Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny og gammel rekkevidde ???

Startet av Gogs, søndag 12. oktober 2014, klokken 10:53

« forrige - neste »

ze

Er det noen her som kan bekrefte at forhandleren faktisk godtar en vrakmelding som ikke står i kjøpers navn?
Spurte Motor Forum i Bergen om dette, og fikk et ullent svar.

Jeg tenkte å vrake en bil selv, men om det holder å komme viftende med en original vrakmelding sparer det meg for en hel del arbeid.
O.G. Renault Zoe, Tesla Model 3 LR AWD

ZOE

Jeg har aldri eid, vraket eller i det hele tatt sett bilen som ble vraket for min rabatt

alexkl

vrakmelding måtte stå i kjøpers navn, men bilen som blir vraket trengs ikke å være registrert på kjøper av Zoe. Med andre ord, bli med noen som skal kaste en bil, og du skriver under på at den skal vrakes :)

ZOE

Det praktiseres nok ulikt fra forhandler til forhandler (og kunde til kunde).  Jeg har ikke vraket noen bil på femten år og fikk likevell rabatten da en annen bil var vraket av noen andre i noen andres navn. Dette var forhandler 100% klar over.

LineIMiev

Sitat fra: ZOE på mandag 17. november 2014, klokken 21:41
Det praktiseres nok ulikt fra forhandler til forhandler (og kunde til kunde).  Jeg har ikke vraket noen bil på femten år og fikk likevell rabatten da en annen bil var vraket av noen andre i noen andres navn. Dette var forhandler 100% klar over.
Men sto du utenfor vrakhandleren da eller hvordan gjorde du det rent praktisk?

ZOE

Ettersom jeg ikke vet om selger gjorde noe han kan få tyn for, så har jeg sendt deg en melding med hvordan dette rent praktisk skjedde.

Konklusjonen er uansett at dersom du presser selger så får du rabatt med en vrakseddel i lommen.

LineIMiev

 
Sitat fra: ZOE på tirsdag 18. november 2014, klokken 13:27
Ettersom jeg ikke vet om selger gjorde noe han kan få tyn for, så har jeg sendt deg en melding med hvordan dette rent praktisk skjedde.

Konklusjonen er uansett at dersom du presser selger så får du rabatt med en vrakseddel i lommen.
;D Takker!

ze

Motstridende svar her. Litt surt om jeg blir avkrevd 25 000 kr ekstra den dagen bilen skal hentes hvis de ikke godtar vrakmeldingen.
O.G. Renault Zoe, Tesla Model 3 LR AWD

emil

Sitat fra: emil på lørdag 01. november 2014, klokken 23:50
Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 03:11
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D

Jepp der hadde du rett, antall registreringer i oktober har faktisk økt med 25% sammenlignet med september

Og økningen fra oktober til november er faktisk nesten 100% og for første gang har Zoe passert 100 registreringer på en måned. Kan virke som om vrakpantkampanjen sammen med Fortum-avtalen gjorde utslaget. Spørsmålet er hva som skjer når denne kampanjen er over. Kommer det en ny kampanje med ~20.000kr i avslag eller setter de opp prisen og vil folk kjøpe bilen da?


abc

Begynner å bli tomt for biler på lager. Så du kan nok gni deg i hendene over at antall nyregistreringer vil forbli lavt i noen måneder til  ;)

emil

Sitat fra: abc på mandag 01. desember 2014, klokken 00:55
Begynner å bli tomt for biler på lager. Så du kan nok gni deg i hendene over at antall nyregistreringer vil forbli lavt i noen måneder til  ;)

350 biler til nå i år inkludert demobiler sier da litt om lageret til Renault. Det er færre biler enn Nissan dytter ut på en måned uten at man tar med bruktimporten. Selv en uavhengig bruktimportør av Leaf på sørlandet har solgt fere Leaf i år enn hele Renault organisasjonen har gjort med Zoe...

Kanskje Renault prioriterer biler til resten av Europa med batterileie som de vil tjene mer på. Både over tid grunnet leieinntektene og i salgsøyeblikket siden de slipper å gi kundene 25.000 i rabatt i tillegg til å ta 10-20.000 i kostnad for å montere ladekontakt hjemme.

Rav4_EV

Emil får nok vondt inni seg etter hvert.  :P

Salgstallene går stadig oppover. Noe tid tar det med å montere hjemmelader før kunden får bilen. Derfor vil antall registrerte biler henge litt etter.
Bortsett fra Leaf som er en gammel bil er Zoe stort sett den eneste som kan leveres innen rimelig tid.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Trodde Renault sine priser var det en måtte betale, men da jeg fikk pristilbud var det nesten 25000 kr i diverse tillegg. ( Alle med fansy navn ) Ca 15000 av disse var riktignok vinterdekk, som knapt trenges her på vestlandet, og som kan velges vekk.

Synd, for jeg var klar til å kjøpe en Zoe Intens med 25000 i avslag til like rundt 200 000 kr
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:50
Emil får nok vondt inni seg etter hvert.  :P

Hvorfor skal jeg få vondt inn meg?

Jeg vil mye heller at folk kjøper Zoe enn fossilbil, men jeg vil ikke at folk skal bli lurt til å kjøpe det de tror er en problemfri mirakelbil som løser alle verdens problemer.

Nå når det har kommet en del Zoe på veien viser det seg jo også at det er problemer med AC lading ved at bilen ikke vil lade og Type2 ladestolper som er nede og folk som må bli hentet av Viking. Akkurat samme problemer som menigheten her bruker som argument mot DC-lading.

Sitat
Salgstallene går stadig oppover. Noe tid tar det med å montere hjemmelader før kunden får bilen. Derfor vil antall registrerte biler henge litt etter.

Så selv om bilen er klar må folk vente på å få den levert hvis elektrikker ikke er klar?

elektrolux

Sitat fra: nime01 på torsdag 04. desember 2014, klokken 19:34
Vi betalte omtrent 200 akkurat for Intens Easy Charge, med vrakmelding og ovennevnte utstyr ekskl. vinterdekk, som vi kjøpte selv utenom. Altså ca 5 tusen i rabatt på selve bilen og utstyret - og det bør jo være mulig å få til hos din forhandler også.

Det var dette jeg også forestillte meg helt til pristilbud på 250 000 kr dukket opp. Mener 2000 kr var registreringsutgifter, og 10 000 kr for klargjøring. Begge to utgifter som burde vært lagt inn i salgssummen og ikke som tillegg. Tenk om jeg skulle tatt betalt for klargjøring av ladeutstyr før salg?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA