Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Automatic drive

Startet av muggost, fredag 10. oktober 2014, klokken 11:12

« forrige - neste »

aronesen

Ikke verdens smootheste ladekladd, men den fungerer og får duge til en mindre og mere elegant løsning er på plass.  ;D
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

asgeirn

Her er to portable varianter jeg har funnet på min let etter en kompakt kabel til Zoe.  Begge støtter opptil 22kW, og har plugger for rød 32 og 16, blå 32 og 16, samt Schuko.

EVR3 - rød CEE32 plugg, men med tilhørende overgangssett:

http://www.e-station-store.com/en/portable-charging-stations/36-evr3-type-2-max-22-kw.html

Maxicharger - denne har utskiftbare plugger og tilpasser ladestrøm automatisk til den pluggen du putter inn.  Høres meget kult ut.  Har adaptere for Rød CEE 32 og 16, blå 32 og 16, og Schuko.

http://www.automobile-propre.com/boutique/maxicharger/67-mister-ev-maxicharger.html#/prise_cote_vehicule-type_2

Vad tycks?
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

muggost

Takk for tipset!
Det var så mange modeller å velge mellom at jeg lagde ikke en linje for hver enkelt lader, i stedet ble det en linje hver for Portable, Home Charging Stations og Wallboxes.

Alt ligger inne nå :-)

Kakemoms

Veldig fin oversikt! Det er utrolig mye rart en kan kjøpe, så bra at noen sammenfatter litt.

Jeg vil samtidig poengtere det endel har sagt her: AC lading av elbiler gir ganske begrenset lading og det er veldig avhengig av konverteren (den som tar det fra AC til DC) som sitter i din bil. Du finner en oversikt nederst på side 3 her: http://www.garo.no/media/madame-modern/elbil2014.pdf

Som en ser er max AC ladig på eGolf eksempelvis 5,7kW (som er ca 25Amp på en 2-fase 230Volt) og krever 32Amp Type2 kontakt. Schuko (den vanlige stikk-kontakten i hjemmet) er begrenset til 16Amp. Høyere effekt krever CHADEMO eller CCS som altså har konverteren utenfor bilen og forer denne med DC.

PS: 400V er det nye 3-fase systemet der en har 400V mellom 2 faser og ca 230V mellom en av fasene og nøytral (altså 1-fase!) (http://en.wikipedia.org/wiki/Three-phase). Dette må ikke forveksles med gammelt 3-fase system i Norge der en har 230V mellom 2 faser (og ingen nøytral, kun jord som IKKE må brukes). 400V AC lading støttes bare av Renault og Tesla.

Håper jeg ikke forvirret alt for mye nå da...


muggost

Takk takk! :)
Kjekt å vite! Jeg innser at garo sine modeller ikke ligger i lista, så jeg har lagt de til og krysset av for alle muligheter siden de har så mange modeller. Garo leverer ikke til sluttbruker selv, så man må bestille gjennom elektriker. Desverre er det skrekkoggrusomt dyre produkter de har!


muggost

Takk for tipset! Er litt i feriemodus nå, så jeg tar tak i det når jeg har anledning :-)

nofuelno

Sitat fra: muggost på lørdag 11. juli 2015, klokken 13:41
Takk for tipset! Er litt i feriemodus nå, så jeg tar tak i det når jeg har anledning :-)
Sving innom nofuel.no når du er klar. Er endel oppdateringer der nå ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

muggost

Tilbake fra ferie. Har oppdatert listen med modeller fra

- Chargepoint .
- Stromox (wall-b).
- nofuel.no.

jensjacob

Jeg overvejer denne transportable lader :

http://www.ratio.nl/en/catalog/e-mobility/ev-portable-chargers/mode-2-type-2/mode-2-type-2/ev-portable-chargers-type-2/31323/g+c+s+i+a+nr

men som fast installeret fordi den er lille og kompakt. Den skal så hovedsageligt køre 16 amp.

Er der nogen grund til at man ikke skulle vælge den som fast hjemmelader ?
Selvom den er dimensioneret til 16 A , er den så kun beregnet til at arbejde i kortere tidsrum siden det trods alt er en transportabel lader ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

elektrolux

Ingen problem.

Serielad gjerne hele bilparken gjennom denne. Er en meget grei og rimelig ladekabel med en liten kladd. Den nye softwaren husker innstillt ladestyrke så lenge den er tilkoblet strøm.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jensjacob

Ok, tak.
Men hvad med transportable ladere med kWh meter ?

Er dette den eneste der findes af den slags : ?
http://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-16a/10a-evi-ladekabel-med-mennkes?category_id=5

Er der nogen der kender alternativer ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Er her nogen der kender denne transportable lader ? :

http://www.e-station-store.com/en/portable-charging-stations/11-evr1-type-2-max-37-kw-portable-charging-station.html

Jeg antager at den også vil kunne holde til at blive brugt daglig som fast monteret væglader også ved 16 amp.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

muggost

Kanskje du bør spørre et annet sted på forumet? Denne tråden er egentlig ikke ment for å diskutere laderegulatorne. Den er ment å være en oversikt over forskjellige typer (ikke-portable) laderegulatorer, ref det aller første innlegget i tråden.

Lykke til :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA