Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som trenger en Peugot Partner ?

Startet av ravn, mandag 16. februar 2009, klokken 06:08

« forrige - neste »

ravn

Når man kan gjøre det på amerikansk vis



Denne "smart box" som de kaller den gjør veldig lite til å være så stor, men det er nå denne som egentlig fulgte med bilen.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

RoadRunner

Ser krøkkat ut, ja!

Nå er det lenge siden jeg hadde grunnkurs elektro, men har ett spørsmål:
Når du setter boksen fast på veggen og klamrer fast kabelen, tror jeg at dette regnes som en fast del av det elektriske anlegget. Og hvis det er en del av det elektriske anlegget, er det muligens andre krav til kabel en den "vanlige, myke" kabelen som følger med ?

... og så er det vel en elektriker som må sette opp dette... eller?

Slipper heldigvis å dra på slike store ting i Buddyen - men du trenger vel ikke lade så ofte som meg  ;)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

elektrolux

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 31. januar 2009, klokken 13:25
Når du setter boksen fast på veggen og klamrer fast kabelen, tror jeg at dette regnes som en fast del av det elektriske anlegget. Og hvis det er en del av det elektriske anlegget, er det muligens andre krav til kabel en den "vanlige, myke" kabelen som følger med ?

... og så er det vel en elektriker som må sette opp dette... eller?

Så lenge der er støpsel i andre enden regnes det ikke som fast opplegg, og bevegelig gummikabel tillates brukt, og klamret fast. Hadde derimot gummikabelen vært koblet direkte inn i en koblingsboks ville saken stillt seg anderledes.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ravn

#3
Stemmer det elektrolux.

Og den går via støpsel fordi elektriker ikke ville koble den direkte da ladeskapet ikke er CE godkjent :P
Har jo en vanlig ladekabel i bilen også:


Men den er jo bare 14 ampere, og noe Johannes har laget til. Så orginalt måtte man ha slikt skap for å få ladet.

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA