Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: D-dagen 9. oktober 2014

Startet av EinG, søndag 12. oktober 2014, klokken 01:36

« forrige - neste »

Fiffik78

PHEV har ikke cvt, den har et planetgir med fast utveksling, derav at motor ikke driver hjul under 50 kmt feks.
Outlander PHEV 2014

geos

Sitat fra: Fiffik78 på fredag 17. oktober 2014, klokken 16:22
PHEV har ikke cvt, den har et planetgir med fast utveksling, derav at motor ikke driver hjul under 50 kmt feks.

Du har rett:
For ikke å grise til tråden om PHEV og kulde, fortsatte jeg denne diskusjonen i en ny tråd:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17282.0.html#new





Dykkern

Sitat fra: geos på torsdag 02. oktober 2014, klokken 20:22
Hei,

Ser ut som det er denne Defa varmeren som blir innstallert i min PHEV.

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/products/warmup/warmup_ii_1400_smartstart/

Jeg håper med dette å kunne unngå for mye bruk av ICE på korte turer når det er kaldt...

"Time will show"

Geos,
du har jo hatt denne motorvarmeren en periode nå - med kaldt vær og gode greier. Hva er erfaringen din - bruker du den? Jeg tenkte det ville bli rotete med doble ledninger - en til lading og en til motorvarmer, men det synes du kanskje ikke?

rkiljet

Hvordan gikk det med dette? Hvordan er erfaringen med DEFA på bil uten elektrisk varmer?

Fiffik78

Jeg lurer også på dette. Vurderer å få satt inn en vanlig motorvarmer for å unngå kald motor vinterstid.
Outlander PHEV 2014

rkiljet

Jeg satt inn dette i januar, og har ikke angret et sekund.

Fikk montert Defa Warmup 1400 med kupévarmer og fjernkontroll.
Denne: http://www.defa.com/en/automotive/warmup/products/warmup/warmup_ii_1400_smartstart/

Med å skru av * , og 15 grader på klimaanlegget har det vært mulig å kjøre rent elektrisk med unntak av de kaldeste dagene, og med gjenbruk på, så  forsvinner ikke varmen så fort heller. Har ikke vært nevneverdig plaget med dugg heller.

Joh Kobbe

Sitat fra: oagjerms på tirsdag 30. september 2014, klokken 10:24
Jeg vurderer en PHEV. Men ser at det skrives flere steder at maks tid for forvarming er 10 minutter. Er dette tilfelle? Og for dere som hadde PHEV sist vinter - er dette i så fall tilstrekkelig?
. Via appen kan du velge 10 til 30 minutter. Via en tredjeparts app, som geos har lagt ut informasjon om her, kan du velge opp til 60 minutter. Ved forvarming: Det er en  som har testet ut at ved rundt null grader kan du ha varmen på 19 grader, ved flere minus bør den settes til 15 grader. Dette hvis du ønsker å prøve å kjøre ren el.
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

rkiljet

@Joh Kobbe: Det er flere av oss som har biler uten forvarming, der er alternativet DEFA.

Joh Kobbe

Ja, jeg vet det. Men gikk ut i fra at han snakket om en bil som har muligheter til forvarming, i og med at han spurte om hvor lenge forvarmeren går etter at den er startet. Jeg svarte da i forhold til en bil med forvarming. Du har rett i at dere som ikke har mulighet til forvarming kan velge andre alternativ til å varme opp bilen.
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA