Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bytte fra miles til km/t?(har kobla fra batteriet på amerikansk mod.)

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

PNR1A

#150
I tilbudet jeg fikk fra BNH Oslo forrige uke, 3 års serviceavtale (HVIT - Standard serviceavtale) koster 10.350kr.

EDIT: I tilbudet jeg fikk fra en VW forhandler i Oslo er 3 år serviceavtale 3600kr
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Øyvind.h

Stemmer det at Leaf må ha service hvert år? Oppdaget ved salg av Leafen at det står årlig service i serviceheftet (dvs forhandler har fylt ut når neste service skal være).

Ble overrasket da jeg regnet med det var annenhvert år. Kjøper hadde sjekket, men brydde seg lite om at forrige service hadde vært for 18 måneder siden.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tomrh

Hvert år eller hver 30.000 km, det som kommer først.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Øyvind.h

Aha. Lurte på om det var forhandleren som gjerne ville ha mer besøk enn nødvendig. Fant ikke intervallene spesifisert andre steder enn i kulepenn.....

Bra servicene har blitt billige. Og hadde jeg beholdt bilen hadde jeg nok klart meg med annenhvert år.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tomrh

#154
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 10. april 2016, klokken 12:05
Og hadde jeg beholdt bilen hadde jeg nok klart meg med annenhvert år.
Det er i grunn bare bremsevæskeskift som må gjøres av verksted. Resten klarer man fint å gjøre selv. Hentet en pakke nå på fredag med kupéfiltre til fremtidige skift, og det er en fin tråd her som beskriver skift av reduksjonsgearolje. Bremseklosser er mye lettere å skifte enn folk tror, og de fleste har vel LeafSpy som har god kontroll på batteriet (forhandler gir uansett bare en verdiløs rapport, ingen målte Ah). Tok en service ved 40.000 km, men jeg skal ikke på flere servicer, garantien er snart ute uansett. Klarer fint å passe på bilen selv.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

BE

Sitat fra: Jako på søndag 10. april 2016, klokken 00:38
Da er dem snille der borte for her hos Birger i Oslo tar dem halv pris på skifte av dekk vis den tas sammen med service.
Det er vel heller et tegn på grådighet i Oslo... De må tross alt av med hjula når dem smører opp de ømtålige bremsene på Leaf, og da er det minimalt med ekstraarbeide å skru på det andre hjulsettet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Truls123

5 års service, Vestfold Auto Tønsberg, prutet til kr 4000 (inkl. frostvæske bytte)

PNR1A


Dette fikk jeg på Mekonomen i Oslo/Alnabru. De kunne ikke garantere for pris på tredje service.

1. år - 2100kr
2. år - 3600kr
3. år - 3300kr
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Hempe

1. gangs-service på leaf'n i dag. Den ble utført hos Kvam Mek. Verksted, og prisen inkl. materiell (spylevæske og kupéfilter) var kr. 2350,- Og fikk låne et realt beist av en Isuzu Artic Truck hele dagen inkludert.
Ikke så hakkandest gæli det vil jeg si :)
Og Elmer har da rullet snaut 20K i løpet av sitt første leveår, og alt sto bra til.
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

silver_fox

Nettopp kjøpt en brukt Leaf (Gratulerer til meg selv), den fylte 4 år nå i mai, og den ble levert ferdig godkjent for 2 nye år, i tillegg ble service utført. Spurte i forbindelse med dette om hva neste års service ville koste, og svaret var kr 3000,- inkludert mva. Dette var hos Auto 8-8, på Eide på Nordmøre.

LadyGodiva

Jeg betalte 2200 for service hos Meca på Heimdal i Trondheim.
(Ringte Witro først, de skulle ha 4300,- noe som for meg var helt uaktuelt)

kodalse

2200 var en meget pen pris.
Betalte selv 3200 for servicen med bytte av bremsevæske hos Mekonomen på Sluppen.
Fikk samtidig gjennomslag for argumentet "Både du og jeg vet at service på Leaf er latterlig enkelt, så da tar du vel EUkontrollen til samme prisen!? - Det er i orden!"
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

mskogly

Fikk info fra Witro bil i Trondheim i dag.

"En Nissan Leaf er bygd opp identisk som en vanlig bil med bensin/dieselmotor, sett bort i fra at motoren er en el motor og at bilen har ett batteri i stedet for diesel/bensintank. Bilen har ett serviceintervall på 30 000km eller hver 12'e mnd. Det som inntreffer først. Det er i hovedsak 2 typer service, som er 1,3,5 og 2,4,6 år. Eu-kontroll og service kan ikke sammenlignes, og eu-kontroll er heller ikke før bilen er 4 år. På alle service skal det utføres: Batterirapport, bremseservice med full demontering av bremsene, skifte av pollenfilter, smøring av ladekontakter, feilkoderapport, og en lang rekke sjekkpunkter/kontrollpunkter. Bremsevæske skal byttes hvert 2'e år. Vi har også skifte av batteri i fjernkontroll på 2 års service, da vi har erfart at det varer i ca. 2 år.

Prisen hos oss ligger fra 3934,- til 4681,- inkl.del/arb/mva"

Jeg sendte et oppfølgingsspørsmål: - Endel av dette er det vel greit å skifte selv, som kupefilter osv. Og bremsene kan man vel få luftet/byttet veske på hvor som helst. Hvilke deler av servicen er det man må følge for at garantien skal gjelde?

Svar: "Alle punkter i sjekklisten skal utføres for at en korrekt service skal være godkjent. Hvem som gjør det kan ikke Nissan legge noen føringer for."

Er det noen som har en komplett liste over sjekkpunkter?


LadyGodiva

Sitat fra: mskogly på onsdag 29. juni 2016, klokken 11:05

Er det noen som har en komplett liste over sjekkpunkter?

Denne sjekklisten fant jeg på dette forumet for en tid tilbake

Mazzbot

Må bilen på service hvert år / 30 000 km ? Noen som har tatt service på bil tunet på Voss eller Autocenteret I Bergen?

Hva er ulempen om en ikke tar service hvert år ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA