Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny og gammel rekkevidde ???

Startet av Gogs, søndag 12. oktober 2014, klokken 10:53

« forrige - neste »

K S

Sitat fra: nime01 på torsdag 04. desember 2014, klokken 19:48
Sitat fra: elektrolux på torsdag 04. desember 2014, klokken 19:44
Det var dette jeg også forestillte meg helt til pristilbud på 250 000 kr dukket opp. Mener 2000 kr var registreringsutgifter, og 10 000 kr for klargjøring. Begge to utgifter som burde vært lagt inn i salgssummen og ikke som tillegg. Tenk om jeg skulle tatt betalt for klargjøring av ladeutstyr før salg?
Aha, da skjønner jeg din frustrasjon godt - be om et nytt tilbud fra forhandleren din! Eller finn en annen forhandler som ikke er så grådig. Går jo an å hente en her på Østlandet også, om man sparer 15.000kr.

Koster vel ikke mer enn drøyt 3000 i frakt fra Oslo til Stavanger.... :-)

elektrolux

Nå er det for sent i denne omgangen. Kjører Zoe som firmabil og får lekt meg nok der.

Etter langtur/retur til Haugesund savner jeg seilefunksjonen fra Think/e-Up selv om Zoe kompenserer ganske bra med cruice kontrol og betjeningsvennlig girvelger. Blir for mye stress å bruke 3 hendler i stedet for å bare slippe fartspedalen i lengden.

Blir antakelig en brukt e-Golf i stedet en eller annen gang.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Da forsvinner jo argumentet om at Renault bryr seg om miljøet.

En ting er å bytte ut en gammel fossilbil med Elbil, men å bytte fossilbil til ny fossilbil som vi vet vil bli kjørt mer enn den gamle, og som overveiende sannsynlig bruker like mye fossilt drivstoff er en helt annen sak.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

K S

Sitat fra: elektrolux på mandag 08. desember 2014, klokken 02:19
Da forsvinner jo argumentet om at Renault bryr seg om miljøet.

En ting er å bytte ut en gammel fossilbil med Elbil, men å bytte fossilbil til ny fossilbil som vi vet vil bli kjørt mer enn den gamle, og som overveiende sannsynlig bruker like mye fossilt drivstoff er en helt annen sak.

Jeg vil mye heller puste inn eksosen fra en ny dieselbil enn gammel dieselbil. Delvis det samme med bensin, på bensinbiler er også forbruket på vei ned....

TM

Samtidig bortfaller tilbudet med 5 års Forum lading og Zaptec ladekabel pr. 15.6.2015, selv om RBI fortsatt skriver på sin nettside http://renault.no/ze/Ladestasjoner:

RBI NORGE AS (Renault Norge) har inngått samarbeidsavtale med Fortum Charge & Drive om utbygging av nasjonalt ladenettverk.
- Minst 200 lokasjoner med minst 600 ladepistoler
- Frem til 1. august 2015 er 5 års gratis hurtiglading hos Fortum inkludert i prisen på nye ZOE.

Et kjent sitat sier: "Intet er mer som skrift i sand, enn løfter om kjærlighet"

Kan være fristende å bytte ut " om kjærlighet" med "fra RBI Norge AS" ;D






Lars C. Krogenæs

Sitat fra: nime01 på lørdag 13. juni 2015, klokken 00:24
Ny runde med vrakpantrabatt på 25k..

Hjemmelader og 1 års gratis lading er inkl i tilbudet, som bare gjelder til slutten av juni '15. Kan heller ikke kombineres med andre tilbud.

Tilbudet kan ikke kombineres med andre tilbud fra forhandler. Dermed taper man 5.000,- på å levere inn et vrak til Renault i stedet for å levere inn til huggeren.

Zaptec laderen må du betale ekstra for, når den engang dukker opp. Foreløpig er det bøtta på 20 kg som gjelder, og prisen på den er sikkert like stygg som bøtta. Abonnement hos Fortum får man ikke med.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Herlingo

Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel" Går du til en forhandler får du et tilbud med produkt og sluttsum basert på dine ønsker og behov skrevet ut på et ark, så kan dette vurderes opp mot andre forhandlere. For noen passer vrakpant, for andre wallbox. Zoe er en knakandes god bil til mitt bruk, jeg kjører mye rundt på det sentrale østland og benytter et fantastisk (semi)hurtig AC-ladenettverket pepret over hele regionen.

Svindlet - nei
Vrakpant - ja
Stygg bøtte - ja, Zaptec skulle ha vært på markedet for ett år siden...

Kampanjer (med frister) av ymse slag vil man alltid måtte forholde seg til. Kia og Nissan kunne heller ikke levere biler til listepris da jeg kjøpte bil i september.
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

TM

Sitat fra: Herlingo på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:47
Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel" Går du til en forhandler får du et tilbud med produkt og sluttsum basert på dine ønsker og behov skrevet ut på et ark, så kan dette vurderes opp mot andre forhandlere. For noen passer vrakpant, for andre wallbox. Zoe er en knakandes god bil til mitt bruk, jeg kjører mye rundt på det sentrale østland og benytter et fantastisk (semi)hurtig AC-ladenettverket pepret over hele regionen.

Svindlet - nei
Vrakpant - ja
Stygg bøtte - ja, Zaptec skulle ha vært på markedet for ett år siden...

Kampanjer (med frister) av ymse slag vil man alltid måtte forholde seg til. Kia og Nissan kunne heller ikke levere biler til listepris da jeg kjøpte bil i september.
Å ikke kunne levere til listepris (fra lager) er ikke brudd på loven, forutsatt at kunden kan bestille den annonserte varen til ANNONSERT pris.

For å kunne reklamere med en PRISFORDEL / Rabatt, så kreves det at de kan dokumentere at den er rell. Det var den ikke for siste vrakpant-kampanje, som krevet at man ga fra andre rabatter som hadde høyere verdi enn vrakpanten.

I praksis gjelder kampanjen KUN lagerførte biler, og da skal dette stå som undertekst i annonsen slik andre importører gjør.

eks.

Kampanjen gjelder et begrenset antall lageførte 2015 modeller. Utstyrsnivået kan variere og enkelte biler ha annet utstyrsnivå / høyere pris enn annonsert modell. Ladekabel for 230V er ekstrautstyr kan eventuelt leveres til høsten mot et tillegg på kr 15900 + mva.

Forstår godt at de ikke vil skrive det som er sannheten  ;D








Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Herlingo på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:47
Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel"

Aggresjonen er jo mot markedsføringen. Markedsføringen er jo svindel, det de skriver på nessidene sine stemmer ikke med det som gjelder når du skal kjøpe bilen.

Bilen hadde vært fin den, hvis man hadde gerid å selge bilen på et ærlig vis.

Lars



Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

TM

#69
I aftenposten lørdag 20. Juni er det en ny helsides Renault annonse.
"Renaultver" kampanjen gjelder til 31.8.2015"
Det betyr at både DAB og Zaptec i følge rykter og løfter bør være på plass innenfor kampanjeperioden.
Det står ikke at kampanjen er begrenset til lagerførte biler.

Forøvrig står det: Les mer om kampanjen på www.renault.no.  Der står det at kampanjen varer til 30.6.2015  ;D

Vi må anta at det som står på trykk i Aftenposten er riktig, og da er kampanjen forlenget til over sommeren.

I følge tidligere pressemelding fra RBI vil kundene fra 1. august velge om de vil ha Zaptec ladekabel eller wallbox. Det vil gjøre bilen aktuell for de som i dag ikke trenger wallbox eller av en eller annen grunn ikke kan montere dette.

http://www.mynewsdesk.com/no/renaultnorge/pressreleases/verdensnyhet-ladekabel-til-renault-zoe-for-it-nett-1107042

pudderjagar

Sitat fra: Herlingo på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:47
Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel" Går du til en forhandler får du et tilbud med produkt og sluttsum basert på dine ønsker og behov skrevet ut på et ark, så kan dette vurderes opp mot andre forhandlere. For noen passer vrakpant, for andre wallbox. Zoe er en knakandes god bil til mitt bruk, jeg kjører mye rundt på det sentrale østland og benytter et fantastisk (semi)hurtig AC-ladenettverket pepret over hele regionen.

Svindlet - nei
Vrakpant - ja
Stygg bøtte - ja, Zaptec skulle ha vært på markedet for ett år siden...

Kampanjer (med frister) av ymse slag vil man alltid måtte forholde seg til. Kia og Nissan kunne heller ikke levere biler til listepris da jeg kjøpte bil i september.

Eg støtter denne fullt ut!!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

TM

#71
kritikken er som nevnt ikke mot bilen, men mot usann og villedende markedsføring. Jeg vet bare ikke om noen andre importører som skriver så mye som er direkte løgn eller villedende / udokumenterte påstander i sin markedsføring.

Eks. 1: 1 års fri hurtiglading - 600 ladepistoler -DET ER LØGN - kun en brøkdel av disse finnes.

Eks. 2: Standard ladetid hjemme 100 minutter. DET ER LØGN - det er ikke standard men en tilleggsopsjon man må betale hele 20.000 for å få.

De oppgir som sammenlikning standard ladetid for Mercedes B-Klasse til å være 9-13 timer og BMW i3 6-8 timer.  DET ER LØGN. Mercedes B-klasse bruker 3,5 timer med samme 11 kw ladepunkt (som er utgangspunktet for sammenlikningen).

De forteller naturlig nok ikke at Zoe overhode ikke kan lade på de fleste offentlige ladestasjoner og kontakter som folk har hjemme uten tilleggsutstyr til 15900 kr eks. mva. De forteller heller ikke at radioen i bilen slutter å virke om 2 år. Det er å føre kunder bak lyset.

Foøvrig er det en egen tråd for dette.






Lars C. Krogenæs

"Kjør lengre på en lading
Beveg kartet for å se hvor langt du kan kjøre sammenlignet med andre el-biler"

Er det noen, som noensinne har greid å kjøre så langt med en Zoe?

Hvorfor bruker Zoe dette i markedsføringen, når de vet at "du IKKE kan kjøre så langt".
I fritt fall går alle elbiler uendelig langt i teorien, men i praktisk bruk er dette en umulighet.

Hvilken "glede" har Renault i å lure folk til å tro at "du kan kjøre så langt"?

Svindel!
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jkirkebo

Sitat fra: TM på lørdag 20. juni 2015, klokken 20:12
kritikken er som nevnt ikke mot bilen, men mot usann og villedende markedsføring. Jeg vet bare ikke om noen andre importører som skriver så mye som er direkte løgn eller villedende / udokumenterte påstander i sin markedsføring.

Eks. 1: 1 års fri hurtiglading - 600 ladepistoler -DET ER LØGN - kun en brøkdel av disse finnes.

Er det det? Her er sitatet fra siden til Renault:

"RBI NORGE AS (Renault Norge) har inngått samarbeidsavtale med Fortum Charge & Drive om utbygging av nasjonalt ladenettverk.
- Minst 200 lokasjoner med minst 600 ladepistoler
- Frem til 1. august 2015 er 5 års gratis hurtiglading hos Fortum inkludert i prisen på nye ZOE"

Det står intet om at de 600 ladepistolene er hurtigladere. Jeg vil tro de mener en miks av hurtigladere, semihurtigladere og sakteladere med Type 2 uttak. Og slike har Fortum drøssevis av. Jeg vet ikke antallet, men 600 er ikke urealistisk. Det er 11 stk. bare utenfor Inspiria på Grålum.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: nime01 på søndag 21. juni 2015, klokken 01:48
Da må det kunne forstås dithen at de 600 ladepistolene er enten 22kW eller kraftigere. Alt annet er klart definert som semihurtig- og saktelading. (22kW er hurtig hos Renault)

Nå er det vel bare Renault som kan definere 11 og 22kW som hurtiglading, ellers hadde jo ikke nye Zoe kunnet hurtiglades. Alle andre kaller 11-22kW for semihurtig.

Sitat fra: nime01 på søndag 21. juni 2015, klokken 01:48
Videre uklarheter:
Sitat150 lokasjoner, med minst 500 ladepistoler vil være etablert og klar for bruk for Renaults kunder innen sommerferien 2015.

I tillegg er en avtale mellom Kiwi, Nissan og Renault signert. Denne avtalen gir alle våre felles kunder tilgang til 22-KW og/eller 43-KW AC ladning. Disse kommer i tillegg til de ovennevnte laderne.

Innen sommerferien 2015 vil et større antall av slike ladere være etablerte også, noe som altså gir Renault ZOE kunden tilgang til minst 175 lokasjoner med minst 600 ladepistoler.

Her står det jo at Nissan-Kiwi kommer i tillegg, men tar man bort Kiwi-ladere fra Zoe-ladekartet er det ikke mange lokasjoner og lademuligheter igjen. Da sitter man igjen med ca 20 lokasjoner fra Fortum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA