Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av HåkonE, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:54

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: fonberg på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:01
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:19

Jeg synes det er ytterst spesielt at de velger å lansere en Model S AWD før Model X. Jeg vet Elon har sagt offentlig at de prøver og ikke snakke om TMX i det hele tatt, i samtlige ledd, helt ut til butikkene. De vil jo "underselge" TMX som han sa. Men å lansere TMS AWD før TMX virker litt ulogisk ... :-X


Lansering av TMS AWD nå (rett før vinterføret setter inn) må da være den beste måte å underselge TMX på? Samtidig som Tesla da får prøvd ut dual-konstruksjonen på TMS i noen mnd før de slipper TMX.

Jeg kan ikke se noen grunn for at de skal selge mer av TMS til fordel av TMX. Jeg skjønner at de ikke vil snakke/selge TMX i butikkene, da den ikke "finnes" enda. Men å lansere en TMS AWD før TMX skjønner jeg bare ikke. Er med på idéen din at de gjerne vil prøve ut AWD, men da er de uansett for seint ute da leveransene for denne nye modellen uansett ville bli levert på vårparten. De har jo en ganske spenstig backlog med eksisterende bestillinger allerede ... ???

Det er jo ikke slik at de har et lavt salgstall på TMS, de klarer jo ikke å produsere dem raskt nok. Hvorfor lage mer "problemer" for seg selv ved å lansere en ny modell for så og øke leveringstiden ytterligere. ::)

ArneS

Hva med å heller starte å levere i stedet for å snakke om ting som (kanskje) kommer?
Jeg husker når jeg bestilte S tidlig 2012, så var X og nært forestående. Siden har det blitt snakket om E, 3, D, V6 (awesome)...    ;)
Vi sitter fortsatt med våre S uten noen dato for alle andre lanseringer
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Real EoN

Jeg er vertfall glad jeg allerede har solgt min Model S når man ser frem til alle nyheter som kommer nå  :)

Håper bare ikke jeg kommer i tvil om det er AWD Model S eller Model X man vil ha  ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

sisc1337

Gleder meg til å se hva D er! Announcement of announcements strategien fungerer alltid bra! ;)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Nuvolari

Jeg syntes Elon tidligere har skapt for store forventninger i forkant av slike avsløringer. Ofte er det små ting som lanseres. Jeg er redd mange blir skuffet 9 oktober.

Ganske sikker på at det ene som blir kommunisert er det nye sikkerhetsutstyret som flere biler i USA har blitt levert med de siste ukene.

D antar jeg står for Drive. Elon vil presentere sine planer for en selvkjørende bil som vi allerede har hørt om lenge. Noe som kommer i 2020, altså langt frem.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

TorAtle

Jeg tipper "D" står for Dragrace, som jo er den eneste performance-øvelsen som TMS gjør bra.

;) :P
2014 BMW i3

Amoss

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:41
Jeg syntes Elon tidligere har skapt for store forventninger i forkant av slike avsløringer. Ofte er det små ting som lanseres. Jeg er redd mange blir skuffet 9 oktober.

Ganske sikker på at det ene som blir kommunisert er det nye sikkerhetsutstyret som flere biler i USA har blitt levert med de siste ukene.

D antar jeg står for Drive. Elon vil presentere sine planer for en selvkjørende bil som vi allerede har hørt om lenge. Noe som kommer i 2020, altså langt frem.

Er nok redd du har rett her ja, noe av jobben hans er jo å sikre at Tesla blir nevnt i media...   men i mellomtiden kan man jo spekulere og drømme om hva det kan være ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Nuvolari

Sitat fra: Amoss på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:44
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:41
Jeg syntes Elon tidligere har skapt for store forventninger i forkant av slike avsløringer. Ofte er det små ting som lanseres. Jeg er redd mange blir skuffet 9 oktober.

Ganske sikker på at det ene som blir kommunisert er det nye sikkerhetsutstyret som flere biler i USA har blitt levert med de siste ukene.

D antar jeg står for Drive. Elon vil presentere sine planer for en selvkjørende bil som vi allerede har hørt om lenge. Noe som kommer i 2020, altså langt frem.

Er nok redd du har rett her ja, noe av jobben hans er jo å sikre at Tesla blir nevnt i media...   men i mellomtiden kan man jo spekulere og drømme om hva det kan være ;)

Enig! La meg legge til at jeg syntes Elon får utrolig mye ut av ubetalt PR. Han er nesten på nivå med Steve Jobs når det gjelder å få mediaomtale.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ew

Ett bilde og 9 ord var alt som skulle til for at Internett tok helt av... Morsomt. Blir interessant å se hva de har kokt opp nå...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Hyperstress

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:41
Jeg syntes Elon tidligere har skapt for store forventninger i forkant av slike avsløringer. Ofte er det små ting som lanseres. Jeg er redd mange blir skuffet 9 oktober.

Ganske sikker på at det ene som blir kommunisert er det nye sikkerhetsutstyret som flere biler i USA har blitt levert med de siste ukene.

D antar jeg står for Drive. Elon vil presentere sine planer for en selvkjørende bil som vi allerede har hørt om lenge. Noe som kommer i 2020, altså langt frem.

+1, Forventningene har tidligere vært mye høyere enn det som faktisk kommer. Så at det er snakk om en ny modell på linje med S,X,III er helt urealistisk. Samtidig blir det helt feil å presentere det nye sikkerhetsutstyret som en hovednyhet i Paris, da dette er utstyr som folk ville trodd at bilen allerede hadde. Mulig det er "something else". Heller mot at det er AWD som er "D". Om det betyr at de selger flere MS vs MX så spiller vel det ikke noen rolle, da jeg tviler på at de kommer til å ha større marginer på MX enn på MS.

Kanskje D er en Devil/Diablo MS AWD med hinsides performance :). - Og som bare produseres fordi de kan, for show off, eller evt begrenset antall for salg (fordi batteriet slites raskt).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

fonberg

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 02. oktober 2014, klokken 12:04
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:41
Jeg syntes Elon tidligere har skapt for store forventninger i forkant av slike avsløringer. Ofte er det små ting som lanseres. Jeg er redd mange blir skuffet 9 oktober.

Ganske sikker på at det ene som blir kommunisert er det nye sikkerhetsutstyret som flere biler i USA har blitt levert med de siste ukene.

D antar jeg står for Drive. Elon vil presentere sine planer for en selvkjørende bil som vi allerede har hørt om lenge. Noe som kommer i 2020, altså langt frem.

+1, Forventningene har tidligere vært mye høyere enn det som faktisk kommer. Så at det er snakk om en ny modell på linje med S,X,III er helt urealistisk. Samtidig blir det helt feil å presentere det nye sikkerhetsutstyret som en hovednyhet i Paris, da dette er utstyr som folk ville trodd at bilen allerede hadde. Mulig det er "something else". Heller mot at det er AWD som er "D". Om det betyr at de selger flere MS vs MX så spiller vel det ikke noen rolle, da jeg tviler på at de kommer til å ha større marginer på MX enn på MS.

Kanskje D er en Devil/Diablo MS AWD med hinsides performance :). - Og som bare produseres fordi de kan, for show off, eller evt begrenset antall for salg (fordi batteriet slites raskt).

En dual drive MS med P-motor bør vel bli ganske "djevelsk" uansett, i hvert fall fra 0-100? Ned mot 3,5 sek vil jeg tro?
Personlig ville jeg mye heller kutta akselerasjonstida gjennom vektreduksjon enn ved AWD (som vil øke vekta ytterligere). Gjennom vektreduksjon ville man fått redusert forbruk/økt rekkevidde, redusert dekkslitasje og bedre kjøreegenskaper i bonus!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ELTesla


Lokführer

Det blir en "Distance" versjon med 120kWh batteri :-)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

tonl


Foleson

Jeg heller også mot D for dual drive. Presentasjon i Paris, men ikke klar for første levering før tidligst samtidig med at Model X går i full serieproduksjon. Så levering av første D85 rundt juletider neste år  ::)
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA