Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S Dual motor

Startet av Guybrush, søndag 12. oktober 2014, klokken 14:25

« forrige - neste »

sigurdi

Betalingen blir nok i form av økt grunnpris iløpet av høsten.
Så de som får produsert bilen nå om dagen og får med utstyret, får litt ekstra på kjøpet. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

TimboDuck

Jeg bestilte i slutten av juni med leveranse i mars, nettopp for å være "sikker" på å få med ACC om det ville komme til høsten. Nå håper jeg dette er i boks, nettopp pga NCAP 2014, men vi får bare se. Fikk lagt på black headliner når det kom, noe som også lå høyt på ønskelisten, så det var flott.

Men er også spent på hva som skjer med en gammel bestilling i forhold til andre endringer som kommer frem mot bilen bygges.
Sølv P85D, bygget Feb'15

Stifos

Hei hei. Er ny her, men har lest en del på forumet. Etter en del spekulering har jeg kommet til den konklusjon at jeg må bestille  :P
Jeg var å prøvekjørte for et par uker siden når jeg var i Oslo. Hvis en bestiller nå, er det fremdeles mulig å få levert sen desember? Forsto det sånn at de lager biler til Norge nå? Hun på Tesla butikken sa og at det var mulig å få i desember siden de ville ha levert mest mulig biler da.

Har fått med meg at det leveres nye sensorer, kanskje ACC og sånt om dagene men at det ikke er sikkert.
Hvis det er trolig alle kommer med det fra nå så tenker jeg sånn at jeg vil heller ta sjansen på det enn å risikere prisøkning om et par måneder. Det er jo ingen krise om det ikke er med heller, vil heller ha bilen før  ::)

Guybrush

Sitat fra: Stifos på tirsdag 30. september 2014, klokken 20:51
Hei hei. Er ny her, men har lest en del på forumet. Etter en del spekulering har jeg kommet til den konklusjon at jeg må bestille  :P
Jeg var å prøvekjørte for et par uker siden når jeg var i Oslo. Hvis en bestiller nå, er det fremdeles mulig å få levert sen desember? Forsto det sånn at de lager biler til Norge nå? Hun på Tesla butikken sa og at det var mulig å få i desember siden de ville ha levert mest mulig biler da.

Har fått med meg at det leveres nye sensorer, kanskje ACC og sånt om dagene men at det ikke er sikkert.
Hvis det er trolig alle kommer med det fra nå så tenker jeg sånn at jeg vil heller ta sjansen på det enn å risikere prisøkning om et par måneder. Det er jo ingen krise om det ikke er med heller, vil heller ha bilen før  ::)

Det kjappe svaret er nok ja... Pr dags dato kan man velge "sen desember" som levering

Stifos

Sitat

Det kjappe svaret er nok ja... Pr dags dato kan man velge "sen desember" som levering

Da går jeg for det  :)
Har du nettopp bestillt også?

Guybrush

Sitat fra: Stifos på onsdag 01. oktober 2014, klokken 11:56
Sitat

Da går jeg for det  :)
Har du nettopp bestillt også?

Jupp :-)

Sense

Synes det er viktig å påpeke at mange som har fått levering en bestemt måned, som sedvane har fått utsatt sin levering.
I framtiden blir det nok bedre, men så lenge det er lang leveringstid, må man regne med noe forsinkelser.

Jeg skulle få min i oktober 2013, så ble ny leveringstid satt til november, og så desember. Og da meldte jeg at jeg ville heller i 2014 modell registrert, med tanke på salg en dag.
Men da klarte Tesla å somle bort enda en måned. Levering ble i starten av februar.
Til gjengjeld kom bilen med manuell ACC  ;).

Car-El

Du va heldig!  :)
Jeg fikk bilen i November 2013 og fikk bare CC!   :P
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tuxedo

Har absolutt ingen tro på at de som bestiller nå får bil levert i slutten av desember, uansett hva Tesla måtte love.  Men den kommer nok med ACC og alt det andre, når den blir levert (en gang utpå våren 2015).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Stifos

Da har jeg bestillt tidligere i dag og valgte sen desember.
Har nå allerede bekreftet i kveld og det står beregnet levering januar 2015 foreløpig

Tenkt en stund og vært i design studioet flere ganger så det hadde ikke blitt noen endringer de 14 dagene uansett  :)

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

NegativeElectrode

Sitat fra: Stifos på onsdag 01. oktober 2014, klokken 23:45
Da har jeg bestillt tidligere i dag og valgte sen desember.
Har nå allerede bekreftet i kveld og det står beregnet levering januar 2015 foreløpig

Tenkt en stund og vært i design studioet flere ganger så det hadde ikke blitt noen endringer de 14 dagene uansett  :)

Greit å vite. Ser det som litt upraktisk med levering rundt jul, selv om det ville være en heftig "julegave". Men mon tro om det lanseres noe ekstra den 9.10 (Model D and something more) som en ikke kan velge om man bekrefter før den datoen. Biter litt negler ;)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Øggen

Lurer på å bestille en S til. Tenker jeg må bestille FØR lansering den 09.10.
Regner med det blir prisjusteringer og endring av nettsidene da.
Kommer opp "levering desember" men det tror jeg ikke noe på. Smart??
Regner med markedet for brukte S' er går tregt da det er over 50 biler på finn.

HåkonE

Jeg har selvfølgelig kjøpt min på en dato slik at bestillingen låses _1 dag_ før lanseringen av den mystiske "D". Er redd for at det blir litt "den burde jeg ha kjøpt"-stemning. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.... :-\

Guybrush

Sitat fra: Haknys på torsdag 02. oktober 2014, klokken 15:48
Jeg har selvfølgelig kjøpt min på en dato slik at bestillingen låses _1 dag_ før lanseringen av den mystiske "D". Er redd for at det blir litt "den burde jeg ha kjøpt"-stemning. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.... :-\
30 dagers angrerett?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA