Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ekstralys

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:19

« forrige - neste »

Beamer Screamer

1. års service iOn. BOS Skøyen: 3150 kr.

"Systematiske operasjoner" utgjorde ca 1500 kr
Batterisjekk utgjorde ca 600 kr
Bytte av pollenfilter utgjorde ca 1100 kr hvorav 900 kr var for jobben!

Ved neste service bytter jeg filter selv. Alternativt søke jobb som pollenfilterbytter hos BOS - godt timebetalt tydeligvis!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

M-ion

Hei
Her er priser fra Andresen Bil i Ski på Ion vedr service for år 1 til år 5, fikk dette skriftlig nå:

Prisene for service på Ion oddetallsår: 3490,- og partallsår som er stor service 5490,-.

Noen andre som har hyggeligere priser i Oslo/Akershus?
2015 Peugeot Ion med DEFA kupevarmer og gummimatter fra Gytis AUTEK

goggo

Har hatt "liten" service, ved 49900 km, på min C-Zero denne uken, i Kristiansand.
Det var stor service på bilen på merkeverksted i Oslo området for et år siden, ved ca 40000 km.

Sendte ut forespørsel om pris til mitt lokale merkeverksted (Abrahamsen bil), og til to frittstående verksteder.
Jeg informerte om at de ikke behøvde å bytte kupefilter eller fylle spylervæske og sjekke lyspærer og viskergummi etc. Slikt gjør jeg selv.

Jeg fikk kun ett svar på min email, og det var fra Vågsbygd Bilverksted. 
Dette tilbudet var på 1000,- kr, inkl verkstedmateriell og MVA og alt annet :)

Jeg valgte å besøke Abrahamsen bil (merkeverkstedet) for å spørre om de ikke ville gi meg et tilbud.
De var tydeligvis ikke særlig interessert i å gi noen pris på forhånd, men de sa at det ville bli mellom 4000 og 5000 kr avhengig av hvor mye deler som måtte byttes.

Så servicen ble gjennomført hos Vågsbygd Bilverksted for kroner 1000,- , og det virket som om de var profesjonelle og visste hva de gjorde.
http://vaagsbygdbilverksted.automester.no/ 
De sjekket i følge serviceskjema for C-Zero, og de stemplet boka i bilen (hvilket ingen av merkeverkstedene har giddet å gjøre på tidligere servicer, men heldigvis fikk jeg fakturakopiene fra forrige eier)

Vågsbygd Bilverksted kunne ikke ta kapasitetsmålingen på batteriet, men jeg skal sjekke batteriet selv med CaniOn og KW måler, og kommer til å lage et dokument med resultatene. Dette dokumentet underskriver jeg og beholder for meg selv i tilfelle det skulle dukke opp en garantisak på batteriet senere en gang.

IKKE Fxxx om jeg skal betale merkeverksted  4-5 ganger så mye som det jeg kan få jobben utført for hos et annet godkjent verksted :)

mvh
HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Mr.Zero

Hvis verkstedet har diagnoseutstyr fra Würth (Wow), kan de nå utføre denne berømte batteri-tappe-lade-prosedyren. God nyhet!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

goggo

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 30. oktober 2015, klokken 23:12
Hvis verkstedet har diagnoseutstyr fra Würth (Wow), kan de nå utføre denne berømte batteri-tappe-lade-prosedyren. God nyhet!
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Fanafjord

Etter EU-regelverk kan uavhengige verksteder delta i kurs hos Peugeot/Citroen/Mitsubishi til samme betingelser som medarbeidere fra fag-verkstedene. Det er bare å melde seg på og få opp konkuransen.

Mr.Zero

Sitat fra: goggo på lørdag 31. oktober 2015, klokken 19:02
Sitat fra: Mr.Zero på fredag 30. oktober 2015, klokken 23:12
Hvis verkstedet har diagnoseutstyr fra Würth (Wow), kan de nå utføre denne berømte batteri-tappe-lade-prosedyren. God nyhet!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

goggo

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 03. november 2015, klokken 11:07
Fikk dette demonstrert på Würth - dog ikke praktisert på bil. Har akkurat fått utført batterijobben på min bil på merkeverksted, men skal prøve å få gjort dette via Würth-diagnoseapparatet i nær fremtid. Må sette av 6-10 timer..

Nyyyydelig!!!   :) :) :)

Håper Würth forstår at her kan det være kjempepotensiale for å selge inn denne løsningen til de uavhengige verkstedene.

Hugo

 
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Stjerneglis

#53
4.års / 55000 km service gjennomført hos MF Asker & Bærum: 4738,-
Noterte meg kontroll & oppsmøring av bremser foran & bak, ny bremsevæske, kontroll av hjullagre foran og bak, karosserikontroll, nytt pollenfilter etc. Prisen inkl ny viskergummi levert for egenmontering.
God kundeservice og hyggelige medarbeidere på verksted og delelager må også nevnes.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Jørgen Jevne

Jeg har kjøpt en C-Zero nå denne måneden fra forhandler (demobil, pt gått 3000km). Den er 1.gangs reg mai 2015.

Hvordan forholder jeg meg til disse tingene for å beholde garanti? Det står så mye forskjellig der ute, men jeg må altså til Citroen verksted for å beholde garantien? Er serviceintervallene 10.000km hele veien?

Jeg har så langt regnet ut at jeg fikser spylevæske, pollenfilter og vindusviskere selv. Utover dette, noen gode tips man gjør lokalt? Ser at mange kommer unna med en brøkdel av merkeverkstedene, men er dette med garantien som innsats? Er det i så fall noen som har noen virkelig dårlige erfaringer og har brukt garantien som kan komme med gode arugmenter for å "beholde" denne garantien?

Virker som noen fikser mye selv og tar "billig servicer" og heller "sparer opp" til å ta evt. kostnader forbundet med reperasjoner som garantien kunne fikset?

Takknemlig for tips og flott med et forum som deler så flittig!

VanillaBean

Har kontaktet Motorforum i Bærum og Drammen for tilbud på service av iMiev 2 år/40 000 km.
Bærum ga meg tilbud på 4500 kr, men Drammen ga meg tilbud på 4000 kr. I Drammen ville de også organisere lånebil for meg. (Jeg spurte ikke om det i Bærum, da de ble utelukket pga dyrere pris).

Jeg så at noen andre har fått samme service i Drammen for 3500 kr. Har de nylig gått opp i pris? Eller burde jeg prute?
iMiev siden september 2013.

Lynvingen

Bare å ta en ringerunde og matche de mot hverandre.
Jeg bruker alltid Elite Auto i Ski, de er normalt dyre, men matcher alltid priser jeg får tak i andre steder.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Ronnyschafer

Noen som har tatt EU kontroll?
hvor bør den utføres til best mulig pris strekningen Lillestrøm - Oslo - Drammen?

Mr.Zero

Sitat fra: Ronnyschafer på mandag 04. januar 2016, klokken 13:54
Noen som har tatt EU kontroll?
hvor bør den utføres til best mulig pris strekningen Lillestrøm - Oslo - Drammen?

Bergersen Bil på Rasta(?) elsker priskrig! :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

AmocoCadiz

Sjekket servicepriser idag for Peugeot Ion,

1. års service  BOS Økern: 4000 kr.
1. års service  Andresen Bil Ski: 2600 kr.
1. års service  BOS Skøyen: 3000 kr.
Alle sjekket opp mot reg nr for riktig service type, og videre forespurt om ev. ta  pollenfilter selv.
Andresen Bil mente at hvis jeg skiftet selv ville det gi meg problemer hvis jeg måtte reklamere på AC anlegget senere...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA