Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny og gammel rekkevidde ???

Startet av Gogs, søndag 12. oktober 2014, klokken 10:53

« forrige - neste »

LineIMiev

Jepp det regnestykket ser jeg jo - aner ikke hav delebiler går for, hvor jeg henvender meg osv....
Det er sikkert variabelt?
Den begynner jo å dra på årene kan man si-men den har vært i gode hender og er tatt godt vare på med tanke på lading-batteriservice osv.
Uten å ha peiling tenker jeg jo at det ikke er sannsynlig med 28 000,- som delebil?

Stormfull

Jeg ville ha solgt elbilen og kjøpt meg ett vrak av en bil til vrakpant og levert den på huggeren. Vips 25k i rabatt 3000 tilbake i vrakpant og gevinst av salg på elbilen. Ser bare vinn vinn her:))
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

ZOE

Eller kjøpe kvitteringen fra en som vraket bilen sin, vraket må ikke stå i ditt navn...

alexkl

Selg elbilen og skaff vrakmelding. Husk at vrakpapiret må stå på ditt navn, men bilen som vrakes trenger ikke stå registrert på deg.
Jeg kjøpte bare et vrak, for så å få igjen 3000kr og 25k i rabatt..

Vroom

Sitat fra: alexkl på tirsdag 11. november 2014, klokken 22:13
Selg elbilen og skaff vrakmelding. Husk at vrakpapiret må stå på ditt navn, men bilen som vrakes trenger ikke stå registrert på deg.

Hei alexkl,

hvordan gikk du frem for å gjøre dette? Tenkte selv å kjøpe en bil til 4000 og kjøre direkte på dynga, men vil unngå omregistreringsavgift og måtte ordne ansvarsforsikring etc. Det er vel selger som sender inn salgsdokument. Kan man da risikere å få omregistreringsavgiften i posten?

torlie

Sitat fra: Vroom på torsdag 13. november 2014, klokken 13:20
Sitat fra: alexkl på tirsdag 11. november 2014, klokken 22:13

Hei alexkl,

hvordan gikk du frem for å gjøre dette? Tenkte selv å kjøpe en bil til 4000 og kjøre direkte på dynga, men vil unngå omregistreringsavgift og måtte ordne ansvarsforsikring etc. Det er vel selger som sender inn salgsdokument. Kan man da risikere å få omregistreringsavgiften i posten?

Har du snakket med forhandler og forklart du ikke har vrakbil, men ønsker et bra tilbud på ny bil?

Burde minst på kr 15-20000,- i rabatt også uten bil.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

Vroom

Sitat fra: torlie på torsdag 13. november 2014, klokken 14:23

Har du snakket med forhandler og forklart du ikke har vrakbil, men ønsker et bra tilbud på ny bil?

Burde minst på kr 15-20000,- i rabatt også uten bil.

Det har jeg gjort og han påstår at de har fått streng beskjed om å ikke gi andre rabatter under kampanjeperioden. Siste ord er ikke sagt der, men jeg allikevel nysgjerrig på hvordan vrakpant-varianten kan gjøres. Derfor så spør jeg... 

valvolainen

Trenger vel ikke omregistrere.
Bare skriv salgsmelding, lever den til biltilsynet, så leverer du bilen på huggeren. Alternativt så leverer du skiltene sammen med salgsmeldingen og deretter leverer bilen.
Skulle du måtte ut med 1500 i omreg (fordi skiltene er levert for sent?)  så får du fortsatt vrakpant, pluss 25000 i rabatt, altså 8500 ekstra i rabatt enn om forhandleren slår av 15000,- (forutsatt at du betaler 3.000 for vrakbilen)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

ZOE

Jeg fikk klar beskjed fra selger på motorforum at mitt navn ikke trengte å stå noe sted på arket fra bilopphuggeren.
Det gjorde det heller ikke.

Så mitt tips er fremdeles: stå i porten hos nærmeste hugger og kjøp kviteringen fra førstemann som vraker bilen, gi han en kald cola og en krone-is for en kopi av arket.

SKulle det bli vanskelig så send meg en melding så skal jeg si hvor jeg kjøpte min, og av hvem.. Så ordner det seg nok. 25 000kr er verdt å kjøre ett stykke for..

skumlerud

Jeg skal vrake en Renault Laguna. Om det er noen her som ønsker å vrake den i sitt navn, eller trenger vrakmeldingen, så lar det seg nok gjøre. Ta kontakt via melding!

K S

Sitat fra: LineP106e på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:13
Jepp det regnestykket ser jeg jo - aner ikke hav delebiler går for, hvor jeg henvender meg osv....
Den begynner jo å dra på årene kan man si-men den har vært i gode hender og er tatt godt vare på med tanke på lading-batteriservice osv.
Uten å ha peiling tenker jeg jo at det ikke er sannsynlig med 28 000,- som delebil?

Er jo bare å poste en annonse her på forumet? :-)

Elmo

Sitat fra: K S på lørdag 15. november 2014, klokken 20:43

Ja, averter for all del PSAen her på forumet ! enten i PSA avdelingen eller i "til salgs" avdelingen.
Det er VELDIG viktig at delene kommer de gjenværende bilene til gode.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LineIMiev

Sitat fra: Elmo på lørdag 15. november 2014, klokken 23:22
Sitat fra: K S på lørdag 15. november 2014, klokken 20:43

Ja, averter for all del PSAen her på forumet ! enten i PSA avdelingen eller i "til salgs" avdelingen.
Det er VELDIG viktig at delene kommer de gjenværende bilene til gode.

Det skal jeg gjøre-jeg må bare forhøre meg om leveringstid på ZOE'en  og skaffe meg en annen bil å vrake da isåfall:)

bj-mj

Fikk vrakpantseddel av selger ;D så det ble Zoe på meg.

ZOE

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:05
Har nå hatt gleden av å kjøre Zoe 2 dager på rad, og må si dette er gøy. En utrolig lettkjørt og god bil. Starter umiddelbart uten noen langtekkelige oppstartsprosedyrer. Digger den nøkkelfrie løsningen, den gode styrefølelsen og ikke minst innebygget hurtiglader.

Svippet innom nærmeste parkeringshus og fylte batteriet opp gratis på 1 time. Helt konge å være uavhengig av hurtigladepampene.

Hvor finner man  det kjøpesenteret? Jeg har til nå bare sett schucko på kjøpesenter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA