Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny og gammel rekkevidde ???

Startet av Gogs, søndag 12. oktober 2014, klokken 10:53

« forrige - neste »

morten69

Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

pudderjagar

Sitat fra: morten69 på søndag 21. juni 2015, klokken 10:14
http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/zoekart.php

Eksisterende og kommende zoe ladere.

Eit bra kart som passar oss "Zoeslaver" veldig bra. Men vær ops på at da manglar ein del eksisterande stasjonar og kommande stasjonar. (Slek som den som kjem på Åmot E134 om nokre veker, pluss ein del til)
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: emil på søndag 21. juni 2015, klokken 10:02
Her står det jo at Nissan-Kiwi kommer i tillegg, men tar man bort Kiwi-ladere fra Zoe-ladekartet er det ikke mange lokasjoner og lademuligheter igjen. Da sitter man igjen med ca 20 lokasjoner fra Fortum

Jeg vet ikke hvilket ladekart det er, men ser man på Forums ladekart over f.eks Østfold har de noe sånt som 30-35 uttak på 22kW eller 43kW i fylket, og de færreste er på Kiwi-butikker.

EDIT: Om man mener dette: "http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/zoekart.php"

Så mangler det en hel masse. F.eks er ikke de 9 stk. 22kW uttakene på Inspiria på Grålum med, selv om de driftes av Fortum. Bruk heller http://map.chargedrive.com/ ...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. juni 2015, klokken 12:56
Sitat fra: emil på søndag 21. juni 2015, klokken 10:02
Her står det jo at Nissan-Kiwi kommer i tillegg, men tar man bort Kiwi-ladere fra Zoe-ladekartet er det ikke mange lokasjoner og lademuligheter igjen. Da sitter man igjen med ca 20 lokasjoner fra Fortum

Jeg vet ikke hvilket ladekart det er, men ser man på Forums ladekart over f.eks Østfold har de noe sånt som 30-35 uttak på 22kW eller 43kW i fylket, og de færreste er på Kiwi-butikker.

EDIT: Om man mener dette: "http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/zoekart.php"

Det er dette kartet jeg har tatt utgangspunkt i, og mer spesifikt javascriptfila som inneholder eksisterende Fortum-ladere. Har kun sett på antall steder, ikke antall ladekontakter pr sted. Alle Fortum-ladere jeg har testet selv er med på dette kartet

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. juni 2015, klokken 12:56
Så mangler det en hel masse. F.eks er ikke de 9 stk. 22kW uttakene på Inspiria på Grålum med, selv om de driftes av Fortum. Bruk heller http://map.chargedrive.com/ ...

Det rene Fortumkartet kan jo inneholde sakteladingspunkter på IT-nett (uten at jeg har sjekket selv) og jeg vil da tro at den ikke er en garanti for Zoe-lading. Men nå er jo ikke Zoe-lading garantert på TN-nett heller hvis man ser på hva folk melder om av problemer. Uansett ville jeg jo tro at det offisielle Zoe-ladekartet burde være oppdatert med alle kjente Zoe-kompatible ladekontakter.

Vil bare spesifsere at jeg ikke kritiserer Fortum for mangel på ladeplasser eller forsinkelser i utbygging, er kun Renault som går høyt ut og lover ting de ikke klarer å holde.

Epleskreller

SitatSkrot den gamle bilen din og få kr 25 000,-* ved kjøp av nye Renault ZOE. Nå gir vi også tilsvarende tilbud i tillegg ved innbytte.

Den siste setningen er interessant,  betyr  det om de anslår verdien av bilen min for 50.000, så får jeg 75.000 avslag på Zoe for den bilen??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

THE

Sitat fra: Epleskreller på mandag 22. juni 2015, klokken 12:57
SitatSkrot den gamle bilen din og få kr 25 000,-* ved kjøp av nye Renault ZOE. Nå gir vi også tilsvarende tilbud i tillegg ved innbytte.

Den siste setningen er interessant,  betyr  det om de anslår verdien av bilen min for 50.000, så får jeg 75.000 avslag på Zoe for den bilen??

Slik jeg har tolket kampanjen så stemmer det. Problemet er jo at Renault skal taksere bruktbilen din, og deretter gi deg 25000,- ekstra. Er litt redd for at takst/verdivurdering blir satt for lavt, og at du dermed ikke får 25000,- ekstra i innbytte likevel.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Catalyzator

De praktiserer nok innbytteavslaget på 25ooo,- litt ulikt, da jeg snakket med selgeren i Moss
(Moss ToTakt i rabekkgata) sa han at han gir meg avslaget uten å ta bil innbytte.
Jeg skulle altså få 25ooo,- i avslag uten innbyttebil.
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

emil

Renault har jo på en eller annen måte gitt 20-25.000kr i rabatt til alle Zoe-kjøpere siden i fjor sommer. Hadde de droppet alle de forvirrende kampanjene og stadige endringene av tilbudene kunne de satt en realistisk pris på bilen så folk faktisk kunne se hva de må betale.

TM

Sitat fra: Catalyzator på mandag 22. juni 2015, klokken 13:31
De praktiserer nok innbytteavslaget på 25ooo,- litt ulikt, da jeg snakket med selgeren i Moss
(Moss ToTakt i rabekkgata) sa han at han gir meg avslaget uten å ta bil innbytte.
Går ut fra at du må levere et vrakdokument for å få de 25.000 i rabatt.

emil

Sitat fra: TM på mandag 22. juni 2015, klokken 16:32

Det er et par andre her som har fått vrakpantrabatten uten å levere egen vrakmelding. Om forhandler må levere vrakmelding videre oppover i systemet vet jeg ikke.

Catalyzator

Sitat fra: TM på mandag 22. juni 2015, klokken 16:32

Selger sa det ikke var nødvendig, rabatten fikk jeg uansett.
MEN . . . jeg har jo ikke bestillt bil så jeg vet jo ikke hvordan den eventuelle utregnede sluttsummen ville blitt da   ;)
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

TM

Det går nok litt fort i svingene for RBI om dagen.

Også i juli-utgaven av det norske Auto Motor & Sport så har de en helsides annonse hvor de reklamerer med 5 års gratis hurtiglading og gratis Zaptec ladekabel. Kabelen leveres i følge annonsen ut fra 1. august. Så de som er i markedet for Intens bør henvise til denne annonsen dersom de ønsker dette tilbudet framfor vrakpant-rabatten.

TM

Da er det offisielt at tilbudet med 25000 i rabatt gjelder tom. 31.8.2015. Ikke overraskende siden de åpenbart tabbet seg ut med å sette inn en annonse med denne datoen for flere uker siden. De ville imidlertid ikke bekrefte at de var gyldig etter 30.6.2015.

"Tilbudet inkluderer også 1 års gratis lading på Fortums ladepunkter i Norge, wallbox og montering av denne.

Tilbudet varer til 31 august 2015 og er ikke kombinerbart med andre tilbud"

Da blir det spennende å se om man får muligheten til å bytte Wallbox med Zaptec lader slik de har skrevet i tidligere pressemelding. Hvis DAB også er på plass, så blir Zoe et attraktivt kjøp.

ZOE

Det er jo litt rart at zaptec ikke står i prislisten lenger. Den er nesten ikke nevnt med ett ord noe sted..

TM

I en helsides annonse i Auto Motor & Sport JULI 2015 står det
"Universal ladekabel leveres ut fra 1. august 2015"

Men på den annen side står det også 5 års fri hurtiglading, og det vet vi jo at ikke stemmer  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA