Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av HåkonE, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:54

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: ArneS på mandag 06. oktober 2014, klokken 18:17
Har norske signatur eiere / holdere fått invitasjon til denne eventen? (jeg har ikke)
Ikke jeg heller  :(

Torpedo Ted

Har veldig liten tro på at de viser Model 3 - det ville jo vært den helt klart største nyheten, derfor ville nok den vært teaset i invitasjonen.

Når det gjelder Elon's utsagn om at han var glad han ikke nevnte den andre bokstaven, så er nok det helt sikkert P, slik at det ville blitt DP. Som for såvidt allerede er avslørt, P85D.

MartinezSC

@sigurdi Jeg tipper også det er inne i SpaceX / Design Center lokalene ;)

sigurdi

#138
Sitat fra: ArneS på mandag 06. oktober 2014, klokken 18:17
Har norske signatur eiere / holdere fått invitasjon til denne eventen? (jeg har ikke)

Ja fikk 2.10 kl 21.37.

Husk du må krysse av i profilen din på My Tesla, på at du ønsker mail (reklame) fra Tesla dersom slike ting skal komme.
Denne er ikke krysset av som default om jeg husker riktig.

Dersom du ønsker å reise er det bare å ringe Tesla å spørre om det et ledig og om de kan sende deg en invite.

Har aldri fått noe annet en inbydelser og litt info om superladere som åpner osv. ;-)

Blir nok en bra opplevelse.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

B_Tesla

Ser at Tesla har påmeldt en Tesla All wheel drive til messen i Paris. Men ingen Tesla 4x4 der enda....
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

cra

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 13:12
Ser at Tesla har påmeldt en Tesla All wheel drive til messen i Paris. Men ingen Tesla 4x4 der enda....

Er ikke AWD og 4x4 det samme da?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

B_Tesla

Poenget er at den ikke er der enda - derav spenning før imorgen. Altså den kan duke opp:)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Norx


Knut Erling Øen

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 06. oktober 2014, klokken 21:15
Har veldig liten tro på at de viser Model 3 - det ville jo vært den helt klart største nyheten, derfor ville nok den vært teaset i invitasjonen.

Når det gjelder Elon's utsagn om at han var glad han ikke nevnte den andre bokstaven, så er nok det helt sikkert P, slik at det ville blitt DP. Som for såvidt allerede er avslørt, P85D.

Enig mht mod 3 men den andre bokstaven kan like gjerne være "X" som også understøtter dobbeltbetydningen ved utsagnet "Glad I didn´t mention the other letter" Og den som er i tvil kan google "DX"
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Amoss

Sitat fra: Knut Erling Øen på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 17:05
Enig mht mod 3 men den andre bokstaven kan like gjerne være "X" som også understøtter dobbeltbetydningen ved utsagnet "Glad I didn´t mention the other letter" Og den som er i tvil kan google "DX"

Har googlet DX og sjekket etter - uten å bli noe klokere, og har nok ikke mange nok 14-tiser i min omgangskrets :p

... men kombinerer du to av de bokstavene som du kan se bak på bildet av "Model S P85D" så gir det mer enn god nok mening. Ja, håper og tror også at de vil vise frem en X på torsdag, men tror likevel at det var "P" han hadde i tankene der. Andre har foreslått at D er for Dual Drive, og at A er for Automated Driving. "A"(ss) er også en bokstav som gir mening i denne sammenhengen...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Knut Erling Øen

Sitat fra: Amoss på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 17:20
Sitat fra: Knut Erling Øen på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 17:05
Enig mht mod 3 men den andre bokstaven kan like gjerne være "X" som også understøtter dobbeltbetydningen ved utsagnet "Glad I didn´t mention the other letter" Og den som er i tvil kan google "DX"

Har googlet DX og sjekket etter - uten å bli noe klokere, og har nok ikke mange nok 14-tiser i min omgangskrets :p

... men kombinerer du to av de bokstavene som du kan se bak på bildet av "Model S P85D" så gir det mer enn god nok mening. Ja, håper og tror også at de vil vise frem en X på torsdag, men tror likevel at det var "P" han hadde i tankene der. Andre har foreslått at D er for Dual Drive, og at A er for Automated Driving. "A"(ss) er også en bokstav som gir mening i denne sammenhengen...

Sjekk denne...

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=DX
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Amoss

Sitat fra: Knut Erling Øen på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 19:14
Sjekk denne...

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=DX

Aha - så bare den øverste betydningen uten å se sammenhengen da jeg var innom der i mitt søk... :p  Nå bladde jeg litt lengre ned. Vel, da ser jeg en mulig sammenheng ja, selv om jeg fortsatt holder en knapp på at det var "P" som skulle være den andre bokstaven :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Diravi

Det kan jo forklare den lille kommentaren om at han var glad han ikke nevnte den andre bokstaven (når han så hva folk tolket ut av den første). DX har jo da åpenbart flere obskøne betydninger enn hva jeg var klar over (ikke at DP går helt fri heller!).
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Øyvind.h

Elon har jo vært litt tacky (ref Model S-E-X), så det kan være han denne gangen satser på double D....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sisc1337

Noen som vet om denne eventen skal live streames på noen nettsider? Jobber nattevakt i natt, så kunne godt tenkt meg å få det med meg live:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA