Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ekstralys

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:23

« forrige - neste »

Elmo

Du kan iallefall trygt si nei til pollenfilteret. Hvis de sier det skal gjøres så sier du at det gjør du selv når det koster SÅ mye ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Louise

Takk for svar. Jeg fant denne listen over priser :https://www.volkswagen.no/no/service-og-tilbehor/bilservice-og-reparasjon/bilverksteder-og-priser-pa-bilservice.html .
Ifølge denne er intervallservice med inspeksjon på E-Up kr 1990. Under tilleggsarbeid er ikke "utvidet inspeksjon" nevnt, så det må jeg spørre hva er. Noen andre som vet ? Ser også på listen at pollenfilter står oppført med utskifting hver 2. år, eller hver 30``/60``km. Ettersom min bil har gått knapt 4000 km siden 2 års service i juli 2016 der pollenfilteret ble skiftet, er jeg helt enig med deg, det dropper jeg.

Borje

Min e-up var på 3 års service mar 2017 km 40000. Service inspk kr 1039,50 tilleggsarbeid kr 297,- bremsevæske service kr 400,- + bremseveske kr 167,- totalt kr 1905,- sannan bil as steinkjer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Louise

Har sendt prisforespørsel til bl a Mekanomen og Snapdrive. Noen som har erfaring med de? Hva må jeg passe på utføres på 3 års service?

Louise

#49
Har nå innhentet priser fra to ikke-merkeverksted. Carfix skal ha kr 1636. ATR Autoservice AS skal ha kr 2169,-. Begge inkl pollenfilter og  bremsevæske. Møller Åsane skal ha kr 3918 med skifte av pollenfilter, kr 3233 uten skifte av pollenfilter.

Det er absolutt fristende å benytte et av ikke-merkeverkstedene, men leser dette i Volkswagon sitt garantihefte :

Det kan ikke fremsettes krav i henhold til garantien når mangelen skyldes at "bilen er blitt reparert, vedlikeholdt eller på annen måte behandlet ufagmessig av garantitakeren selv eller av tredjepart som ikke er autorisert Volkswagonserviceforhandler". Noe der som tilsier at jeg ikke bør bruke et ikke-merkeverksted ?


ArthurWikan

Vi takker for din henvendelse, og kan gi deg følgende prisoverslag.

3 Tid/km service, utvidet inspeksjon Avtalt pris 1 990,00
4 Rengjøre/smøre soltak 307,92
5 Bremsevæskeservice, tilleggsarbeid Avtalt pris 849,00
3147 inkl mva for dette. Møller bil Oslo Vest

Det som bekymrer meg litt, er at bilen stopper på lyskryss av og til. Det er litt stress å skru av tenningen, sette bilen i Park, så skru på tenningen for å starte bilen - men muligens stresser det bilene bak enda mere. Det hender det blir noe tuting og lyshorn.

Startet for øvrig tråden om Fiat e500, men ga opp prosjektet. Ga 126500 for en 2015 e-up istedenfor (40000 km)

Elmo

Sitat fra: ArthurWikan på fredag 18. august 2017, klokken 08:53
Det som bekymrer meg litt, er at bilen stopper på lyskryss av og til. Det er litt stress å skru av tenningen, sette bilen i Park, så skru på tenningen for å starte bilen
Be dem sjekke det på service. Det var et problem på de tidligste bilene at sånt skjedde hvis man rullet litt bakover med bilen i forover "gear" (D el B), men det ble fikset på garanti.

Du kan fremdeles fremprovosere det å nyere/reparerte biler, men da skal du virkelig rulle en god det bakover.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: Louise på tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:16
leser dette i Volkswagon sitt garantihefte :

Det kan ikke fremsettes krav i henhold til garantien når mangelen skyldes at "bilen er blitt reparert, vedlikeholdt eller på annen måte behandlet ufagmessig av garantitakeren selv eller av tredjepart som ikke er autorisert Volkswagonserviceforhandler". Noe der som tilsier at jeg ikke bør bruke et ikke-merkeverksted ?

At VW frasier seg garantireperasjon etter ufagmessig reparasjon/behandling virker helt naturlig. Slik behandling kan skje overalt, men klarer du å dokumentere at det har skjedd på et merkeverksted vil nok VW ta dette på egen kappe.

Med det sagt og med tanke på at e-Up og de stort sett alle andre moderne elbiler er vedlikeholdsfrie, er det bedre økonomi å spare "service" utgiftene til eventuelle reparasjoner/vedlikehold med mindre bilen tenkes solgt etter 3 år.

Bytter du støvsugerfilter selv, bør du klare pollenfilteret, og bremseveskebytte hvert 2-3 år er virkelig ikke nødvendig. Ønsker du å krysse det av i boka er det superenkelt å ta i forbindelse med bytte til sommerdekk en vakker vårdag.

Her er en video som tross formen er veldig informativ om emnet:

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ReneM

Hadde min inn for service i dag.

3900 betalte jeg for det hele

2014 e-up 58000 km

Prisen inklusiv:
Utvidet inspeksjon
Pollenfilter
Bremsevæske
Smøring av forstilling og bremser (hadde en klunkelyd ved full hjullutslag)
Bytte av DAB antenne (garanti)
Fiksing av en pakning i vindu (garanti)

Sikkert mulig å gjøre det billigere et annet sted. Men at DAB radio nå fungerer smertefritt er verdt hele beløpet ;) 
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Elmo

Sitat fra: ReneM på onsdag 20. september 2017, klokken 16:36
Bytte av DAB antenne (garanti)

Den liker jeg :+1:    Hadde du klaget på den tidligere ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ReneM

Sitat fra: Elmo på onsdag 20. september 2017, klokken 17:08
Sitat fra: ReneM på onsdag 20. september 2017, klokken 16:36
Bytte av DAB antenne (garanti)

Den liker jeg :+1:    Hadde du klaget på den tidligere ??

Nei. Klaget om det når jeg avtalte service. Har aldri brydd meg om det fordi jeg kunne velge FM. Men de tok den uten problem. Kortslutning i antenne var problemet.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA