Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av HåkonE, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:54

« forrige - neste »

Pompel

S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

tessy

D = D - segment cars, dvs biler i BMW 3-serie klassen, derfor antar jeg det er model 3/E eller nå kanskje Tesla model D den vil hete.. Samt litt mer info om denne bilen.

Diravi

Sitat fra: tessy på søndag 05. oktober 2014, klokken 06:03
D = D - segment cars, dvs biler i BMW 3-serie klassen, derfor antar jeg det er model 3/E eller nå kanskje Tesla model D den vil hete.. Samt litt mer info om denne bilen.

Hvordan stemmer i så fall det med bildene av en Model S P85D som vi har sett?

Det mest sannsynlige er vel enten D for Dual eller D for Drive (autopilot) som mange har nevnt. Derimot er det jo lov å håpe på at "something else" kan være en Model 3-prototyp eller produksjonsklar X.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

OW

Jeg tror som mange andre her at D = Dual drive. At det lanseres på Model S tipper jeg betyr at de har noen Model X "stuff" å vise frem også, men utover det så tror jeg Tesla vil gjøre mer ut av Model X lansering senere i høst. Something else tror også jeg at refererer til etterlengtet sikkerhetsutstyr.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Lokführer

Something else blir at Tesla endelig har fått godkjent kamera istedenfor speiler. Den aerodynamiske fordelen gjør at TMX oppnår samme rekkevidde som TMS.
(synsing)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Diravi

Det jeg ikke helt får til å rime, er følgende: Hvis det kun lanseres 4wd og støttesystemer den 9., ting som begge deler har vært nevnt en rekke ganger før, hvordan stemmer det med en såpass stor event som dette ser ut til å være?

Det er en ting å legge ut en teaser på Twitter, noe annet å invitere "Teslere" fra rundt omkring på kloden til noe som skal avdukes ("time to unveil...").

Dersom den største nyheten er Dual Drive synes jeg Elon Musk vrir vel mye PR ut av lite. Det burde minimum være en produksjonsklar X i tillegg.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

granskauen

Nei, nei, nyheten er lyktespylere, med vindusviskere!

Jeg håper også på noe mer enn Model S AWD, men jeg betviler at det er en helt ny modell i tillegg til Model 3 med tanke på at produksjonskapasiteten deres er så begrenset som den er.

Amoss

Sitat fra: Diravi på søndag 05. oktober 2014, klokken 14:32
Dersom den største nyheten er Dual Drive synes jeg Elon Musk vrir vel mye PR ut av lite. Det burde minimum være en produksjonsklar X i tillegg.

Tror nok det bør være rimelig sikkert at de presenterer i det minste en alfa versjon av MX. De skulle jo sette igang å produsere denne når fabrikken startet opp etter pausen i august, og starte betaproduksjon 3 måneder etter. Kanskje de har klart å forsere ting litt så det er en beta versjon? Kanskje de også snakker litt mer om det nye roadster batteriet.

Noen nye "ukjente" modeller kan jeg ikke tenke meg at det er, og knapt heller ikke noen prototype av Model 3 - skjønt det begynner å bli på tide å vise frem den...  - og dersom det er en prototype av Model 3, så tviler jeg på at de også viser noen alfa/beta av Model X.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

fredag

"Something else" kan kanskje være noe om chademo-adapteret? Det er jo ferdig, og leveres allerede til japanerne.

Eller det kan være det nye batteriet til Roadsterne, med samme opplegg for trefaselading og supercharger-lading som Model S?

Eller kanskje noe om at ventetiden på service i Oslo skal reduseres til noe litt mindre enn tre måneder?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Brede

Jeg tipper det blir en demoversjon av Model X med lovnad om at den blir awesome og den største bilopplevelsen i manns minne, men for å være helt sikker på at den tilfredsstiller 100% så drøyer levering av de første bilene til 2016. Ikke på grunn av problemer, men fordi det tar tid å stappe inn enda mere awesomeness i bilen!

MEN! I ventetiden så har vi nå en (trommevirvel) P85D Dual Drive som også er awesome!
Reservasjonsholdere for Model X kan uten videre overføre sin reservasjon til denne, med levering sommer 2015.

;D :P

SR

Kan tyde på at D-en står for automated driving (mangler dog en A......), hvis vi skal tro "lekasjene" på Bloomberg.
http://www.bloomberg.com/news/2014-10-03/tesla-said-to-add-popular-automated-driving-functions.html
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

LA-Thing

Jeg håper "something else" er en ny, europeisk UMC som kan brukes ute i snø og regn, inkludert knapp som virker.

Og, som nytt ekstrautstyr; blått adapter med 4 pinner. Den ene pinnen er bare en dummy, men adapteret vil dermed passe i ca. 99% av de blå 32A kontaktene som finnes i Norge.
Drammen, Tesla Model S #2510

Cronos











P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



sigurdi

Er nok litt tidlig å vise Model E og gjøre det mulig å reservere denne.
Litt for tidlig har de vist bilene før, og blir fort en stor backload av dette.
Ulike media har vel nå dratt frem absolutt alt tenkelig og utenkelig som Tesla kan finne på å vise frem på Torsdag. ;)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Tønsberg

Sitat fra: Cronos på mandag 06. oktober 2014, klokken 09:13
Sitat fra: tessy på søndag 05. oktober 2014, klokken 06:03
D = D - segment cars, dvs biler i BMW 3-serie klassen, derfor antar jeg det er model 3/E eller nå kanskje Tesla model D den vil hete.. Samt litt mer info om denne bilen.
Det er flere som mener det er Model III.

Bl.a. en analytike i USAr:
http://www.marketwatch.com/story/tesla-to-show-model-3-new-sedan-version-oct-9-report-2014-10-03?siteid=yhoof2
http://blogs.barrons.com/stockstowatchtoday/2014/10/03/tesla-rising-model-3-for-mass-market-on-tap-says-global-equities/?mod=yahoobarrons&ru=yahoo
I denne artikkelen har de kommet en oppdatering i teksten:
"Update: In related news, Bloomberg's Ian King and Keith Naughton this evening write that the October 9th event will feature Tesla's "first foray toward automated driving with a suite of new high-tech features," citing an unnamed source."
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA