Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gummimatter

Startet av Puffen, fredag 10. oktober 2014, klokken 21:44

« forrige - neste »

aurba

Sitat fra: Rio på onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:42
Det er dog litt komplisert for netteieren - hvordan skal man isolere ledninger (slik at man kan arbeide på dem) dersom en del hus likevel sender ut spenning på kablene?

Det er vel ikke lov å levere til netteier uten automatisk utkobling ved strømavbrudd hos nettselskapet, så den biten er allerede i orden.
Think City 2010, Lithium

TS

Sitat fra: Rio på onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:42
Det er dog litt komplisert for netteieren - hvordan skal man isolere ledninger (slik at man kan arbeide på dem) dersom en del hus likevel sender ut spenning på kablene?

Tipper det finnes fjernstyrte kontaktorer som nettselskapene kan overvåke også..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Rio

Sitat fra: TS på onsdag 08. oktober 2014, klokken 22:24
Sitat fra: Rio på onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:42
Det er dog litt komplisert for netteieren - hvordan skal man isolere ledninger (slik at man kan arbeide på dem) dersom en del hus likevel sender ut spenning på kablene?

Tipper det finnes fjernstyrte kontaktorer som nettselskapene kan overvåke også..

PLC (Power Line Communications) funker dårlig når det er brudd på linjen! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: aurba på onsdag 08. oktober 2014, klokken 21:43
Sitat fra: Rio på onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:42
Det er dog litt komplisert for netteieren - hvordan skal man isolere ledninger (slik at man kan arbeide på dem) dersom en del hus likevel sender ut spenning på kablene?

Det er vel ikke lov å levere til netteier uten automatisk utkobling ved strømavbrudd hos nettselskapet, så den biten er allerede i orden.

Joda, men hvis det er en tid på dagen med få laster, og flere produsenter, så holder de hverandre i gang, potensielt.

Men enig i at risikoen ikke er stor, spesielt ikke i Norge.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cra

Det er da flere i Norge som har solcelleanlegg som selger strømmen tilbake til nettleverandør ved pverskudd? Men de får en vesentlig dårligere pris, slik at det er mer lønnsomt å bruke strømmen man produserer selv. Mener å huske å ha lest at jkirkebo er en av dem?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: cra på torsdag 09. oktober 2014, klokken 09:42
Det er da flere i Norge som har solcelleanlegg som selger strømmen tilbake til nettleverandør ved pverskudd? Men de får en vesentlig dårligere pris, slik at det er mer lønnsomt å bruke strømmen man produserer selv. Mener å huske å ha lest at jkirkebo er en av dem?

Jepp. Sånn det er  spare jeg ca. 70 øre/kWh for strømmen jeg bruker selv men får betalt 35 øre/kWh for den jeg mater tilbake. Sånn circa.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sn0le

Er 70 øre ink nettleie?
Da får man vel ca det strømmen koster eks nettleie om man selger den?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA