Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S Dual motor

Startet av arnljon, lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:13

« forrige - neste »

Asarin

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. september 2014, klokken 12:19
Ha i bakhodet at det er mange, inkludert undertegnede, som aldri ville kjøpt bilen uten dette forumet. Og det er ikke mye som provoserer meg mer enn at en knott som ikke har noe å bidra med blander seg inn i konstruktive diskusjoner og meningsutvekslinger og bruker det forslitte sutre/sytekortet.

Jeg bruker bilen aktivt for alt den er verdt og kjører nærmere 50.000 i året samtidig som jeg opplever en drøss større og mindre (ufattelige idiotiske)feil i tillegg til at jeg etterhvert begynner å få en del erfaring med organisasjonen Tesla. Dette sammen med at jeg har finalizet bil nr. 2 kvalifiserer meg til å diskutere med likesinnede akkurat som det passer uten innblanding fra "menigheten". Syting/sutring er ord jeg håper å slippe å se flere ganger på dette forumet - det ødelegger kvaliteten på innholdet og tegner et merkelig bilde  av kundemassen.


Godt sagt!

Personlig synes jeg det er supert at jeg får vite om alle små og store ting, om de er positive eller negative spiller egentlig ingen rolle. Jeg venter fortsatt på bilen min, men nå vet jeg om en hel haug ting jeg skal sjekke nøye når jeg tar over bilen - og jeg vet også om en hel haug ting jeg bør holde et ekstra godt øye på fremover.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

arnljon

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. september 2014, klokken 12:19
Ha i bakhodet at det er mange, inkludert undertegnede, som aldri ville kjøpt bilen uten dette forumet. Og det er ikke mye som provoserer meg mer enn at en knott som ikke har noe å bidra med blander seg inn i konstruktive diskusjoner og meningsutvekslinger og bruker det forslitte sutre/sytekortet.

Jeg bruker bilen aktivt for alt den er verdt og kjører nærmere 50.000 i året samtidig som jeg opplever en drøss større og mindre (ufattelige idiotiske)feil i tillegg til at jeg etterhvert begynner å få en del erfaring med organisasjonen Tesla. Dette sammen med at jeg har finalizet bil nr. 2 kvalifiserer meg til å diskutere med likesinnede akkurat som det passer uten innblanding fra "menigheten". Syting/sutring er ord jeg håper å slippe å se flere ganger på dette forumet - det ødelegger kvaliteten på innholdet og tegner et merkelig bilde  av kundemassen.

Det var jo også en måte å karakterisere andre på. Håper jeg slipper å se det flere ganger på dette forumet!
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

SK901

Er enig med trådstarter. Leser nesten ikke forumet lenger, mye pga dette. Har vært inne på noe fiks, men ikke noe jeg orker å skrive hjem om.

Car-El

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. september 2014, klokken 12:19

Ha i bakhodet at det er mange, inkludert undertegnede, som aldri ville kjøpt bilen uten dette forumet. Og det er ikke mye som provoserer meg mer enn at en knott som ikke har noe å bidra med blander seg inn i konstruktive diskusjoner og meningsutvekslinger og bruker det forslitte sutre/sytekortet.


Takk! Bare hyggelig!   ;D

:-X
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

bull

Sitat fra: arnljon på mandag 29. september 2014, klokken 14:14
Sitat fra: Muffinman på mandag 29. september 2014, klokken 12:19
Ha i bakhodet at det er mange, inkludert undertegnede, som aldri ville kjøpt bilen uten dette forumet. Og det er ikke mye som provoserer meg mer enn at en knott som ikke har noe å bidra med blander seg inn i konstruktive diskusjoner og meningsutvekslinger og bruker det forslitte sutre/sytekortet.

Jeg bruker bilen aktivt for alt den er verdt og kjører nærmere 50.000 i året samtidig som jeg opplever en drøss større og mindre (ufattelige idiotiske)feil i tillegg til at jeg etterhvert begynner å få en del erfaring med organisasjonen Tesla. Dette sammen med at jeg har finalizet bil nr. 2 kvalifiserer meg til å diskutere med likesinnede akkurat som det passer uten innblanding fra "menigheten". Syting/sutring er ord jeg håper å slippe å se flere ganger på dette forumet - det ødelegger kvaliteten på innholdet og tegner et merkelig bilde  av kundemassen.

Det var jo også en måte å karakterisere andre på. Håper jeg slipper å se det flere ganger på dette forumet!

Enig! Man skal ikke måtte eie 2 teslaer for å kunne ha en mening her i samfunnet!

TommyA

Hei, jeg er en voksen mann som har bestilt meg en Tesla.
Jeg har god økonomi, og har de siste 15 årene kjørt premium biler, og skiftet bil ca hvert 2. eller 3. år. Det har ikke vært spesielt lønnomt  :P men elsker nye flotte biler. Siste bil jeg nylig solgte var en Audi A7 med absolutt alt tenkelig utstyr. Nypris var ca 1,3 mill.
Kunne ikke tenkt tanken om å kjøpe en el-bil for mange mnd siden, men hva skjedde? Jo - min sønn tidlig i 20 årene bestilte seg en Tesla model s. Trodde ikke mine egne ører, han som har vært Audi-fan som sin far i alle år.
Selvsagt reiste jeg med han til Trondhjem og hentet bilen. Hjemturen på 70 mil fikk opp øynene mine, og jeg ble så imponert av den lange kjøreturen at det nesten ikke kan beskrives. Her var jeg vant til skinn,massage, luft, varme og kjøleseter av ypperste kvalitet, og skulle kjøre 70 mil i seter som ikke så ut som de kunne måle seg. De var ikke like gode, det var ikke kjøling og det var ikke massage. MEN Tesla setene var likevel veldig bra, FORDI jeg ble ikke sliten i rygg og føtter etter en så lang tur. Noe må de ha gjort.
Styringen var fantastisk presis, musikkanlegget var fantastisk, og gav mye større "trøkk" en i Audiens B&O anlegg til 70 k. Tro det eller ikke. Når jeg i tillegg får en drivlinje med et fraspark som jeg tidligere bare kunne drømme om så var jeg bare overbevist. Sønnen min har nå hatt bilen i 7 mnd og kjørt 8k km, uten annet enn småfeil. Fikk ordnet noe med takluken og dørhandtakene, noe dugg i baklysene.
Det hører med til historien at også min Audi hadde småfeil, bl.a rep navigasjonsdisplayet, skiftet batteriet 2 ganger, skiftet begge baklys pga dugg. SÅ andre premiumbiler har også feil, til tross for at dette er biler som har vært produsert i mange år.
Jeg har lest en del i dette forumet uten å kommentert, og JA her er mange sytpeiser. Alle som kjøper Tesla vet at dette er et helt nytt produkt. Ja vi skal ikke unnlate å nevne feil som bør påpekes, MEN det er måten det gjøres på og ordlyden. Jeg får nesten en følelse av at det er en del folk som kommenterer og utgir seg for å være Tesla-eiere som "seiler under falskt flagg"
Min sønn kunne aldri drømt om å selge sin, og jeg forstår han faktisk

petersv

Gratulerer med bestilling av bil Tommy!  ;D Fullspekket P+ da eller?

Frodebo

Nå passerer jeg snart 20.000. Som for andre har det vært noen småfeil hos meg også, det er fortsatt ting som må fikses osv., men det var jeg faktisk forberedt på. Da jeg bestilte var jeg relativt tydelig overfor Tesla at jeg var forberedt på at bilen ikke var perfekt (skulle bare mangle for et bilmerke med bare noen få år på baken), men at jeg hadde store forventninger til at organisasjonen klarte å forholde seg til dette, og være steingode på oppfølging og utbedring.

Jeg var også veldig i tvil om jeg skulle bestille, men prøvekjøring og det at jeg bare ville være med på dette eventyret, gjorde at jeg slo til.

Erfaringen så langt er vel som for de aller fleste: Fantastisk bil! Langturer har blitt tur med stor T, jeg koser meg bak rattet, det er utrolig vanedannende å ha krefter i overflod, bagasjeplassen er utrolig bra, osv. osv. Vilje og evne til å utbedre har vært strålende. Hele konseptet står til terningkast seks. Aldri med fossilt!

Når det er sagt, er jeg opptatt av at vi som kundegruppe bidrar til at Tesla blir enda bedre. Det gjør vi ved å si fra om ting som ikke er bra, sider ved bilen som kan bli bedre og forslag til videreutvikling. Syting eller ikke - jeg synes det er helt greit at folk kan si fra når de ikke er fornøyd. Om det framstår som syting: Les det med et positivt fortegn, så er det viktig informasjon for alle, inkl. Tesla selv. Forøvrig er det jo bare å kjøre seg en tur til nærmeste SC og slå av en prat med andre Tesla-eiere. Har enda til gode å høre annet enn begeistring og entusiasme der i alle fall  ;)

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

odokka

Ja, mye syting her, rett og slett. Menn syter og klager.
Menn i 40-55 årene syter og klager ekstra mye.

Akkurat som når vi får man flu og holder på å dø (mens det bare er en enkel forkjølelse det er snakk om).

Kunne vært interessant å få gjort en analyse av medlemmene; sett på alder, utdanning, inntekt, geografi, familiesituasjon vs grad av sutring ++ - sammenlignet med andre forum hvor menn også er overrepresentert, som f.eks lyd & bilde eller foto. Tror vi ville funnet mange fellestrekk, men gidder ikke å teste hypotesen. Livet er for kort.

Jeg leste forumet den første tiden etter jeg hadde bestilt bilen, for å lære, se bilder, lese om opplevelser av mer eller mindre. Var en fin del av venteprosessen. Mange bidro med mye kunnskap. Var mye positivt da, men forumkulturen ble likevel forsuret av denne sutringen.
Mye revirmarkering av typen "jeg har hatt mange premiumbiler og vet derfor hva jeg snakker om", "dette opplever jeg aldri i min Audi, Mecedes, BMW etc".
"setene er mye bedre  i XXX" und zu weiter.
Jeg forstår faktisk ikke hva de snakker om.

De nevnte "premiumbilene', som ofte HAR bedre materialbruk, bedre OPPPLEVD kvalitet, har 60+ år erfaring pluss pluss - jeg har hatt mange slike biler - absolutt alle har det vært tull med. Noen ganger svært alvorlig, andre ganger småtteri. BMW 5 har jeg måttet skifte dør på førersiden 2 uker etter jeg fikk den ny, fordi det kom vann og snø inn og gjorde meg våt og kald. Ny bil til 6-700k. Masse trøbbel for å få dette fikset. Mercedes R 320 CDI var det så mye tull med at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang, fra motor, girkasse til luftdempere. Og et elektronisk styringssystem som var full av feil. En E-klasse måtte ha ny forstilling etter 2 måneder. Masse tull og dårlige lånebiler her også. Listen er lang. Men god skinnkvalitet i setene hadde de alle! ;-)

Tesla er så overlegen på de signifikante tingene (ytelse, økonomi, praktikalitet & plass, innovasjon & smartness), at skinnkvalitet i setene blir fullstendig irrelevant. For meg i hvertfall. Jeg har kjørt 14 k nå, mer eller mindre feilfritt, hver dag, som hovedbil i familien. Driftskostnader er omtrent 9% av hva jeg var vant til, jeg kjører en bil som er like rask som en 911 - bare at jeg har plass til familie på 5, sportsutstyr ++ OG har komfort. Det er så uendelig mye bedre enn absolutt alt jeg har kjørt, og så mye smartere.

"Har aldri hatt en bil hvor speedometer har hengt seg opp!"
No shit sherlock - ikke så mange biler hvor all instrumentering er digital høyoppløst grafikk heller...eller hvor bil og kybernetikk er så sømløst integrert.
Så det må vi takle. Har forøvrig aldri opplevd dette selv. Software fixes rules.

Og ja, ingen lokale utslipp heller. (Lett å glemme det)

Jeg LER av de tyske tullebilene som jeg tidligere hadde selv og andre bruker som referanse, spesielt Cayenner, X5er, M og R-klasse og selvsagt Q7.
Så akterutseilt teknologi, så irrelevante, så mye leamikk og bråk - glad jeg ikke skal selge en slik de neste årene med et MASSIVT verditap.

Jeg sutrer også, men ikke pga Model S. Det er verdens beste og mest siginifikante bil. Og jeg har en!

O.




TommyA

Takk for gratulasjonen PETERSV. Ja valgte alt utstyr, men ikke + da jeg trodde det gikk utover komforten, men har skjønt i ettertid at der tok jeg kanskje feil ::) men, men du han steike kor æ gler mæ  :P

petersv

Sitat fra: TommyA på tirsdag 30. september 2014, klokken 20:09
Takk for gratulasjonen PETERSV. Ja valgte alt utstyr, men ikke + da jeg trodde det gikk utover komforten, men har skjønt i ettertid at der tok jeg kanskje feil ::) men, men du han steike kor æ gler mæ  :P

Da har du noe å bytte til om 3 år ;)

toS

Sitat fra: SK901 på mandag 29. september 2014, klokken 14:33
Er enig med trådstarter. Leser nesten ikke forumet lenger, mye pga dette. Har vært inne på noe fiks, men ikke noe jeg orker å skrive hjem om.
Samme her, slenger kun innom en gang imellom etter at jeg har fått bilen. Er fornøyd med både bilen og Tesla, spesielt med tanke på superladenettverket. For ordens skyld: 3G henger hos meg også, men det er en sak Tesla og Telenor må fikse. Greit at ikke alt er perfekt(det blir det heller aldri for noen av verdens bilfabrikanter) men allikevel litt imponert over all energien enkelte legger i sytingen sin. Og når det oppfattes som syting av flere enn noen få, så er det noe i det. At verden eller Tesla har noe stort behov for et voldsomt press fra misfornøyde forumaktivister har jeg ikke noe tro på og verdien på dette forumet lider helt klart av dette. Livet er for kort til å bruke tid blant hengehuer:)

BMW850

Det jeg har lagt merke til er at det særlig er noen få personer her inne som benytter enhver anledning til å syte og klage igjen og igjen. Hopper på enhver tråd de får anledning til og gjentar seg til det kjedsommelige.
Det er lov å påpeke feil og mangler. Men når samme ting, inkl bagateller hele tiden gjentas virker det som om det ikke er annet enn feil med disse bilene.
Jeg er superfornøyd fordi om det har vært noe småplukk og synes jeg har gjort ett av de beste kjøpene noen gang :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Torz

Jeg oppfatter engasjementet fra de fleste som utelukkende positivt. Om noe så er jeg nok mest oppgitt over enkelte innlegg som rakker ned på alt som bruker bensin og hvor ille det er på alle mulige måter. Nei, fortsett å diskuter slik det passer den enkelte.

Cobos

Jeg innser at noe av forskjellen på om man ser på det som syting eller ikke har med hva slags biler man har som alternativ. Det som virkelig åpnet øynene mine igjen for hvor bra Model S er, er dagens tur med min gamle Civic 96 model. Den skulle på EU kontroll og trenger seriøst litt TLC, men det er forskjell på bensinbiler og elbiler merker jeg. Jeg kvelte motoren tre ganger i løpet av totalt 15km omtrent. Alt stinker bensin, jeg må krangle masse med giret osv. osv. Noe av dette skyldes gammel kontra ny bil naturligvis, men en del av det er tegn på at man har kommet videre rett og slett. Ta giret og tilhørende clutch, jeg elsket det før, men det er ikke noe jeg savner...

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA