Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bytte fra miles til km/t?(har kobla fra batteriet på amerikansk mod.)

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

Olee

Nei den må ikke det. Men uten utført service vil nok forhandler krangle med deg hvis noe ryker innenfor garantien! Skal du til Bergen så tar du det hos Flesland Auto :)

Kåre_S

Witro Bil i Trondheim påstår at de matcher prisen dersom du får et pristilbud fra et annet verksted. Jeg ser her at det er mange som har fått mye billigere service hos Meca og Mekonomen. Aksepterer ikke Witro pristilbud fra disse? noen som har fått noe billigere service hos Witro enn ca 3800-4000?

Hilsen en som ikke har vært på sin første service ennå med trekkoppbilen..
Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

Mazzbot

Fikk følgende pris av de 3 aktuelle . Jeg har aldri eid en bil før så dette blir min første service , antar at Autocenteret og Bil tunet på Voss er autorisert Nissan verksted derfor så dyre . Noen som har erfaring med Flesland auto ? Flinke ? Pålitelige ?

Autocenteret åsane 2800 ,-
Bil tunet Voss 2500
Flesland auto 1500
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Olee

Sitat fra: Mazzbot på mandag 04. juli 2016, klokken 13:21
Noen som har erfaring med Flesland auto ? Flinke ? Pålitelige ?
Ja, flinke de, er jo heller ikke så veldig mye å gjøre på Leafen. Du får i tillegg gratis bilberging om du skulle gå tom for strøm eller andre årsaker. Kan jo alltids få bruk for det  8) Fra nettsiden deres:
SitatVi er sikre på at en bil som får stell og blir kontrollert jevnlig er mer pålitelig og driftsikker. Får du strøm/ladeproblemer etter en service hos oss, blir du berget uansett tid på døgnet og uansett hvilken dag det er, i hele norden. La gå, -vi berger deg uansett årsak! Rekkeviddeangst er historie. Kostnadsfritt – Ingen egenandel. Denne garantien gjelder i et år fra siste service hos oss.

Sele

Jeg har fått pris fra et uavhengig verksted på service av Leafen.
3150,- ink batteribevis/service og ytterligere 820,- for bremseservice om det må tas.
Det blir i såfall en totalpris på kr 3970,-

signal

Sitat fra: D9 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:15
Kan noen sette dette i system? I f.eks google spreadsheet sortert på fylke?
Jeg kan godt gjøre det om trådstarter kan legge inn linken til spreadsheetet i første tråd når det er opprettet.
Er jo fryktelig uoversiktlig å gå gjennom side opp og side ned når denne tråden blir lang.

Helt enig. Vil legge til at jeg betalte hos Auto88 på Eide i Møre og Romsdal.
Service hette Årsservice El 3 år. Pris: Kr 2792,00 + moms.
Prisen inkluderte skifte av lokket på hurtiglader kontakten. Luftfilter , bremserens, Batteritest, totalt 28 inspeksjonspunkt. Utført 04.07.2016.
Vil legge til at selv om jeg har egenimportert USA bil så ble jeg veldig godt mottatt og det kom ikke et eneste negativt ord om det. Veldig fornøyd.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic
2015 Mitsubishi Outlander, Sølv Metallic

HenrikRH

Hadde førstegangsservice på min idag på Solum Bil i Larvik.
Kostet 3380,-

Meget fornøyd, var to aksjoner på den. Tok 3 timer.
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-

Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

HenrikRH

Sitat fra: Sele på mandag 04. juli 2016, klokken 14:33
Jeg har fått pris fra et uavhengig verksted på service av Leafen.
3150,- ink batteribevis/service og ytterligere 820,- for bremseservice om det må tas.
Det blir i såfall en totalpris på kr 3970,-

Hei.
Jeg hadde i tillegg til vanlig service, service på bremsene. Dette er en aksjon som bilverkstedet mitt betalte da det var Nissan som krevde at dette skulle gjøres for at garantien skulle gjelde.
Det er ikke din feil at bremsene er potensielt dritt på bilen, så det må de betale for.
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-

Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

Øyvind Bredland

Heia

Er det noen som vet om et sted som tar 1.gangs service på en Leaf i Stavanger? Har bare en bil så å ta fri en dag for å levere bil hos Ålgård i Sandnes er litt bortkasta tid for meg.

tomrh

Det virker som om Nissan gjør garantiaksjoner bare når bilen er på service. Hvis man da ikke har bilen jevnlig på service, finnes det en oversikt over aksjoner man har rett på å få utført?

(Vi har også en i-MiEV og der kommer det brev om garantiaksjoner som man kan få utført uavhengig av om bilen er på service).
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Sele

Fikk nå pris på service fra merkeverksted 3267,- Noe som er vesentlig billigere en prisen jeg fikk fra et uavhengig verksted 3970,-

Aleco

Fikk tilbud på 1715,- for annengangssørvis hos SnapDrive. Hørt en del om dem på radioen, men er det noen som har erfaringer? BNH skulle ha nesten 5000,-

AppleKnocker

SnapDrive: jeg mener å huske at de ikke vil ta service på Leaf. Det har åpenbart endret seg. Hvor i landet er dette?

Ellers har jeg en fornemmelse av at de kanskje er i overkant ivrige på å foreslå reparasjoner som muligens ligger i grenseland for hva som er nødvendig, spesielt hvis det er kone eller samboer som leverer bilen og står som eier. Fornemmelse må tolkes som en svakere grad av fakta enn en konkret mistanke, selv om jeg har én selvopplevd episode. Dessuten tror jeg dette gjelder svært mange verksteder, merke- og uavhengige.

Oppsummert: prisen er god og SnapDrive er neppe verre enn andre i denne bransjen.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Aleco

Leste litt rundt og så at det var tilfelle flere steder at de la på noen ekstra feil, men jeg er klar over at ikke stort skal måtte byttes på Leafen annet enn pollenfilter. Dette var SnapDrive i Moss. Tenker jeg skal prøve dem og si hvordan det går. Hørte med noen uavhengige verksted i nærheten, men de tok ikke elbiler og Mekonomen svarer meg ikke.

DannyRS

Hentet i går inn noen priser for 2 år / 60 000 km service. Alle prisene inkluderer pollenfilter, smøring av bremser, bremsevæske og "kontrollpunkter iht serviceskjema".

Brennes Sarpsborg: 3990,-
Vestfold Auto: ca 4000,-
SnapDrive Moss: 2904,-

Aleco, hvis tilbudet du har fått fra snapdrive inkluderer både smøring av bremser og bremsevæskebytte er det en meget hyggelig pris.

Noen som har prøvd ut nissans prisløfte?
'14 Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA