Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S på finn.no

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:20

« forrige - neste »

QM1

Møller Elverum tar 2.500,-.
Var veldig i tvil om jeg skulle ta 30.000 service nå, eller bare hoppe over det.  Når jeg leser opp regnummeret kan verkstedet informere om at høyspenningsbatteriet skal byttes på bilen. Dette gjelder jo ikke alle, men jeg angrer ikke på at jeg bestemte meg for å ta service til 2.500,-, når resultatet blir nytt batteri i bilen.
e-Golf 2015 uten VP, 11.000km 31.08.15, fornøyd så langt.

Chivas

Er det noen som har testet service på andre verksteder som snapdrive o.l.? Kan jo være noen grunker å spare på det.

Bob

Jeg nermer meg mitt første service på 30 000 km snart og ser at det er et punkt hvor de justerer lys men ingen er sikker på hva som egentlig har skjedd. Jeg har da bestemt meg får å gjøre noe referansemål ved å lyse opp mot en vegg og markere distansen på bilen fra veggen og tegne ut eller ta bilde av høyden av lysene osv.

Hvis jeg kan bevise at de ikke faktisk har gjort noe med lysene er det bare et punkt som de har skrevet for å ta penger fra folk siden det er så få ting som trenger å bli sjekket på en elbil. DA blir det en liten praterunde med sjefen på Møller Forus.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

geear

Sitat fra: QM1 på fredag 25. november 2016, klokken 14:18
Møller Elverum tar 2.500,-.
Var veldig i tvil om jeg skulle ta 30.000 service nå, eller bare hoppe over det.  Når jeg leser opp regnummeret kan verkstedet informere om at høyspenningsbatteriet skal byttes på bilen. Dette gjelder jo ikke alle, men jeg angrer ikke på at jeg bestemte meg for å ta service til 2.500,-, når resultatet blir nytt batteri i bilen.
Vet du hva som var årsaken til det? Er vel en tibakekalling av noe slag..
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

QM1

Tipper bilen min er i gruppen biler som blir beskrevet nederst i denne posten(jeg fikk bilen utlevert des 2014):

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24089.msg410754.html#msg410754

Forskjellen er at jeg ikke ble kontaktet av Møller, men at det var først i det jeg tok kontakt at de opplyste om dette.
Jobbkode: 93a8, han på Møller nevnte noe om at batteriserien i min bil ikke ville holde ut garantien, og at de derfor vil bytte det først som sist.
Har ikke merket noen degradering av batteriet selv, men det ville vel kommet etterhvert da.
e-Golf 2015 uten VP, 11.000km 31.08.15, fornøyd så langt.

geear

Ok. Min er reg 27/11-14, men vet ikke produksjonsuke.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

torgrand

Gromstad Auto Arendal, 60k på min 2015 modell, 3998
Utvidet inspeksjon: 1000
Service: 2251
Filtre: 583
Lysjustering: 161

leifhar

Betalte 2999.- Bilen var da to år gammel og hadde gått ca 24 000. Trodde først det var 2500.- men så kom 500 for justering av LED-lys i tillegg.

Chivas

Sitat fra: stephenli på fredag 02. desember 2016, klokken 09:26
Jeg nermer meg mitt første service på 30 000 km snart og ser at det er et punkt hvor de justerer lys men ingen er sikker på hva som egentlig har skjedd. Jeg har da bestemt meg får å gjøre noe referansemål ved å lyse opp mot en vegg og markere distansen på bilen fra veggen og tegne ut eller ta bilde av høyden av lysene osv.

Hvis jeg kan bevise at de ikke faktisk har gjort noe med lysene er det bare et punkt som de har skrevet for å ta penger fra folk siden det er så få ting som trenger å bli sjekket på en elbil. DA blir det en liten praterunde med sjefen på Møller Forus.
Har du hatt service enda? Er spent på konklusjonen angående lysjustering :) Ser jo ut til at dette gjøres på samtlige biler - noe som synes litt snålt.

Bob

Sitat fra: Chivas på tirsdag 03. januar 2017, klokken 09:22
Sitat fra: stephenli på fredag 02. desember 2016, klokken 09:26
Jeg nermer meg mitt første service på 30 000 km snart og ser at det er et punkt hvor de justerer lys men ingen er sikker på hva som egentlig har skjedd. Jeg har da bestemt meg får å gjøre noe referansemål ved å lyse opp mot en vegg og markere distansen på bilen fra veggen og tegne ut eller ta bilde av høyden av lysene osv.

Hvis jeg kan bevise at de ikke faktisk har gjort noe med lysene er det bare et punkt som de har skrevet for å ta penger fra folk siden det er så få ting som trenger å bli sjekket på en elbil. DA blir det en liten praterunde med sjefen på Møller Forus.
Har du hatt service enda? Er spent på konklusjonen angående lysjustering :) Ser jo ut til at dette gjøres på samtlige biler - noe som synes litt snålt.

Har service denne kommende mandagen (09.01)  ;)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

TM

Er det ikke bedre å gi beskjed på forhånd om at du ikke ønsker lysjustering hvis du er fornøyd med det slik det er ?

Chivas

Poenget er vel å sjekke om Møller tar betalt for noe de ikke utfører :-) ikke helt uvanlig rundt omkring dessverre :-\

Lible

De fleste bilforhandlerne tar betalt for ting de ikke utfører, men ofte er det vanskelig å kontrollere. Om de "utfører" ting på papiret, er det uansett veldig ofte overprisede tjenester som utføres med harelabb.

Når Møller nå går ut å sier de justerer LED lysene, da tydeligvis til priser som spriker mellom 161 og 500 kroner (så langt), er hele formålet med justeringen enten bløff, eller en meget dårlig patent fra VAG sin side som burde gå under garanti. 



Bob

Her er bildene med før og etter service. De tok ikke betalt for servicen da jeg har 5 års gratis service avtale med de og det eneste jeg betalte var for lånebil og at de byttet vindusviskere foran.

De bildene er dog tatt på litt forskjellige tider på dagen men burde være godt nok at du kan se hvordan lyktene lyser på veggen. De er tatt samme sted med samme avstand til veggen utenom det første bildet med fjernlys på, den var litt nærmere veggen (ca en billengde).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

Chivas

Ok, så da er konklusjonen at de har justert lysene? Kan se slik ut  :blank:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA