Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S Dual motor

Startet av arnljon, lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:13

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: snurrehue på søndag 28. september 2014, klokken 20:03
Sitat fra: krister461 på søndag 28. september 2014, klokken 14:22
Det er mange funksjoner jeg håpte å få i v6 som ikke kom, men jeg er allikevel strålende fornøyd med å ha en bil der det faktisk kommer oppdateringer fortløpende. Det har jeg aldri fått i noen av mine andre biler.

Forskjellen på sutring og konstuktiv kritikk er visst hårfin. Jeg personlig foretrekker det siste.

Jeg må ærlig innrømme å være en av de som har blitt skuffa over Model S.

Du skriver at du aldri har fått noen fortløpende oppdateringer på noen andre av dine biler. Samme gjelder meg. Men så har jeg ei heller opplevd noen andre biler hvor det har vært behov for oppdateringer av firmware etter jeg har kjøpt de. Aldri tidligere har jeg opplevd noen bil hvor speedometeret har frosset. Aldri tidligere har jeg opplevd noen bil hvor jeg med (u)jevne mellomrom må resette for at skjermene skal fungere (eller jeg skal komme meg av gårde).

Sutring? Kanskje. Men hvorfor skal man holde kjeft? Tesla behøver noen spark bak nå og da. Ett år etter at Model S for alvor begynte å rulle rundt på norske veier sitter jeg ennå med en følelse av å sitte i et beta-produkt. Det er en super bil. Bevares. Men det finnes et vell av supre biler fra andre produsenter. Og i prisklassen som Model S seiler rundt i er alternativene mange og solide.

Jeg foretrekker langt mer en feilfri bil uten fortløpende oppdateringer, enn en bil full av større og mindre bugs som stadig behøver oppdateringer.

Tuxedo

Sitat fra: pej på søndag 28. september 2014, klokken 20:49
Til slutt vil jeg si; Nei jeg syns ikke vi er sutrepaver, men vi forventer at en bil i denne prisklassen er tett og går fremover. Syns ikke det er mye forlangt.
Min er stort sett tett. Og den går fremover som ingenting annet jeg har kjørt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

tho

Et forum som dette blir det nok mest diskusjoner om feil. Siden det er det mest interessante for folk som allerede eier bilen. Men gud bevares. Fantastisk bil.  :D
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Jejl

#18
Vi har hatt en problemfri bil i 1 år og 15 000km. Men for noen dager siden fikk vi opp en feilmelding om at 12v batteriet trengte sevice. Tesla ble kontaktet og vi fikk time på verkstedet et par dager etter. Batteriet ble skiftet og vi ble fortalt at feilmeldingen om 12v batteriet ofte kom opp pga at batteriet ikke tok til seg lading så raskt som den skulle. Siden vi bor 5-6 minutter unna servicesenteret var ikke besøket til særlig ulempe for oss. Ellers så har vi ikke hatt noen feil eller problemer med bilen.
Elon Musk sier at målet er å lage verdens beste bil. Det mener jeg de allerede har klart. Men det vil selvsagt alltid være ting ved bilen som kan bli enda bedre.

Mr.Hansen

Jeg tror jeg må være utroligt heldig...

Min bil fikk jeg 22 mars i år og de 2 pungtene jeg har hatt problemer med er soltaket, fikk time i slutten av Mai da det måtte passe med jobben. Soltaket har bare fungert 100% siden den gang. Har resatt hoved skjermen 3-4 ganger(siste resett var at jeg ikke fikk kalender til å fungere, fungere nå). Fikk den klassiske dunk mellom regenerering og pådrag ved ca 3.000km. Noe som er mere merksomt i dag etter nesten 10.000km. Jeg gidder ikke å bytte til en ny PT, da de fleste sier problemet kommer tilbake igjen.

Jeg kan leve med det inntil de har fikset problemet og innstalert en ny PT som holder eller det står i 7 steiner. Da får jeg leiebil. Blir sikkert en vanlig eksos bil som sist gang(soltaket). Men da er det bare å glede seg til å kjenne magen krøller seg rundt ryggsølen når jeg bunner pedalen igjen når bilen er tilbake.

Trenger litt påminnelse av og til på hvordan de andre bilene er for å vite hvor godt mann har det!

Som mange her inne så går jeg aldri tilbake til eksosbil. NO WAY!
Var i Canada og kjørte en Ford 150 ett eller annet pickup med v8, som bare bråket noe dyrisk og gikk ikke i det hele tatt over en mnd. Det føltes som å gå tilbake 100år. Fikk smilet og den gode førelsen tilbake etter første pådrag med min P85. :0)

Takk Tesla!!!
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

D.O

Gadd ikke lese svarene før meg, så kan hende jeg gjentar noe... Men JA vi syter. Men vi syter av en bil til gjennomsnittlig 700 000 og da øker kravene noe. For å ta det på kanten... du forventer kvalitets forskjell på ei til 1000,- og ei til 50 000,-  ( har jeg hørt)
Og skal Tesla overleve de som er etter entusiastene, så må kvaliteten opp, eller prisen ned.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Øyvind.h

Sitat fra: D.O på mandag 29. september 2014, klokken 00:15
Gadd ikke lese svarene før meg, så kan hende jeg gjentar noe... Men JA vi syter. Men vi syter av en bil til gjennomsnittlig 700 000 og da øker kravene noe. For å ta det på kanten... du forventer kvalitets forskjell på ei til 1000,- og ei til 50 000,-  ( har jeg hørt)
Og skal Tesla overleve de som er etter entusiastene, så må kvaliteten opp, eller prisen ned.
Tror det var DN som nylig gjorde en sammenligning av Tesla Norges inntekter ift solgte biler. De kom da frem til at bilene hadde en snittpris på 650.000,-. Jeg tror ikke de har korrigert for salg i butikken av matter, bagger, takstativ etc. Dvs snittprisen ligger dermed antakelig under 650.000,-.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lokführer

Jeg synes det er kjipt når 3G detter ut iom at bilen er såpass avhengig av funksjonen. Dette er i tillegg den dyreste bilen jeg noensinne har kjøpt, og dét uten MVA og engangsavgift, så ting bør funke. Men jeg velger å se litt mellom fingrene da dette er Teslas første bil, og litt feil godtar jeg.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Kagex

Tja jeg godtar mangler som er opplyst ikke produksjonsfeil. Ja det er nytt merke og men det er ikke deres første bil. Når jeg betaler 600 så forventer jeg like bedre om ikke like bra kvalitet på interiør og eksteriør som andre merker. Å lime lister eller kutte paneler er ikke no nytt er jo bare å leie inn noen som kan det noe de har gjort. Sjefsdesigneren til tesla er ikke ukjent med å designe bil. Ja jeg syter men hvordan ellers kan tesla bli bedre? Hvis alle holder kjeft så vet de jo ikke hvor utbredt manglene er. Jeg tolerer ikke frys av speedometer i et land med masse foto boks varslere og ikke har jeg tenkt å sinke trafikken for å være helt sikker på at jeg ikke skal få bot heller.
P29687

krister461

Sitat fra: Kagex på mandag 29. september 2014, klokken 09:43
Ja jeg syter men hvordan ellers kan tesla bli bedre?
Poenget er vel å droppe syting og fortsette med konstruktiv og berettiget kritikk... ;)

Kagex

Joa Krister men noens konstruktive eller andres syting. Noen er jo heldig med en nogenlunde perfekt bil og forstår ikke frustrasjonen. Annen ting er jo at folk er forskjellig
P29687

krister461

Jada, det er helt fair. Folk har forskjellig oppfatning av hva som er det ene og det andre og folk har forskjellige opplevelser med både bil og service.

Men, for de fleste av oss er det gjerne greit med en påminnelse om å være konstruktive... :)

arnljon

På elbilforum er det kanskje 3-400 aktive Tesla-eiere. Endel av disse er særdeles aktive med imponerende mange innlegg. Noen er gjennomgående kritiske. Det er prisverdig med aktive forumdeltagere, og mange viktige problemer er tatt opp. Det er nok å nevne ladeproblematikken sist vinter, 3G-feil og svakheter i drivlinjen. Tesla legger helt sikkert merke til dette. Men det gjør også mange andre! Det har lett for å spre seg et inntrykk av at det bare er feil med bilen og det er det jo ikke. Jeg har snakket med Tesla-eiere som ikke har opplevd noen av problemene som er gjengangere på forumet. La oss være kritiske der vi virkelige må, men la oss også være ambassadører.
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

Cato76

Har hatt bilen i over et år nå , og passert 30.000 km. Det eneste problemet jeg har med mitt bilhold er at jeg bor 1,5 time fra nærmeste service senter (var litt lettere med lokal VW og Audi forhandler tidligere). Men når det er sagt, så gjør det egentlig ikke så mye at jeg må kjøre et stykke for å levere bilen på verksted så lenge Tesla fikser problemene som oppstår, samtidig som de overgår alle andre når det gjelder kundebehandling  :)

Når det kommer til hva noen kaller "sutring" her på forumet, så er det ikke det jeg opplever (utenom et par-tre tilfeller...) Jeg bruker forumet som en opplysningskanal for de erfaringer vi Tesla eiere har. Tenk deg hvordan du hadde reagert om du kom ut i bilen hvor skjermen ble svart eller at du mistet 3G, og du ikke hadde hørt om dette før! -Jeg hadde nok trodd at noe alvorlig var galt(...) Men, heldigvis har vi forumet hvor vi beskriver feil og mangler til hverandre og gir tips om hvordan vi kan rette disse selv, eller hvordan Tesla Motor tar tak i disse.

Jeg vet også at Tesla Motor er inne å leser her i forumet. Og forumet må jo være gull verdt for dem også. Det er vel noen av oss Tesla eiere som har blitt kontaktet av TM etter at TM har lest om problemer vi har hatt her eller på fjesboksiden vår. 8)

Håper vi fortsetter å gi hverandre opplysninger angående feil eller mangler på våre biler, slik at vi kan hjelpe hverandre og Tesla Motor på å bli endå bedre!  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Muffinman

Ha i bakhodet at det er mange, inkludert undertegnede, som aldri ville kjøpt bilen uten dette forumet. Og det er ikke mye som provoserer meg mer enn at en knott som ikke har noe å bidra med blander seg inn i konstruktive diskusjoner og meningsutvekslinger og bruker det forslitte sutre/sytekortet.

Jeg bruker bilen aktivt for alt den er verdt og kjører nærmere 50.000 i året samtidig som jeg opplever en drøss større og mindre (ufattelige idiotiske)feil i tillegg til at jeg etterhvert begynner å få en del erfaring med organisasjonen Tesla. Dette sammen med at jeg har finalizet bil nr. 2 kvalifiserer meg til å diskutere med likesinnede akkurat som det passer uten innblanding fra "menigheten". Syting/sutring er ord jeg håper å slippe å se flere ganger på dette forumet - det ødelegger kvaliteten på innholdet og tegner et merkelig bilde  av kundemassen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA