Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bytte fra miles til km/t?(har kobla fra batteriet på amerikansk mod.)

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

Recursos

#180
Fikk idag et tilbud på 1.795,- av Mekonomen Lillestrøm.

Dette var inkludert den "ubrukelige" batterirapporten og alt det andre som BNH gjør, men uten programvareoppdatering (noe som ikke er påkrevd av Nissan iflg. Mekonomen)

Er det kun BNH som har mulighet til å oppdatere programvare? Er det noe å hente her, eller kan denne oppdateringen glatt hoppes over?


Edit: snakker her om 1.års service
2015 - Leaf Nordic 6,6kW

tomrh

Sikkert forskjell på modellene. Men vi har hatt bare en service på vår 12-mod høsten '14 (+ at forrige eier tok en service). Snart går garantien ut, aner ikke hvilke oppdateringer vi har gått glipp av, men alt har virket bare helt knirkefritt! 8) Beste bilen vi har hatt rent driftsmessig. Skal selv skifte kupefilter nå og gå over bremsene før vinteren.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

seidl

Betalte 1550,- kr for 2års service hos et meca verksted i Trondheim. En mer normal pris for service på elbil en nissan forhandlere operer med!
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Powerflux

Sitat fra: seidl på fredag 16. september 2016, klokken 18:00
Betalte 1550,- kr for 2års service hos et meca verksted i Trondheim. En mer normal pris for service på elbil en nissan forhandlere operer med!
Er dette med den obligatoriske bremsesmøringen og den helt meningsløst ubrukelige batterirapporten?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Einar_S

Sjekk/smøring av calipere er jo noe som passer å gjøre ved bytte sommer/vinterdekk eller motsatt.
Hva med å bruke et dekkhotell som kan tilby denne servicen, eller gjøre det sjæl?

Man kan jo lure på om det ikke er en designfeil å montere skivebremser bak på en bil som stort sett beveger seg i hastigheter under 100Km/h og regenererer istedenfor å skrubbe. Så det er nok like viktig å holde skivene fri for rust som å smøre caliper sleidene.

Så når du spruter felgrens så ikke vær redd for å få endel av den på skivene. Den eter rust.

Ellers er punktene på service skjema stort sett "K" = kontroller. Og det tar ikke mye tid i de (fleste) tilfeller der K=OK.

Nå er det klart en fordel å ta en opptelling av tommeltotter (2 stk. er optimalt) før man tar servicen selv, men det er ikke raketteknologi.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

tomrh

Sitat fra: Einar_S på fredag 23. september 2016, klokken 01:35
Så det er nok like viktig å holde skivene fri for rust som å smøre caliper sleidene.
Dette kan gjøres ved å legge inn en rutine med en obligatorisk kraftig oppbremsing i ny og ne. Om man starter kjøring med fulladet batteri er det jo ingen regenerering, da er det perfekt tidspunkt å bremse litt ekstra opp i første nedoverbakke, foran første lyskryss etc.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Vegard Myrvang

Nissan Leaf Nordic 6.6Kw 2015 hvit perlemor

DannyRS

Sitat fra: DannyRS på tirsdag 06. september 2016, klokken 10:50
Hentet i går inn noen priser for 2 år / 60 000 km service. Alle prisene inkluderer pollenfilter, smøring av bremser, bremsevæske og "kontrollpunkter iht serviceskjema".

Brennes Sarpsborg: 3990,-
Vestfold Auto: ca 4000,-
SnapDrive Moss: 2904,-

Aleco, hvis tilbudet du har fått fra snapdrive inkluderer både smøring av bremser og bremsevæskebytte er det en meget hyggelig pris.

Noen som har prøvd ut nissans prisløfte?
Oppdatering:
Brennes matcher prisen til snapdrive. Meget bra.  :)
'14 Nissan Leaf Acenta

Aleco

#188
Sitat fra: DannyRS på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 20:15
Sitat fra: DannyRS på tirsdag 06. september 2016, klokken 10:50
Hentet i går inn noen priser for 2 år / 60 000 km service. Alle prisene inkluderer pollenfilter, smøring av bremser, bremsevæske og "kontrollpunkter iht serviceskjema".

Brennes Sarpsborg: 3990,-
Vestfold Auto: ca 4000,-
SnapDrive Moss: 2904,-

Aleco, hvis tilbudet du har fått fra snapdrive inkluderer både smøring av bremser og bremsevæskebytte er det en meget hyggelig pris.

Noen som har prøvd ut nissans prisløfte?
Oppdatering:
Brennes matcher prisen til snapdrive. Meget bra.  :)
F..... betalte 3999,- i dag for å sitte pal på Brennes Auto i fire timer uten tilgjengelig leie- eller lånebil :'(

Den der svei noe skikkelig.

hamkeng

#189
Flesland Auto. Bergen

2. års service:

Batteritest                      kr.        0,-
Service 2. år                  kr. 1 110,-
Bremsevæske                kr.    111,25
Arbeid  0,66 timer          kr.    713,63
Inn og utmont. bremser  kr.    760,-
Kupe- og pollenfilter       kr.     390,-
Rattstammekontroll        kr.         0,-
Verkstedmateriell           kr.        39,96


Sum:                              kr. 3 135,-  inkl.mva.


Godt fornøyd med pris og service.

1. års kontroll for ett år siden kostet ca. kr. 1 500 ,-  (ingen smøring av bremser og utskift av bremsevæske)
Peugeot e208
Leaf Tekna 2014
Peugeot iOn 2014 til kona

kavorland

Hadde Leafen inne til 1. gangservice, ett år eller 30k hos Sande auto Drotningvik Bergen der den også var kjøpt sept. 2015.

Har passert 30k, og den siste tida var det vore ulyd frå bremser bak ved rygging.
Fekk gjort service på 2 timer medan eg venta.
Alt  som skulle sjekkast på 1 gangs vart gjort, itillegg til reingjering av tromler utan tillegg i pris for 3050.-

Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

Vaagen

BNH Oslo skal ha 3990,- for 5. års service (150'K) Den servicen tar vel samme tid som 3. års.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

SveinT

#192
Jeg kjøpte en 2012 Leaf av en bruktbilselger / firma i Oslo for et år siden, jan. 2016.
Bilen ble da kjørt ut fra service hos autorisert verksted og rett på en biltransporter til jobbadresse i Skien.
Da var det kaldt, og jeg hadde i slutten av 2015 bomma på et kjøp av en Leaf
fra sørstatene hvor "toppen" av driftsbatteriet var tatt..
Manglet to barer, men fikk heldigvis reversert kjøpet av selger i Agder.
På denne var det også et dårlig startbatteri (syrebatteri), og jeg leste på et forum
at det hadde vært en del reklamasjoner på disse.

Det var da det første jeg sjekket på Leaf nr 2 da jeg fikk denne levert.
Startbatteriet hadde en spenning på under 12V da jeg fikk bilen.
Og etter opplading mistet det fort spenning.

Jeg skrev en epost til autorisert verksted, godt dokumentert med bilder,
og lurte på hva dette var for noe til service.
Det kom svar tilbake ganske fort, hvor de beklaget det hele bla bla,
de pleide å sjekke batteri, og topplade,
og jeg kunne få gratis EU-kontroll som kompensasjon.
Men det var fra min side ikke spesielt aktuelt når jeg ikke bor i Oslo...
Og at jeg måtte bytte alle viskerbladene også var en annen side av saken..
Den på bakruta, som jeg fant ny hos torshovbil, var så dårlig at den hadde begynt å gå i oppløsning.
Så jeg lurte litt på hva som var gjort på den servicen i grunn!  :-\

Vel, sommeren gikk så , uten problemer  :)

Så gikk det mot desember, og jeg fikk påminnelse om EU-kontroll.
Jepp, det skulle vel være greit... det hadde jo vært service på bilen samme år...
Og bilen var jevnlig rengjort, passet på og påkostet lanolin antirustbehandling etter kjøpet...
Bilen blir i hovedsak brukt til arbeidskjøring tur/retur 6 mil pr dag,
og i en ganske kupert løype, så bremsene blir også brukt.

EU-kontrollen ble tatt hos autorisert verksted i Skien.
Ikke godkjent! Må bytte klosser og skiver fremme og smøre opp calipere.
Snaue 5000 kr ville de ha for den jobben.
Da har bilen gått 13000 km etter service hos autorisert verksted i Oslo, innenfor et kalenderår.
Der det står på skjema som jeg har, at bremser er smørt, klosser og skiver er ok.

Hvorfor jeg skriver dette ?
Jo, på grunn av at jeg skrev en lengre epost inn til verkstedet,
henviste til tidligere kontakt og hvor jeg hadde vært med bilen.
Spurte også om hvor mange ganger i året det måtte tas service på bilen,
for at bremsene skulle fungere tilfredstillende... etc..

Svaret jeg fikk så mest ut som om det var kopiert inn,
og var bare henvisninger til salting, og hvordan bremsene skulle brukes på denne elbilen,
for å unngå problemer..  Jeg har selvfølgelig all korrespondanse liggende...
Ingen konkrete svar på mine spørsmål, hvorfor bilen er underkjent samme år som den har vært på service.
Da valgte jeg å ikke følge opp igjen. Så havnet jeg her.

Vel, siden jeg ikke er helt ukjent med å skru på biler og motorsykler,
så har jeg selv tenkt å plukke ned Leaf-caliperne for å se hvordan det ser ut.
Et bra kamera har jeg også.
Så det kan godt hende jeg poster mer etter hvert.

Ellers er jeg veldig fornøyd med bilen, perfekt til det jeg skulle bruke den til,
arbeidsbil frem og tilbake til jobb.  Summer og går med total kjørelengde 45000km,
tanker kaffe på bensinstasjonene og smiler (foreløpig) gjennom bomringen Bypakke Grenland.  ;D
Nissan Leaf 2012
Hyundai Ioniq EV 2020

lou surfou

Har hatt service hos BNH på Rud utenfor Oslo.
1 års: 3200 kr
2 års: 4000 kr
Har nå bestilt en time for 3 års service om 10 dager.
Har hele tiden tenkt at de tok seg godt betalt for det; men dilemaet mitt var at jeg vil helst kunne vise at dette ble gjennomført hos BNH dagen jeg selger bilen (om ett år tenker jeg).

Men høy fjorårets pris fikk meg til å tenke annerledes for 3års, og hadde ikke svart på deres påminnelser.Derfor ringte de meg, og da jeg tok opp dette med pris, kom de med en lavere pris på 3200 kr på telefon.
3 års service skal it ugangspunkt koste litt mindre enn 2 års, men dette tenkte var ikke så galt.
Leaf Acenta 2013 24 kWh, levert jan 2014,  Nesøya Asker kommune

bjorn_2390

Mottatt tilbud fra nissanforhandler Tungen i Lillehammer (Oppland).
4-årsservice kr. 3636,-.
Blå Euro-Leaf (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA