Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde mellom hver lading

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:25

« forrige - neste »

matt

2year service uten pollenfilter 998kr Drammen Motorforum

aronesen

#46
B service 60.000 km. Motorforum Sandnes.
2.900,- med skifte av kupefilter. 2.070,- uten kupefilterskifte.

Vedlagt utskrift av sjekkpunkter.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

HCO

#47
Førstegangservice med bytte av kupéfilter kr. 1.513. Motorforum Drammen. Nye lokaler med super kundelounge.

Fikk også nyeste BMS-software. SOH endret seg fra 98% til 102%, og reell maks lading gikk fra 96,5% til 97,1%. Håper alt dette betyr at bilen i praksis går litt lengre enn før, slik andre har opplevd når de har fått oppgradert BMS.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

lfc4ever

51000 km, motorforum bergen, 2700 med skifte av kupe filter. Fikk gratis skifte til sommerdekk samtidig + endel ting som gikk på garantien.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Zoe64

Fikk pris på 3dje service på min Q210, 2014, gått 45000 km i dag. Nå vil Motorforum Kristiansand ha ikke mindre enn ca 5500 kr for servicen, med begrunnelse at 12V-batteriet skal byttes.  Noen andre som har opplevd dette? Det er jo ikke noe galt med batteriet, og jeg kan ikke skjønne at det trengs å byttes.
Betalte forøvrig 3500 kr for A+B service i fjor. Er MF Kristiansand verst i klassen?
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

Einride

Pris på 2. års service hos MF Bergen, "ca 3000 kr".
Pris hos Varden Bil, Haugesund: "ca 2500 kr".

Begge deler var inkludert bytte av pollenfilter, men der har eg bestilt filter og skal bytte dette sjølv.

Men hos Varden bil vart det også nevnt at smøring av bremser inngjekk som eit punkt på service (A eller B, ved behov), og dersom det måtte gjerast vart det eit tillegg på ca 1500 kr. Nærmare 4000 kr for service på ein elbil som ikkje har gått 25000 km ein gang...

Dette med bremser vart ikkje nevnt med eit ord hos MF Bergen, verken no eller ved forrige service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA