Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ekstralys

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:23

« forrige - neste »

Ellerikke

Da var 30000km service unnagjort hos VW i Kongsberg , 2001 spenn inklusive pollenfilter. Det er godt betalt når en ser på sjekkpuntene selv om det jo er mye billigere enn Nissan...
Blå e-up!

hstad

Har akkurat bestilt ny E-up. Forhandler ringte meg i går og sa at det var kampanje nå med 3 års service inkludert:), da sparte eg dei 2001 kronene;)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

odahle

Noen som har fått/tatt en sjekk på kapasiteten i batteriet ved service? Skal ha bilen inn på service nå snarlig (21.000km). Fikk forøvrig oppgitt en pris på rundt 2000, så spent på om det stemmer med resten av dere her inne.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

elektrolux

Godt fornøyd med dårlig ladekabel som gjør at Møller til stadighet skjekker ut og oppgraderer bilen vår på garanti

Slipper dermed å levere den på service.  ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#19
Sitat fra: odahle på mandag 17. august 2015, klokken 12:31
Noen som har fått/tatt en sjekk på kapasiteten i batteriet ved service? Skal ha bilen inn på service nå snarlig (21.000km).

Du skal vel ikke på service før på 30.000km (eller 2 år, men ingen biler er vel så gamle - enda).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Kapasitetet sjekker du best selv ved å kjøre bilen helt tom, og måle hvor mye strøm den trenger for en full opplading. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hottentott33

Sitat fra: elektrolux på mandag 17. august 2015, klokken 14:47
Kapasitetet sjekker du best selv ved å kjøre bilen helt tom, og måle hvor mye strøm den trenger for en full opplading. ;)

Hvor mye strømtap bør en regne?
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Terjer

VW e-up! - Aurskog-Høland

Iluvmyup

Sitat30.000 km service = kr. 2.300,-
60.000 km service = kr. 2.654,-

Etter 60000km, har du merket mye kapasitetstap ?

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Gessa

Hadde bilen på 2 års service hos Møller i Bergen/Nesttun. Det kom på ca 2200 inkludert pollenfilter og kontroll av lakk. Actuator på ladelokket og ny gummiert ladekabel med rett stikkontakt hadde jeg allerede fått ved tidligere garantibesøk. God service på kundemottaket, trivelige folk.

Terjer

Sitat fra: Iluvmyup på torsdag 01. oktober 2015, klokken 17:49
Sitat
Etter 60000km, har du merket mye kapasitetstap ?

Jeg har nå kjørt 70.000 km og jeg har en følelse av at det er noe tapt kapasitet på batteriet, men det er litt vagt. Sommeren i fjor (2014) var veldig varm mens denne sommeren var litt mindre varm,så ca 10-20 km lavere rekkevidde fra sommeren 2014. Fra temperaturer på ca. 28-30 grader på dagtid, med 20-25 om morgenen, til 2015 sommeren med rundt 20 på dagtid og 14-15 på morgenen. Nå i høst byttet jeg dekk og felger, samme type dekk som bilen ble levert med, men en annen type felger. Nå når jeg aldri tidligere estimert rekkevidde ved start, 2014 lå den helt opp til 167 km, mens nå er maks 135/145?

Jeg har ikke målt hvor mye strøm det går med for å fylle batteriet fra tomt til fullt, men ved anledning skal jeg sjekke dette.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Terjer

Sitat fra: Elmo på torsdag 01. oktober 2015, klokken 21:45
Sitat fra: Terjer på lørdag 05. september 2015, klokken 13:04
Sakset fra fakturaen:
"Går det å kode så baklys er på ?"

Automatisk tenning av lys (også baklys)

Takk for info. Jeg så den posten tidligere men jeg bryr meg ikke om å gjøre det slik. Jeg har som vane å alltid skru på lysene manuelt, men spurte Møller om dette fordi jeg synes det er tåpelig med den type kjørelys som nye biler leveres med og jeg har hørt at på nyere e-up kan dette omprogrammeres, så da hadde jeg et håp om at det også skulle være mulig på 2014 e-up!
VW e-up! - Aurskog-Høland

aageaasved

1900.- for 30000 km service hos bilsentret Namsos.fornøyd ja ;D

Iluvmyup

2300kr for service hos møller bil Gandal/Sandnes, 30,000km

Dette var inkl. justering av kjørelys 100 kr.

Skuffet av at ingenting som har med batteriet ble sjekket utenom å se på det fysisk. Batteriet er jo 80% av bilen :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA