktober 2014, klokken 09:49
Verdene beste bil blir enda bedre - jeg svelger i meg de titusenene i verditap dette betyr for min bakhjulsdrevne TMS uten autopilot, og tipper at Audi Q og BMW X burde skjelve mer for framtida - særlig de som selger nybiler.

Men spørsmål: er det noen som har fått med deg forklaring på:
1) Hvorfor har D-modellene lengre rekkevidde?
2) Hvordan får D-ene høyere toppfart?

Tipper svaret på begge deler har med bl.a. endret dreving å gjøre, men har hittil ikke sett konkrete forklaringer.


I følge twitter var svar på 1 at den har mer effektiv regen mulighet med både motor foran og bak. Men sånn ellers må vel mer effekt ut på julene bruke mer strøm hvis man trykker mye og hardt på pedalen?
Fremtiden er elektrisk.

Cato76

Da er det ingen tvil lengre om Tesla Model S P85D er en super sportsbil...(gjelder for akslerasjon, ikke på toppfart)

Klippet fra Wikipedia om definisjon på superbil:

Akselerasjon

Superbiler, etter den vanlige definisjonen, akselerer ekstremt raskt i forhold til de fleste kjøretøy, inkludert vanlige sportsbiler. Noen vanlige kriterier:

  • 0 til 100 km/t: Under 4 sekunder er vanlig for superbiler i dag. Bugatti Veyron Super Sport har en 0-100 km/t-tid på 2,5 sekunder, mens McLaren F1 bruker 3,1 sekunder (0,1 sekund tregere enn McLaren F1 :o).
  • 0 til 160 km/t: Under 10 sekunder er vanligvis kravet, mens ubestridte superbiler er adskillig raskere. Enzo Ferrari, som ble introdusert i 2002, har en 0-160 km/t-tid på rundt 6,5 sekunder. En McLaren F1 bruker 6,3 sekunder.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Tønsberg

Når vil den norske Tesla siden være klar for konfigurering av ny TMS?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

Twowheels

noen som fikk med seg hva dette var :

"One of the things is already there, and people just don't realize it," Musk said while in conversation with the Aspen Institute's Walter Isaacson.

"So we just need to turn it on?" Isaacson asked.

"Right" Musk replied.

Eller er ikke dette avslørt enda ?
_________

AttackOfTheMac

Med det mente han at de bilene som nå produseres får med disse sensorene uten at kunden var klar over det.

B_Tesla

Sitat fra: AndreS på fredag 10. oktober 2014, klokken 07:36
autopiloten for alle biler nyere enn to uker

Betyr det at min som er bygget 2. oktober kanskje har dette?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

ELTesla


Twowheels

Sitat fra: Thorbjorn på fredag 10. oktober 2014, klokken 10:04
Med det mente han at de bilene som nå produseres får med disse sensorene uten at kunden var klar over det.

Jøss.. snodig måte å ordlegge seg på. Skulle tro det var for biler folk allerede hadde.
_________

B_Tesla

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA