Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: About time to unveil the D and something else

Startet av Svefred2, fredag 10. oktober 2014, klokken 01:15

« forrige - neste »

Svefred2

2 ganger på en uke har innstillingen for temperatur gått fra min innstilling og til 15 grader... Har i bruk begge timerne (morgen og hjem fra jobb).
Andre som har opplevd det samme??
Bestilt blå Kia Soul EV med hvitt tak 20 Juni, levering antas september/oktober

Igloo

Håper ikke at dette gjelder flere... En skikkelig blemme fra kia sin side hvis dette ikke virker. Spesielt siden de har droppa app'n.
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Kianus

Er sikkert noen bugs i softwaren. Dette vil nok utbedres etterhvert med oppdateringer.

Øyvindjo

Slår du av timerfunksjonen mellom hver gang?
I min bil ser det ut til at temperaturinnstillingen blir værende hvis jeg lar timerprogrammet være aktivert. Går jeg inn på innstillinger og setter glidebryteren til 0, så beholder den innstilt tidspunkt men temperaturinnstillingen ser da ut til å gå tilbake til 15 gr neste gang jeg går inn for å aktivere oppvarmingen igjen. Den har ikke endret seg fra programmering om kvelden til varming på morgenen.



Svefred2

Innstillingene står på (on) hele tiden.. Jeg får følge med freomver og se hva som skjer
Bestilt blå Kia Soul EV med hvitt tak 20 Juni, levering antas september/oktober

Gnilre

Bilen min hadde 71% ladet batteri. Jeg programmerte den inn til å lade til 80% hele uken. Satt den på 10A lading og etter 3 timer var det 96% på batteriet. Enten har jeg gjort noe feil eller så har det sammenheng med det dere har erfart.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Circus

Jeg har også opplevd dette 2 ganger. Timer står til "on" hele tiden. Tipper dette går på SW-bug lista.

Øyvindjo

Til dere som har programmert lading til 80% og ikke fått dette til å fungere.
Jeg har lest litt i instuksjonsboken, og funnet ut at det er en knapp til venstre nede for rattet(samme sted som oppvarmet ratt knappen).
Denne knappen knappen kan brukes til å overstyre ladeprogrammet.
dvs at dersom denne står aktiv, vil ikke innstilte verdier og tider fungere.
Poenget med knappen er at dersom man trenger å lade utenom skjema, kan man trykke på denne i stedet for å endre programmet.
Det kan være det som er grunnen til at inntillingene deres ikke fungerer.
Jeg har ikke testet dette selv. Gi gjerne tilbakemelding om dette stemmer.

Leo

Det stemmer nok som du sier.
Jeg har programmert inn ladeprogram + temperatur for hele uken. Igår når jeg måtte lade utenom, trykket jeg på knappen for å overstyre programmet som var lagt inn, når jeg da gikk inn på skjermen, ligger dagene og klokkeslett inne, men temperaturen var stilt ned til 15 grader fra 22. Men er vel rart at det er meningen at det skal skje?

Gnilre

Sitat fra: Øyvindjo på lørdag 04. oktober 2014, klokken 09:35
Til dere som har programmert lading til 80% og ikke fått dette til å fungere.
Jeg har lest litt i instuksjonsboken, og funnet ut at det er en knapp til venstre nede for rattet(samme sted som oppvarmet ratt knappen).
Denne knappen knappen kan brukes til å overstyre ladeprogrammet.
dvs at dersom denne står aktiv, vil ikke innstilte verdier og tider fungere.
Poenget med knappen er at dersom man trenger å lade utenom skjema, kan man trykke på denne i stedet for å endre programmet.
Det kan være det som er grunnen til at inntillingene deres ikke fungerer.
Jeg har ikke testet dette selv. Gi gjerne tilbakemelding om dette stemmer.
Tusen takk for tipset. I dag startet ladingen på tiden jeg hadde stilt den til og stoppet på 80%. Knappen er litt vanskelig synes jeg, ingen lys som viser om den er av eller på, men man kan kjenne om den er inne eller ute. Jeg kommer til å lade til 80 % utenom de gangene jeg kan ha bruk for fulladet batteri.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

bear4x4

Bare et kopi fra Kia Norge sin facebook side:

Kia Bil Norge AS

Batteriene som sitter i Kia Soul PS EV tar ikke skade av å bli ladet til 100%, på side 6 i instruksjonsboken til bilen anbefaler Kia at man full lader batteriene sine til 100% en eller flere ganger i måneden, dette for å holde batteripakken i optimal stand.
Så man kan trygt lade batteriene til 100% hver gang om man benytter seg av lade kabel som følger med bilen eller veggbokser, men ikke med hurtigladere.
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver motatt 22 Desember 2014

Gnilre

Sitat fra: bear4x4 på onsdag 08. oktober 2014, klokken 22:09
Bare et kopi fra Kia Norge sin facebook side:

Kia Bil Norge AS

Batteriene som sitter i Kia Soul PS EV tar ikke skade av å bli ladet til 100%, på side 6 i instruksjonsboken til bilen anbefaler Kia at man full lader batteriene sine til 100% en eller flere ganger i måneden, dette for å holde batteripakken i optimal stand.
Så man kan trygt lade batteriene til 100% hver gang om man benytter seg av lade kabel som følger med bilen eller veggbokser, men ikke med hurtigladere.
OK. Brukermanualen er innmari tykk og jeg har ikke startet med finlesing ennå. Men jeg skal meg det ad notam. Kanskje fylle opp til 100% hver fredag da så er bilen klar for eventuelle lange turer i helgen. Har mistanke om at det med å lade til 100% kanskje bare er uheldig i varmt klima som Arizona og California.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

petgok

Jeg erfarer også stadig vekk at innstilt temperatur endrer seg tilbake til 15 grader. Er dette noe som alle erfarer eller gjelder det kun noen av oss? Ser på facebook siden til kia at noen har spurt dem om dette, men at de ikke har fått noe tilbakemelding på noe software oppgradering fra fabrikken. Noen som har forhørt seg med forhandler og fått noe svar for å fikse buggen?
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver levert 20.11.14
Model 3 reservert 01.04.2016 (4900XX)

Leo

Vil anta dette er noe alle opplever. Kia har hatt bilen min inne for å få dokumentert dette, samt problemer med rattkontroller på DAB. Dette gjelder ikke bare Soul heller, men bla Optima. SW oppdatering er nok ikke langt unna.

Gnilre

Jeg opplever set samme: Temperaturinnstillingen går til +15 på forvarming av bilen etter at knappen som "forbikobler" forhåndsinnstillingen har vært brukt.
Og skifte av DAB-kanaler fra rattet har jeg ikke fått til. Må inn i menyen på skjermen som er tungvint.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA