Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: D-dagen 9. oktober 2014

Startet av Gnilre, fredag 10. oktober 2014, klokken 08:23

« forrige - neste »

Gnilre

Vi har to små barn som skal sitte i barneseter i baksetet på Exclusive-modell med skinnseter. Det er kanskje varme der også. Kan man legge noe trekk i baksetet for å beskytte skinnet uten at dette ødelegger noe ? Vi har et slikt trekk i en annen biled stoffseter, så ser går det jo bra.

Etter lek i sandkassa er jeg ikke så veldig lysten på å plassere poden i det lyse baksetet  :'(
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Ona IX

Er det ikke bare å ta med en bøtte vann? Så har du alltid rene barn. Bøtta kan stå i baksetene og bli varmet opp av setevarmen, så barna ikke kan klage!

Ellers vil jeg tro at det er mange som passer, type biltema. Men vil også komme skreddersydde sånn som det er kommet til Leaf.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Gnilre

Biltema. Bare et stort pledd som dekker hele setet. 149 kr kostet det og jeg stakk hull i trekket til ISOFIX-festene. Om baksetevarmen har noen effekt med dette trekket og barna i stoler er vel tvilsomt.
Hvis noen er interessert i løsningen kan jeg ta bilder.
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.

KiaSoulEV

Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

Gnilre

Her er setetrekket jeg har lagt inn i baksetet. Kjøpt inn for 149 kr på Biltema. Stolene er festet med isofix. Ikke akkurat en elegant løsning, men hvis skinnet kan holde seg penere i de knappe to årene poden har igjen i barnehagen har det hatt sin misjon.

Ona IX

Sitat fra: Gnilre på mandag 29. september 2014, klokken 19:24
Ikke akkurat en elegant løsning
Jeg syntes det var veldig elegant! Spesielt mtp. hvor ille det kunne ha sett ut! Jeg så for meg en stygg plastduk som var altfor lang og rynkete.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Igloo

Hvordan blir det å legge ned den ene delen av sete når duken er på?
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

kringon

Denne skal jeg adoptere!

Satte inn barnesetene i dag og jeg grøsset
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Gnilre

Sitat fra: Igloo på mandag 29. september 2014, klokken 21:40
Hvordan blir det å legge ned den ene delen av sete når duken er på?
Jeg har ikke prøvd ennå.
Men pga bredden på setene er det muligens bare den smale delen av bakseteryggen som kan legges ned med ett barnesete. Hvis det også går med den brede delen tror jeg begge barnesetene må ut først, legge ned ryggen og så sette setet inn igjen. Jeg gidder ikke prøve det nå, men det kan bli aktuelt til vinteren hvis vi skal ha ski inn i bilen.

Gnilre

Sitat fra: kringon på tirsdag 30. september 2014, klokken 19:08
Denne skal jeg adoptere!

Satte inn barnesetene i dag og jeg grøsset
Det eneste jeg er redd for er at setetrekket kan sette farge eller at noe skal smitte over fra setetrekket til skinnsetet.

hELgenen

Tips : Dere bør skaffe dere noe over stolryggen også - Ungene kan sparke fælt.......

F.eks noe slikt :
http://babyutstyr.no/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/t/stuffnscuff2_hres.jpg

Ellers har jeg et vanlig stort badehåndkle under setet i samme farge som skinninteriøret.....Det er så godt vasket at det ikke vil farge av............Dessuten dekker det ikke hele baksetet slik at en kan legge ned setet der barnestolen ikke er.......

Leo

Det eneste jeg er redd for er at setetrekket kan sette farge eller at noe skal smitte over fra setetrekket til skinnsetet.
[/quote]

Hvordan er det å få det bort om ting smitter av på lyst skinn? Hvordan skal dette behandles. Tenker litt på om klær og slikt også smitter av?

nemiarwen

Sitat fra: Leo på torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:22

Hvordan er det å få det bort om ting smitter av på lyst skinn? Hvordan skal dette behandles. Tenker litt på om klær og slikt også smitter av?
[/quote]

Finnes flust av gode produkter for både skinnrens og skinnpleie. Sjekk ut f.eks www.bilnerden.no, www.scandicshine.no, www.alienautospa.no

ElSoul

Ser etter både sparkebeskytter (til rygg fremre passasjersete), og setetrekk. Noen spm har noen gode tips her til noe som "ser bra ut"?

Leo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA