Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har tesla nå 5000 kunder i Norge som føler seg snytt ?

Startet av sn0le, lørdag 11. oktober 2014, klokken 13:34

« forrige - neste »

linea82

hei!
vurderer e-golf som hovedbil.
hvordan blir det med 2 voksne og 3 barneseter?
blir da 1 sete på15-36, 1 sete på 0-13 og 1 på 0-18.
noen som har prøvd? hvilke seter var det? isofix?
må det ene barnesete plasseres i forsete?

Råde

Vet egentlig ikke. Her er det litt om barneseter:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15234.0.html

Det holder hardt tror jeg. I så fall tror jeg ikke du kan bruke isofix. Du får nok alle baki uten. To seter bak og et foran med den voksne i midten vet jeg ikke. Skal det være 2xisofix bak da, så skal den voksne være smal.
e-Golf | X75D

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

linea82

takk for svar! er ikke blitt noe klokere  :)

Mrtiger

Har selv tre barn som bruker barneseter. Trur nok at du vil slite med å få plass til tre barneseter. Har selv en Touran og der får jeg plass til tre seter, men det er litt trangt der også.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

Ohm

Golf er en liten bil, ikke egnet til 3 barneseter. Men du kan ev ta med de aktuelle setene til møller å prøve om det går? Trangt blir det i alle fall.

MLe

Jeg har kikka en del på plass til barneseter i vår nye golf...da minstemann snart ser dagens lys  :D

Dersom man setter minste setet bakovervendt i midten bak, uten base - så skal det for vår del gå. Har da relativt smale seter på sidene bak til frøknene på 2,5 og 4 år.  Blir riktignok Prius+'en vi normalt stapper unga inn i, men greit å vite at det er mulig å få kidsa med i "Ella" også  :)

Ohm

Tror nok det er fysisk mulig å stappe 3 seter baki golfen, men om det er en god løsning for ferietur, det er en annen sak. Jeg ville sett meg om etter en annen bil, jeg har 2 bakovervendte barneseter i min egolf, ser at det er trangt nok. Men for al del, det er sikkert mulig.

linea82

hvilke 15-36kg seter har dere?skal snart kjøpe inn ett. skal ha dette sammen med et besafe combi x3. må være plass til en voksen i midten.
på biltur så blir d nok leiebil..

mor10

har 3 barn i barnesete og e-golf på vei. det er plass til 3 stk seter bak, hvis du ikke bruker isofix. Det avhenger også at hvilket sete du har. Jeg må bruke belteforlenger på 2 av setene for å få enkel tilgang til å ta på selen på barna.
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

linea82

Sitat fra: mor10 på tirsdag 30. september 2014, klokken 22:04
har 3 barn i barnesete og e-golf på vei. det er plass til 3 stk seter bak, hvis du ikke bruker isofix. Det avhenger også at hvilket sete du har. Jeg må bruke belteforlenger på 2 av setene for å få enkel tilgang til å ta på selen på barna.
Hei!
Du har prøvd 3 seter fysisk i e-golf?
Hvilke seter er dette?

mor10

sete 1) concord transformer - opp til 36kg
sete 2)  Maxi cosi priori( eller tilsvarende) 9-18 kg
sete 3) Maxi Cosi eldre modell tilsvarende priori 9-18 kg

jeg skal ha inn 2 stk concord trasnformer eller tilsvarende når bilen kommer og 1 stk priori eller tilsvarende.
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

linea82

Da er det jo håp :-) så da er det vel bare og kjøre på...
Takk for alle svar

Råde

Sitat fra: linea82 på onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:38
Takk for alle svar
Mente du e-golf eller 3. mann? ;)
e-Golf | X75D

Puzoni

Sitat fra: Råde på onsdag 01. oktober 2014, klokken 23:49
Sitat fra: linea82 på onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:38
Takk for alle svar
Mente du e-golf eller 3. mann? ;)

Snakk om dobbel betydning  :D ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA