Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bytte fra miles til km/t?(har kobla fra batteriet på amerikansk mod.)

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

19quiz76

#270
For å slippe å skumme hele tråden; kan noen fortelle om 3.000,- for 4-års service er en ok pris sammenlignet med andre verksteder? Premisset her er at jeg ikke skal gjøre noe selv, så jeg kan heller sette meg inn i hva egeninnsats kan spare meg av kroner når småbarnstiden er over..)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

achipmunk

#271
2 år service pris (Oct 2016)(inkl Bremseservice & mva):


Brennes Auto AS   Sarpsborg   3 990 (med smøring av  håndbrekksbånd),
Vestfold Auto   Sem   4 000,
Buskerud Bilsenter AS   Lier   3 250,
Automobil-Kompaniet AS   Drammen   3 362,
Autopartner AS   kongsberg   3 775,
Ringerike Bilsenter AS    Hønefoss   3 144.

Håper det er nyttig:)

Håkon77

Brennes Auto, Sarpsborg:

Service uten smøring av bremser: 1990kr

Service med smøring av bremser: 3300kr

Service med smøring av bremser og håndbrekksbånd (hvert annet år): 3990kr
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

mack_

1. års service på Trio bilsenter (Nissan-forhandler), Stjørdal: 3.522,-.

Einar_S

Er det noen som vet hva "smøring av bremser" innebærer?
Jeg byttet til sommerdekk i dag og demonterte calipere, klaver og skiver. Sandblåste+slipte skiver og klosser+klaver der de berører hverandre og smørte før montering. Og det tok faktisk over 3 timer. Nå er det jo klart at ettersom det er på egen bil så er man kanskje mer nøye enn på en service. Men caliperene bak kommer ikke akkurat ramlende ut av seg selv!

Jeg mistenker at det kun er smøring uten å fjerne rust. Og da gror jo rust videre om enn i mer begrenset tempo enn uten smøring. Etter 1,5 år begynte skiver foran å vise tegn til rust i anleggsflatene på innsiden.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Rasmus.B

#275
Er vel ingen calipere som ramler ut av seg selv, men var det vanskelig å få de av syns du?
På min Leaf er det kun en bolt som må av, og så er det bare å vippe kaliperen opp over klossene og dra av. Samme forran. Var det anderledes hos deg?
Enig at det å smøre uten å fjerne rust ikke er bra nok.
Jeg demonterte også klavene og fjernet rust med en roterende stålbørste. Sikkert greit å sandblåse de, men jeg har ingen sandblåser. Ble skinnende rent med stålbørsten. Klossene forran må nok skiftes til høsten. Da vil  de ha gått over 110.000Km. Bak klossene ble skiftet ved drøye 100.000Km.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Glan

Jeg fikk pris på 3. Års service hos Ålgård auto Sandnes på 3847,-
Syntes det er dyrt.

BulletBob

Snart tid for LeafService. Om jeg velger en rimeligere og ikke-Nissan verksted, betyr det at jeg går glipp av programvare oppdateringer?


downlow

Sitat fra: BulletBob på torsdag 27. april 2017, klokken 12:50
Snart tid for LeafService. Om jeg velger en rimeligere og ikke-Nissan verksted, betyr det at jeg går glipp av programvare oppdateringer?

Ja det vil du ikke få da, desverre.
2017 Leaf Tekna 30 kWh

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Powerflux

Sitat fra: tomrh på torsdag 27. april 2017, klokken 20:15
Oppdatering P3227 skulle jeg med glede ha unngått!..
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23699.msg561467.html#msg561467
Samme her :-\
GOM````s ørlille forbedring i å feilberegne rekkevidde oppveies på ingen måte av ulempene P3227 dro med seg  >:( :-1-:
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

bob-bob

1. års service kr 3150,- ( Nissan merkeverksted etter litt pruting...) 8)

Powerflux

Sitat fra: Håkon77 på onsdag 15. mars 2017, klokken 09:00
Brennes Auto, Sarpsborg:

Service uten smøring av bremser: 1990kr

Service med smøring av bremser: 3300kr

Service med smøring av bremser og håndbrekksbånd (hvert annet år): 3990kr
Ringte Brennes nå for 4 års service men da var det plutselig ikke 1990 likevel.
Kr. 2750 for det var jo tross alt bremsevæskeskift må vite.....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Leif Leaf

4. års service kr 3.300.- (Nissan merkeverksted)
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

kjbu

Prutet 4.års service på 2013-modell til :
3500kr hos Brennes Auto i Sarpsborg INKLUDERT EU-kontroll  :P

(Hedin Bil i Strømstad, Nissan forhandler, tar 3165 SEK for 4.års service, før eventuell pruting)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA