Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har tesla nå 5000 kunder i Norge som føler seg snytt ?

Startet av sn0le, lørdag 11. oktober 2014, klokken 13:34

« forrige - neste »

linea82

linea82

Noen andre kombinasjoner som er prøvd?

linea82

Var en rask tur innom barnas hus, men ble ikke så mye klokere...
Ingen med golf og 3 små i baksete?

Gordon Retriever

Avtal prøvekjøring av Golf, og ta den med deg til Barnas hus.

Biler som jeg jevnlig hører trekkes fram med god nok plass for tre barneseter er V70, Sharan, S-Max eller Grand C4 Picasso.  Svært mange andre blir for smale.

Se også pdf-vedlegg.

linea82

Iflg disse pdf filene som er laget av naf,så går det 3 seter baki golf uten isofix..hadde ikke tenkt og kjøpe 3cybex seter som naf har testet med,har jo 3seter fra før. Hadde ikke tenkt og bytte ut alle 3. Om ikke barnas hus kan hjelpe,så får jeg heller bare selge golfen og kjøpe touran...

hottentott33

Bredden er en ting, men jeg fikk ikke plass til 1 åringen vår sitt sete bak mitt sete, jeg er 180 og ikke byens høyeste person akkurat. Men bak kona sitt sete gikk det til nød da hun er lavere og trenger ikke så mye plass som meg. Så husk på at biler i Golf-klassen ofte proriterer bagasjeplass fremfor bakseteplass, og du må dermed huske at pjokken har føtter som stikker fremforbi barnesetet, så husk det også og ikke bare se deg blind på bredden :) 3 åringen vår som har vokst ut av sitt sete hadde jo forøvrig grei plass, men hadde vi hatt 2 barneseter hadde jeg neppe bestilt Golf for å si det sånn :) 3 seter høres lovlig trangt ut, selv om alt sikkert går på et eller annet vis. Planen vår er forøvrig å ha e-Golf som primærbil og etterhvert anskaffe en dieselpurke som bil nr 2 for lengre turer hvis behovet skulle bli stort for slikt, sånn bare til opplysning iht emnet :)

Edit: Rettet skrivefeil....
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

linea82

Sitat fra: hottentott33 på tirsdag 20. januar 2015, klokken 19:07
Bredden er en ting, men jeg fikk ikke plass til 1 åringen vår sitt sete bak mitt sete, jeg er 180 og ikke byens høyeste person akkurat. Men bak kona sitt sete gikk det til nød da hun er lavere og trenger ikke så mye plass som meg. Så husk på at biler i Golf-klassen ofte proriterer bagasjeplass fremfor bakseteplass, og du må dermed huske at pjokken har føtter som stikker fremforbi barnesetet, så husk det også og ikke bare se deg blind på bredden :) 3 åringen vår som har vokst ut av sitt sete hadde jo forøvrig grei plass, men hadde vi hatt 2 barneseter hadde jeg neppe bestilt Golf for å si det sånn :) 3 seter høres lovlig trangt ut, selv om alt sikkert går på et eller annet vis. Planen vår er forøvrig å ha e-Golf som primærbil og etterhvert anskaffe en dieselpurke som bil nr 2 for lengre turer hvis behovet skulle bli stort for slikt, sånn bare til opplysning iht emnet :)

Edit: Rettet skrivefeil....
Tror nok det er grei plass i lengden. Hår fått lånt meg en liten fabia.
Har besafe combi x3 plassert høyre bak og 15-36 stol bak førestol. Er grei plass. Golfen er jo noe større. Skal prøve med 2beltemonterte britax seter når de får inn på barnas hus,sammen med easy go'n som jeg har fra før..så får jeg se hvordan dette går i golfen

Ferdinand

Har handlet og tenker å bruke den som hovedbil. Tre stk på 4,5,og 6 år.
Tenker å kjøpe inn belteforlengere slik at en får fast beltene enklere. (se på finn.no) Hovedproblemet er bredden oppe på stolene.  Vet at Volvo har et barnesete (for store barn) som er veldig smalt og kan funke i midten. Skal dra å teste dette en dag.
e-golf 2015 onyx pearl white med varmepumpe
s-max 1,8 TDCI 2007 378.000km

linea82

Britax adventure skulle visst være smale. Var tomme for disse når jeg var innom

linea82

Var innom barnas hus idag. Prøvde maxi cosi i beltebase + britax  + cybex 15-36. Men ikke pokker,alt for trangt :-(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA